Citat:
Ursprungligen postat av
JoeGaggs
Personen som "Mandelbrot" rotat fram skulle alltså kunna vara Plastic. Finns han inte på några gamla vimmelbilder då?
Plastic finns på bild i kvällspressen 1979-1980. Till och med på Expressens löpsedel och förstasida en gång, 14 jan 1980 - den gången samtidigt med andra knarkdömda män, en del lite ökända på den tiden. Expresssens chefredaktör Bo Strömstedt i samband med outningen av männen med deras namn och foto: "De tjänade miljoner på sina offer", "Det är i vrede vi skriver"... BS skrev bland annat detta i Expressen:
Citat:
Vem dödade vem?
Bilderna här bredvid visar fem män. Deras bransch: handeln med heroin. Deras straff: sammanlagt tio års internering och 32 års fängelse - den siste av dem dömdes strax efter nyår. Tillsammans bildade de den största narkotikaliga som hittills avslöjats i Sverige.
Plastic var den överlägset "största" av de fem knarkdömda.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pissmyror
Han satt jag ihop med på Mariefreds kåken -84.
Lite skum,kan man lätt säga.
Han kunde gå på rasten och läsa D.N. samtidigt som han gick på gång stigen.
Utan att titta var han var.
Det fanns en utelags plit som hatade honom och sprayade in start gas genom ventil fönstret. ;-)
Och väckte honom med hjul lastaren utan för fönstret tidigt på morgonen när det var snöröjning.
Han satt i förtroenderådet och hade han om filmerna som hyrdes på VHS kassett.
Det var porr film var ända djävla gång.
Vi vissna och peta bort han därifrån.
Han dila mycket på plattan vet jag och sedan upp Malmskillnadsgatan.
Vad jag hörde skulle han vara en riktig gris mot brudarna.
Han var mycket för sig själv……
Mycket udda man.
Namnet fick han för han alltid hade en prassel regnrock.
Mycket kinky bilder i cellen.
Det är vad jag vet om han.
Intressant. Vet du hur länge han var på Mariefred? Hade han varit på just Mariefred sedan han dömdes 1979? Vilket år muckade han?
Vad jag hört från källa är att Plastic senare utvandrade 1990 och kom tillbaka till Sverige (Tyresö) 1992.