2021-09-06, 23:53
Medlem
Donnabella666s avatar
Som svensk hade man ju önskat att dom kom med 2 knockout låtar när dom väl gör återförening.
Låtarna är ok ,väldigt snällt sagt.
Dom måste kunna bättre än så här,det vet vi ju att dom kan.För att vara Abba är detta fan inte godkänt.
Fattar inte poängen att göra återförening med mediokra låtar.När jag VET att dom kan göra bättre låtar.
Citera
2021-09-06, 23:57
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Texten till "I still have faith in you" kan tolkas som att gruppen, efter en viss tvekan, tror att de fortfarande har något att ge varandra och publiken. "Don´t shut me down" kan tolkas som en vädjan till publiken att acceptera att de nu återkommer i ny skepnad som ABBAtars.

Haha Abbatars! Ja, lite fyndigt. Men Peps skrattar kanske i sin grav?
Citera
2021-09-07, 00:11
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donnabella666
Som svensk hade man ju önskat att dom kom med 2 knockout låtar när dom väl gör återförening.
Låtarna är ok ,väldigt snällt sagt.
Dom måste kunna bättre än så här,det vet vi ju att dom kan.För att vara Abba är detta fan inte godkänt.
Fattar inte poängen att göra återförening med mediokra låtar.När jag VET att dom kan göra bättre låtar.

Smaken är olika, men jag tror du kommer ändra uppfattning med tiden om "Don't shut me down". Den platsar mycket väl bland deras övriga hits. Personligen tycker jag Abbas musik blev musikaliskt bättre för varje album. Samtidigt kan man kanske tycka "Don't shut me down" blivit nästan överdrivet "ABBA-esque" men det är säkert medvetet som en hälsning till alla som saknat deras musik.
Citera
2021-09-07, 00:25
Medlem
Hälften av er var väl inte ens födda när ABBA hade sin sin storhetstid!

Sååå, håll käften!
Citera
2021-09-07, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barbara Ann
Du har säkert hört demomedleyt av "Like an angel..." men för er som inte har gjort det än vill jag verkligen rekommendera att ni avsätter 9 minuter och lyssnar igenom det. Fascinerande hur ABBA testade sig fram med olika stilar innan de bestämde sig för vad de tyckte lät bäst.

https://youtu.be/5Pceu098Qds

Ja, den är lite spännande och mysig att lyssna på, faktiskt..! Tack för påminnelsen!
Citera
2021-09-07, 00:56
Medlem
Jag gillar båda låtarna. Dom går konstant i huvudet. Har tänkt spara den ordentliga lyssningen till nån annan gång och med ett riktigt bra system.
Don't shut me down är grym och det finns massvis med referenser till deras tidigare låtar i den som gör att folk känner igen dom. Av de låtar jag hör man refererar till: är Waterloo, Dancing queen tydligast. Sen är det några som jag inte hittar riktigt, men känslan finns där.

Ofta släpper folk introlåtar när man gjort en skiva. Bästa låten behöver absolut inte finnas med. Om dom vet att de sitter på bättre låtar så tror jag faktiskt att man sparat dom. Jag ser fram emot skivan. 40 år sedan man la ner. Herregud.

Gillar att man inte ville visa så mycket av Agnetas avatar utan håller den lite hemlig då man vet att folk helst vill se henne. Skulle vara GRYMT bra om dom gjorde en spinoff video med analsex nu när deras kroppar återupplivats.
Citera
2021-09-07, 03:30
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Nja..
Inte särskilt impad alls hitintills!
Men visst är det kul!
Bara 'tänk om' dom skulle göra ett par spelningar down under..
Jag lovar, hela jä_la Australien skulle stå still i veckor!
Fan, dom skulle nog t.o.m köpa A26'an.
Senast redigerad av DragonOnWall8 2021-09-07 kl. 03:33.
Citera
2021-09-07, 04:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyHitler
Vad man tycker om ABBA och deras musik är en helt subjektiv personlig åsikt.
Men vad är för fel att sjunga med svensk brytning? Är det bara skolboksbrittiska och Hollywood-amerikanska som är godkänt? Är det lika illa att sjunga med grov skotsk accent eller är det bara svenskhet i allmänhet du tycker illa om?
Det är nog den där klassiska svensk-engelskan jag ogillar. Relativt god engelska men som uttalas med svensk tonsats. Tänk dig SVT-journalister på åttiotalet som försökte tala skolengelska men som inte kunde lägga bort 08a-skan. Jag tycker att det låter illa.
Citera
2021-09-07, 04:18
Medlem
Helt okej låtar men varken underhållande eller vackra.

Trist att allt ska mjölkas nu för tiden.
Citera
2021-09-07, 06:29
Medlem
Det är många i denna tråden som "poserar" och dömer ut låtarna. Som om dom hade kompetens att bedöma musik. Patetiskt.
Citera
2021-09-07, 06:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Campion
Det är många i denna tråden som "poserar" och dömer ut låtarna. Som om dom hade kompetens att bedöma musik. Patetiskt.
Vad menar du? Måste man ha gått musikprogrammet för att bedöma musik?
Citera
2021-09-07, 08:09
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Campion

Musiksmak är i allra högsta grad subjektiv. Är man dessutom en aktiv musiklyssnare, så har man en referensram att bedöma utifrån. Att du inte gillar vad vissa andra tycker, är en annan femma, men som tur är, så har du inte kompetens att bedöma andras kompetens :-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in