Citat:
Ursprungligen postat av
kentuckyfry
Varför? Se dig omkring, hur stort problem ser Covid ut att vara i din direkta omgivning, och inte vad du läser i lögnmedia som lever på clickbaits?
Sjukdomen i sig har inte varit ett problem för någon som jag känner. Men däremot har vi fått våra liv begränsade, eftersom vi vill undvika att vara delaktiga i smittspridningen. Att slippa dessa begränsningar är en nog så bra anledning att bekämpa sjukdomen med vaccin. Men den viktigaste anledningen att ta vaccin är ju att minska risken för att bli allvarligt sjuk.
Citat:
Ursprungligen postat av
kentuckyfry
Jag har levt mitt liv precis som vanligt. Jag har rest, jag går till affären och trängs, jag shoppar, jag äter på restaurang. Likaså resten av min familj. Alla mina grannar lever, alla föräldrar till våra skolbarn lever och är friska. Ja, det finns svaga i samhället som inte klarar nya virus, men det är främst deras problem.
Jag har svårt för det synsättet. Jag vill inte vara delaktig i att sprida ett virus som andra kan bli allvarligt sjuka av.
Citat:
Ursprungligen postat av
kentuckyfry
Det är inget övriga 90% av samhället ska behöva få sina liv förstörda för. Barn som går miste om sin ungdom osv. Det är absurt.
Jag vill inte ställa barn och åldringar mot varandra. Som jag ser det, är barnen och åldringarna båda offer för samma misslyckade strategi. Den misslyckade strategi var att medvetet låta viruset få spridning för att låta viruset bränna genom befolkningen i kontrollerad takt. Folket har fått betala ett högt pris för den strategin. Åldringarna har förlorat liv och hälsa. Barnen har fått sina liv begränsade. Jag anser att en bättre strategi hade varit att Europa gemensamt hade stoppat anländande flygplan från Kina.