2021-09-06, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Vaccinet fungerar väl bevisligen för att minska effekt av covid-19 hos riskgrupper?
Att använda det för att få stopp på pandemin verkar däremot inte fungera.
Slutsatsen bör bli att öppna upp och se till att riskgrupperna har tillgång

Exakt. Vaccinet får inte stopp på smittan. Och eftersom de fullvaccinerade inbillar sig att de inte kan smitta andra, eller bli smittade själva, är det sannolikt att det främst är fullvaccinerade som nu sprider smittan i rasande fart, världen över.
Citera
2021-09-06, 20:58
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry
Varför? Se dig omkring, hur stort problem ser Covid ut att vara i din direkta omgivning, och inte vad du läser i lögnmedia som lever på clickbaits?

Sjukdomen i sig har inte varit ett problem för någon som jag känner. Men däremot har vi fått våra liv begränsade, eftersom vi vill undvika att vara delaktiga i smittspridningen. Att slippa dessa begränsningar är en nog så bra anledning att bekämpa sjukdomen med vaccin. Men den viktigaste anledningen att ta vaccin är ju att minska risken för att bli allvarligt sjuk.

Citat:
Jag har levt mitt liv precis som vanligt. Jag har rest, jag går till affären och trängs, jag shoppar, jag äter på restaurang. Likaså resten av min familj. Alla mina grannar lever, alla föräldrar till våra skolbarn lever och är friska. Ja, det finns svaga i samhället som inte klarar nya virus, men det är främst deras problem.

Jag har svårt för det synsättet. Jag vill inte vara delaktig i att sprida ett virus som andra kan bli allvarligt sjuka av.

Citat:
Det är inget övriga 90% av samhället ska behöva få sina liv förstörda för. Barn som går miste om sin ungdom osv. Det är absurt.

Jag vill inte ställa barn och åldringar mot varandra. Som jag ser det, är barnen och åldringarna båda offer för samma misslyckade strategi. Den misslyckade strategi var att medvetet låta viruset få spridning för att låta viruset bränna genom befolkningen i kontrollerad takt. Folket har fått betala ett högt pris för den strategin. Åldringarna har förlorat liv och hälsa. Barnen har fått sina liv begränsade. Jag anser att en bättre strategi hade varit att Europa gemensamt hade stoppat anländande flygplan från Kina.
Citera
2021-09-06, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Dina observationer verkar inte stämma överens med verkligheten. Majoriteten av de som smittas och blir sjuka i Sverige är ovaccinerade.

Vaccinet har skapat en farligare mutation.
Citera
2021-09-06, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Dina observationer verkar inte stämma överens med verkligheten. Majoriteten av de som smittas och blir sjuka i Sverige är ovaccinerade.

En förkrossande majoritet av de som blir allvarligt sjuka av covid eller dör, är redan sjuka eller väldigt gamla. Att bli smittad av covid, är inget som dödar de flesta av oss. Därmed är också vaccinet onödigt för de flesta.
Citera
2021-09-06, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon

Sant. Vaccinationen har även skapat en väldig massa människor som nu ränner runt och tror att de inte kan bli smittade längre, eller smitta sina medmänniskor.
Citera
2021-09-06, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
En förkrossande majoritet av de som blir allvarligt sjuka av covid eller dör, är redan sjuka eller väldigt gamla. Att bli smittad av covid, är inget som dödar de flesta av oss. Därmed är också vaccinet onödigt för de flesta.

Det var inte det frågan handlade om. Frågan handlade om huruvida vaccinerade utgör majoriteten av de smittade samt de som blir sjuka och dör. Så är inte fallet.
Citera
2021-09-06, 21:08
Medlem
Citat:

Nej. Kom gärna med en källa till det bisarra påståendet.
Senast redigerad av Leland1979 2021-09-06 kl. 21:11.
Citera
2021-09-06, 21:15
Medlem
Citat:
Sant. Vaccinationen har även skapat en väldig massa människor som nu ränner runt och tror att de inte kan bli smittade längre, eller smitta sina medmänniskor.

Vaxxarna slarvar med att följa restriktionerna och visar knappt någon hänsyn för oss som är ovaccinerade.
Citera
2021-09-06, 21:20
Medlem
Citat:
Vaxxarna slarvar med att följa restriktionerna och visar knappt någon hänsyn för oss som är ovaccinerade.

Jag tror att det är så. De visar heller ingen hänsyn till de som inte FÅR eller inte KAN vaccinera sig av olika anledningar. Vaxxarna utgår ifrån att de är skyddade nu och har börjat röra sig fritt fastän de fortfarande smittar och smittas.
Citera
2021-09-06, 21:28
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
Jag tror att det är så. De visar heller ingen hänsyn till de som inte FÅR eller inte KAN vaccinera sig av olika anledningar. Vaxxarna utgår ifrån att de är skyddade nu och har börjat röra sig fritt fastän de fortfarande smittar och smittas.
Hur länge förväntar du dig att folk som är skyddade och vars samtliga anhöriga också är skyddade kommer respektera att få sina liv begränsade? De flesta (alla?) experter är överens om att vi inte kommer att utrota viruset, så när vi nu har offrat ett och ett halvt år och äntligen kan skydda de som riskerar att fara illa av sjukdomen är det väl inte svårt att förstå att det finns ett uppdämt behov att utöva våra friheter? Det är tragiskt med människor som inte vaccinerat sig (frivilligt eller av medicinska skäl) och därför drabbas allvarligt, men det finns ingen annan långsiktigt hållbar väg framåt, så varför skjuta upp öppnandet?
Citera
2021-09-06, 21:29
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:

Med Delta endemiskt i samhället kommer alla bli exponerade förr eller senare. Går inte att undvika att icke vaccinerade blir exponerade.

Så när alla erbjudits vaccin så återgår livet till det normala.

Icke vaccinerade kan ju försöka med profylaktiskt behandling om de är oroliga.
Citera
2021-09-06, 21:31
Medlem
DunderKanins avatar
Citat:
Det är inte vad de flesta motståndare till vaccinet "tror". Typiskt er vaccinfascister att måla upp folk som inte vill ta vaccinet som konspiratoriska idioter. Majoriteten som inte tar vaccin gör det inte för att de anser Covid vara ett ickeproblem eller för att de vill avvakta och se hur vaccineringen utvecklar sig. Vaccinet är nytt, det är full rimligt och rationellt att avvakta, särskilt om man inte ser Covid som ett hot, vilket det inte är mot majoriteten av befolkningen då dödligheten ligger på vad, 0.1% max? Vore lite skillnad om dödligheten låg på 20%.

Jag skulle säga att de som avvaktar är rationella och de som okritiskt låter sig injiceras med denna substans gamblar med sina liv. Vacciner mot TBE, röda hund, vattkoppor osv är väl beprövade och har funnits länge. Har inget emot att ta dessa överhuvudtaget, till och med uppmuntrar folk till det. Men nya mediciner och vacciner ska man vara jävligt försiktig med, om det nu inte är så att man är döende, då är man nog beredd att trycka i sig vad som helst.

Eftersom all fokus har varit på att få fram vaccinet så har man ju kunnat få fram det, sen har ju själva Coronaviruset funnits tidigare.
Jag litar hellre på forskare och dem bästa inom branschen än någon gubbe på Bitchute som är f.d läkare och har pluggat på USA's sämsta universitet.
Ifall det fanns risk att vaccinet skulle vara till större skada än själva viruset skulle det aldrig ges ut.
Misstänker du någon agenda?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in