2021-09-06, 19:58
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Det jag finner mest besynnerligt är det jag uppfattar som en teori om att
1) ’Pilotmannen’ skall ha följt med över bron från Stadt och
2) Hannas uppgift om två män och
3) uppgiften om en vit bil samtliga skall stämma.
Allt samtidigt? Man måste rimlige bestämma sig för (1) eller (2) + (3).

Jag är mycket tveksam till Hannas vittnesmål, dels pga hur det växer fram och hennes konstiga agerande, dels för att 2 GM är så oerhört ovanligt i sexualmord (om det nu är det vi talar om).
Fast det behöver ju inte ens vara ett sexualmord, utan kropp vet vi inte det.
Det som talar emot att de/han var galna våldtäktsmän är att det inte tycks hänt fler fall, liknande Helenas, varken före eller efter?
Hade varit intressant att veta vad CL gjorde i Australien?
Senast redigerad av rubin22 2021-09-06 kl. 20:02.
Citera
2021-09-06, 19:59
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eoku
Kroppen kanske lämnades kvar. Kanske Helena ligger nergrävd någonstans i dungen där hennes tillhörigheter hittades.
Hennes gärningsman kanske hämtade en spade efter att ha dödat henne (kanske genom olycka) och gick/åkte tillbaka och grävde ner henne. Att polisen och skallgångskedjorna kan ha missat det är mycket troligt, eftersom de nog främst letar efter saker på marken, inte i marken.
Tvivlar på det? Hunden borde ha fått vittring?
Citera
2021-09-06, 20:01
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eoku
Kroppen kanske lämnades kvar. Kanske Helena ligger nergrävd någonstans i dungen där hennes tillhörigheter hittades.
Hennes gärningsman kanske hämtade en spade efter att ha dödat henne (kanske genom olycka) och gick/åkte tillbaka och grävde ner henne. Att polisen och skallgångskedjorna kan ha missat det är mycket troligt, eftersom de nog främst letar efter saker på marken, inte i marken.

Också en intressant tanke. Som vi varit inne på tidigare så markerade ju likhundar, 2st oberoende av varandra, ute på Ekudden 2004, efter inringt tips. Dock hittades ingenting av intresse efter ganska så ingående sökarbete, så om H legat nedgrävd där måste det bara varit tillfälligt.
Citera
2021-09-06, 20:02
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Jag misstänker att både 02.10 och 02.30 är ganska så osäkra så summan utetid är som sagt flexibel med okänt antal minuter hit eller dit, men enligt det citatet så får man intrycket att hon tror sig varit ute i hela 20 min.
Vet väl hur länge hunden behöver rastas på ett ungefär? 3-5 min, låter inte troligt.
Citera
2021-09-06, 20:04
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fighter83
Jag tillhör dem som inte tror på Brovittnet exempelvis , och jag tror inte KM gått på bron med Helena . Och just nu tror jag inte Pilotglasögonmannen är intressant för Kalla Fall . Jag tror på Kalla Falls spår när det CL antingen ensam Gm ev med hjälp av sin bror PL och det lägger jag ner min tid på att undersöka och några till här inne gör det samma , Kalla Fall undersöker säkert alla olika möjligheter och scenarier som kan passa ihop med CL. Det som gör att jag blandar in brodern är ev vad Hanna kan ha hört. Plus att han är bror och kanske den som lyckats hålla detta hemligt i alla år, kanske han som skulle förlora mest på att sanningen kom fram. Kalla det långsökt . Men tänk utanför boxen, var han hemma i Mariestad den helgen , vad hade han för bil . Hur tighta var bröderna på den tiden ? Bröder kan oftast hålla tyst längre än två kompisar.
Jag tror definitivt att hon fått skjuts hem.
Citera
2021-09-06, 20:05
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Jag misstänker att både 02.10 och 02.30 är ganska så osäkra så summan utetid är som sagt flexibel med okänt antal minuter hit eller dit, men enligt det citatet så får man intrycket att hon tror sig varit ute i hela 20 min.

Så är det säkert. Men man rastar inte en hund 2-3 minuter som Ugglan tror.
Citera
2021-09-06, 20:05
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZOrro18790
Kan de har varit tre i Saaben T*m+ G**an kanske Km

Var har du fått SAABen med dessa passagerare ifrån.
Citera
2021-09-06, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fighter83
Jag tillhör dem som inte tror på Brovittnet exempelvis , och jag tror inte KM gått på bron med Helena . Och just nu tror jag inte Pilotglasögonmannen är intressant för Kalla Fall . Jag tror på Kalla Falls spår när det CL antingen ensam Gm ev med hjälp av sin bror PL och det lägger jag ner min tid på att undersöka och några till här inne gör det samma , Kalla Fall undersöker säkert alla olika möjligheter och scenarier som kan passa ihop med CL. Det som gör att jag blandar in brodern är ev vad Hanna kan ha hört. Plus att han är bror och kanske den som lyckats hålla detta hemligt i alla år, kanske han som skulle förlora mest på att sanningen kom fram. Kalla det långsökt . Men tänk utanför boxen, var han hemma i Mariestad den helgen , vad hade han för bil . Hur tighta var bröderna på den tiden ? Den ena brodern PL har klättrat högt på karriärstegen medans den andre är längst ner på botten . Bröder kan oftast hålla tyst längre än två kompisar.
Vad tror du om detta scenario Ugglan ?
Citera
2021-09-06, 20:07
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Vet väl hur länge hunden behöver rastas på ett ungefär? 3-5 min, låter inte troligt.

Beror nog både på hundens o ägarens egenskaper, men minimum 5 minuter, gissar jag.
Citera
2021-09-06, 20:08
Medlem
Citat:
Jag tror definitivt att hon fått skjuts hem.
Samma här 👍Just där tror jag GW varit rätt hela tiden
Citera
2021-09-06, 20:09
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Så är det säkert. Men man rastar inte en hund 2-3 minuter som Ugglan tror.
Förlåt menade att jag höll med om det du skrev.😳
Självklart inte på så kort tid, det vet alla som haft hund.
Det ska nosas och sniffas överallt.
Citera
2021-09-06, 20:11
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Förlåt menade att jag höll med om det du skrev.😳
Självklart inte på så kort tid, det vet alla som haft hund.
Det ska nosas och sniffas överallt.

Jag förstår att du höll med, inlägget var inte riktat till dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in