2021-09-06, 18:47
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Ja du sier noe her. Ingen av barna er mistenkt i saken. Hvis "alle er skyldig" kan man sette opp en hypotese om drap på natten, men da tar man ikke hensyn til:
- "Raske skritt" og telefonen til AEH gjorde "et fall" ned trappen rett før kl 10.07
- At AEH sendte SMS om at hytteturen var utsatt og at TH forklarte i avhør at grunnen til at han ringte hjem var for å diskutere detaljer om hytteturen. Hvis TH planla å sette seg selv i søkelyset var det ikke en smart plan for å si det slik.
- At de trengte å legge ut et bakhon.
- At teaerkvelden før var spontan / TH og AEH ble invitert av et vennepar
- At de glemte å fortelle om 2 stk ringer i krypterte e-poster.
- Ni Sprox fotavtrykk i gangen og et avtrykk på saueskinn, osv

Les hypotesen til AntoineAnne. Man må ta høyde for at mye av det som er
forklart for politiet har vært løgn.
Citera
2021-09-06, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Øystein Milli nevnte det i en av Krimpodene, og Tommy Brøske bekrefter at TH ankom jobben i tidspunktet for video-opptaket av THs bil:
"Tom Hagen skal ha et alibi som trumfet spor på åstedet i Sloraveien 4. Dette var en medvirkende årsak til at den drapssiktede milliardæren ble løslatt.
Etter det VG får opplyst plasserer videoopptaket Tom Hagens bil utenfor Futurum mellom klokken 09.10 og 09.15 på forsvinningsdagen. Etterforskningsleder Tommy Brøske har tidligere bekreftet overfor VG at det var da Tom Hagen kom på jobb."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/EWeXnl/opplysninger-til-vg-slik-er-tom-hagens-video-alibi

Og logikken sier i hvert fall meg at det hadde vært veldig rart hvis alibiet, som trumfet spor på åstedet og dermed var en grunn til at TH ble løslatt, kun skulle vært et halvdårlig bilde/film av bilen hans som kjører inn på parkeringsplassen på Futurum.

Jeg synes bare det er rart at politiet har vært såpass uklare om dette.
normalt så hilser de fleste på sine medarbeidere når de kommer på jobb, og det burde være flere som kunne bekrefte at TH kom på jobb på dette tidspunktet.
Citera
2021-09-06, 18:53
Medlem
madeinflens avatar
Är barnen fortfarande övertygade om mannens oskuld?
Citera
2021-09-06, 19:40
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luger99
Jeg synes bare det er rart at politiet har vært såpass uklare om dette.
normalt så hilser de fleste på sine medarbeidere når de kommer på jobb, og det burde være flere som kunne bekrefte at TH kom på jobb på dette tidspunktet.

Ikke umulig at de setter spørsmålstegn ved forklaringen fra f.eks. VE, hvis det stemmer
at han har forklart seg uriktig om andre ting (møtet på Kv*tfjell).

Citat:
Ursprungligen postat av madeinflen

Barnas bistandsadvokat har i sine seneste uttalelser ikke nevnt barna som sådan, og
fremstår nå mest som forsvarsadvokat for TH selv.
Senast redigerad av Svartediket 2021-09-06 kl. 19:53.
Citera
2021-09-06, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Å identifisere TH i bilen hans og ikke få den ut, er sannsynligvis THs idé. TH ønsket sannsynligvis ikke mange represalier. Det er mye villeding og forvirring i denne saken, tror jeg. Du må danne deg din egen mening.
Jeg har så mange meninger at litt villedning fra eller til kan ikke skade.
Citera
2021-09-06, 19:56
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Les hypotesen til AntoineAnne. Man må ta høyde for at mye av det som er
forklart for politiet har vært løgn.
Føler ikke at jeg diskuterer med "Sherlock Holmes" nå.. "At mye var løgn" er ikke en god forklaring på brikkene... Det som fortsatt mangler er forklaring på angående drap på natten er:

- "Raske skritt" og telefonen til AEH gjorde "et fall" ned trappen rett før kl 10.07
- At AEH sendte SMS om at hytteturen var utsatt og at TH forklarte i avhør at grunnen til at han ringte hjem var for å diskutere detaljer om hytteturen. Hvis TH planla å sette seg selv i søkelyset var det ikke en smart plan for å si det sli.
- At de trengte å legge ut et bakhon.
- At teaerkvelden før var spontan / TH og AEH ble invitert av et vennepar
- At de glemte å fortelle om 2 stk ringer i krypterte e-poster
- Ni Sprox fotavtrykk i gangen og et avtrykk på saueskinn
+
At telefonsamtaler var faket, noe som aldri før er gjort i en draps-sak.

Dette er brikker som tyder på noe annet og forklares enkelt i Gone Girl hypotesen.

Motiv for et Gone Girl plott:

"Jeg er så mye lykkeligere nå når jeg er "død" - teknisk sett "forsvunnet" - snart blir jeg antatt død. Borte, og min løgnaktige, utro, uvitende mann vil komme i fengsel for drapet på meg. Nick Dunne tok stoltheten min, verdigheten min, håpet mitt og pengene mine. Han tok og tok fra meg til jeg ikke lenger fantes - det kaller jeg "drap". La straffen stå i forhold til forbrytelsen"
Citera
2021-09-06, 19:59
Medlem
Citat:
Er dette den bilen som skal ha stått parkert i lommen nederst på gangveien ved andemateplassen?

Har ikke tilgang til hele artikkelen, men ihvertfall interessant at politiet ikke
vil gå ut med tidsintervallet de mener er mest relevant for bortkjøringen av AE.
Kan dette tolkes i retning av at de kjenner til tidspunktet, og kanskje også hva
slags bil som ble brukt til akkurat det formålet?
Skal jeg gjette skjer bortkjøringen relativt kort tid etter 10.07.
Citera
2021-09-06, 20:04
Medlem
Citat:

Det kan man fråga sig efter allt som har kommit fram. Jag tror nog att de har tatt sig en funderare.
Citera
2021-09-06, 20:06
Medlem
Citat:
Barna er helt øvertygade både om kidnapping og ths uskyld, samt at hun lever i beste velgående. Lever hun ikke er det politiets skyld. Bistandsadvokaten har glidd over i en ren medforsvarerrolle for th. Moren ble kalt for nullet av barna pga ektepakten og ingen apeller til kidnapper er fremsatt. Kidnapper er lovt penger, men vil ikke ha flere
Citera
2021-09-06, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Slapp av, jeg mener også at Bertheussen er skyldig.

Du er rett og slett en dårlig leser.

Mitt poeng var at Idiotiet er gode på å bevise at de har rett, men ute av stand til å tenke alternativt, utenfor boksen, og det er faktisk slik at om andre har andre teorier, så evner de ikke engang å lytte.

Som i Tengs-saken.

Les denne artikkelen i politiorganet VG, så skjønner du hva jeg mener.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/34q3Pd/leverte-rapport-om-tengs-siktede-til-politiet-i-1996-hoerte-ikke-noe-mer
Grethe Strømme er nå privatetterforsker, så TH kan hyre henne. Men han utlover i stedet dusør til den som finner AE. Det hadde vært komisk hadde det ikke vært så tragisk. Jeg velger å kalle det sleipt og glatt som en ål.

Forøvrig var det feil mht dna i hår i hendene til BT den gang, som gjorde at denne nye mannen ble avskrevet som moduskandidat.

DNA vitenskapen har gjennomgått en revolusjon siden den gang.

Jeg synes det er flott at feil som ble gjort, kommer frem i dagens lys.

Man kan vel telle på en hånd hvor mange land i verden der feil blir gjort offentlig på denne måten.

Viktig å ikke glemme alle sakene politiet faktisk oppklarer.
Senast redigerad av Ittno 2021-09-06 kl. 21:59.
Citera
2021-09-07, 00:57
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Barna er helt øvertygade både om kidnapping og ths uskyld, samt at hun lever i beste velgående. Lever hun ikke er det politiets skyld. Bistandsadvokaten har glidd over i en ren medforsvarerrolle for th. Moren ble kalt for nullet av barna pga ektepakten og ingen apeller til kidnapper er fremsatt. Kidnapper er lovt penger, men vil ikke ha flere

Det er ganske sprøtt. "Barna", i motsetning til det de faktisk er: tre autonome voksne individer.
"Bistandsadvokaten" nevner dem ikke engang lengre, nå handler det om THs uskyld, ikke "barnas beste".
Teknisk sett burde de hatt hver sin bistandsadvokat. Men det er kanskje ikke i THs interesse.
Citera
2021-09-07, 01:53
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Det er ganske sprøtt. "Barna", i motsetning til det de faktisk er: tre autonome voksne individer.
"Bistandsadvokaten" nevner dem ikke engang lengre, nå handler det om THs uskyld, ikke "barnas beste".
Teknisk sett burde de hatt hver sin bistandsadvokat. Men det er kanskje ikke i THs interesse.

Det ligger selvfølgelig en hel del strategi i å både omtale de kollektivt som "barna", og å fremstille de som en unison enhet, selv om de har forskjellig grad av involvering i selve saken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in