2021-09-06, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JedanProblem
Du det finns en process för det här med att ta fram vaccin. Man genomför kliniska tester och använder sig av vetenskapliga metoder och statistik för att undersöka huruvida ett vaccin fungerar eller inte.

Så har varit fallet även med Pfizer, Moderna, AstraZeneca osv. Dessa har väl varit några av de mest undersökta vaccinen någonsin.

Men du kanske tänkte på Sputnik V och de kinesiska vaccinen som släpptes för ett år sedan innan deras kliniska tester var klara.

Förklaringen kan ju vara så enkelt att du helt enkelt inte förstod att det finns flera olika vaccin.

Du läste om Sputnik V för ett år sedan, och sedan har du inte insett att exempelvis Pfizers/BioNTech utvecklade ett vaccin som nu är godkänt av FDA i USA. Inte nödgodkännande utan fullt godkännande.
Hur var det med fas tre testning på djur där alla föregående vacciner för coronavirus gett ADE hos försöksdjuren och fått avbrytas?

Sedan så har inget vaccin mot Covid-19 som ges till befolkningen fullt godkännande.
Citera
2021-09-06, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Snygg undanmanöver men du duckar för huvudfrågan d.v.s. att ovaccinerade löper en större risk att bli smittade, sjuka och dö än vaccinerade.

Skam stavas för övrigt med ett m. Ha en fin kväll!

Ovaccinerade ÄLDRE och redan SJUKA riskerar att också bli allvarligt sjuka och dö av covid. Unga och friska ovaccinerade människor, har i princip NOLL risk att dö och minimal risk att bli allvarligt sjuka av covid.
Citera
2021-09-06, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Vi behöver uppdaterade vacciner, som biter bra på nya varianter av viruset.

Det skulle vara bra med ett vaccin som inte bara lindrar sjukdom, utan även, mer effektivt än nuvarande vacciner, skyddar mot smittspridning. Ifall vi får ett vaccin som kan kväsa smittspridningen, så kan vi minska virusets chanser att mutera. Och vi skyddar dom grupper som inte kan tillgodogöra sig vaccinerna skydd.

Varför? Se dig omkring, hur stort problem ser Covid ut att vara i din direkta omgivning, och inte vad du läser i lögnmedia som lever på clickbaits? Jag har levt mitt liv precis som vanligt. Jag har rest, jag går till affären och trängs, jag shoppar, jag äter på restaurang. Likaså resten av min familj. Alla mina grannar lever, alla föräldrar till våra skolbarn lever och är friska. Ja, det finns svaga i samhället som inte klarar nya virus, men det är främst deras problem. Det är inget övriga 90% av samhället ska behöva få sina liv förstörda för. Barn som går miste om sin ungdom osv. Det är absurt.
Citera
2021-09-06, 16:39
Medlem
JedanProblems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
Förklara för mig varför jag ska ta på mig bilbälte när jag ändå inte ska ut och köra bil? Varför ska jag ta ett nödgodkänt och snabbframkallat vaccin för att skydda mig själv från en sjukdom som inte riskerar att döda mig eller ens göra mig allvarligt sjuk?
Alltså, du behöver inte ta ett vaccin som inte är godkänt. Personligen skulle jag också avstå från vaccin som Pakistans PakVac och andra som kanske inte har genomgått alla kliniska tester, och inte är godkända.

Jag kan rekommendera exempelvis Pfizers vaccin som har genomgått omfattande tester och har fullt godkännande av USAs FDA. Hundratals miljoner personer runtom i världen har redan fått detta vaccin, och det har visat sig vara mycket säkert med få biverkningar.
Citera
2021-09-06, 16:39
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Har svårt att tro att 20% skulle få lunginflammation.

Vad är det du försöker säga?

Att om 20% får Lunginflammation och det hittas 2000 fall varje vecka i Region Stockholm så måste det hamna 400 på IVA varje vecka men det gör det inte? Alltså måste det vara lägre antal fall eller så stämmer inte siffran att 20% får lunginflammation.

Om man får lunginflamation av covid. Tror du att man inte hamnar på sjukhus?

När jag satt och skummade på CDCs hemsida och såg att ca 20% får lunginflamation.
Så såg jag ochså att man ej längre godkänner PCR testet för diagnos av covid.

Då tänker man direkt att testerna är felaktiga. Och att inga 2000 smittats......
Citera
2021-09-06, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry
Har dött "med", det går inte att lita på att 15k dött av Covid som direkt orsak. Oavsett, titta på siffrorna, det rör sig om 80+ som dött i huvudsak. Knappast något skäl att fucka upp hela världen.

Covid spelar inte i någon jävla annan liga. Det dör långt fler människor i sepsis, malaria, rökning, trafikolyckor, etc etc. Det är en total överdrift detta. Vi har inte haft några nedstängning eller masktvång i Sverige, ändå har inte halva befolkningen utplånats, vilket är den bild man försöker måla upp i media. Ni är fan helt hjärndöda.

Word. Håller helt med
Citera
2021-09-06, 16:43
Medlem
JedanProblems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1488hh
Hur var det med fas tre testning på djur där alla föregående vacciner för coronavirus gett ADE hos försöksdjuren och fått avbrytas?

Sedan så har inget vaccin mot Covid-19 som ges till befolkningen fullt godkännande.
Det finns inget som tyder på problematik med ADE med sars-cov-2. Det här är något som vi var oroliga för förra sommaren, men vi vid det här laget har haft över 100 olika vaccin under utveckling, utan rapporter om ADE, så kan vi nog andas ut.

Du är lite sent ute.
Citera
2021-09-06, 16:44
Medlem
Citat:
Alltså, du behöver inte ta ett vaccin som inte är godkänt. Personligen skulle jag också avstå från vaccin som Pakistans PakVac och andra som kanske inte har genomgått alla kliniska tester, och inte är godkända.

Jag kan rekommendera exempelvis Pfizers vaccin som har genomgått omfattande tester och har fullt godkännande av USAs FDA. Hundratals miljoner personer runtom i världen har redan fått detta vaccin, och det har visat sig vara mycket säkert med få biverkningar.

Nej. Vaccinerna mot covid är snabb-producerade och dessutom nödgodkända. Effekterna av dem, vet man alltså ännu inte men det lär ju visa sig. Inte för att jag personligen tror att de är skadliga men jag tänker inte ta den typen av obeprövade läkemedel mot en sjukdom som jag inte riskerar att dö av eller ens bli allvarligt sjuk av.
Citera
2021-09-06, 16:49
Medlem
Citat:
Det finns inget som tyder på problematik med ADE med sars-cov-2. Det här är något som vi var oroliga för förra sommaren, men vi vid det här laget har haft över 100 olika vaccin under utveckling, utan rapporter om ADE, så kan vi nog andas ut.

Du är lite sent ute.
Men vaccinet var ju så vältestat, ändå hade man hoppat över ett steg i djurförsöken.

Många läkare har sett tecken på ADE.

Vad är jag sent ute med?
Citera
2021-09-06, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
Förklara för mig varför jag ska ta på mig bilbälte när jag ändå inte ska ut och köra bil? Varför ska jag ta ett nödgodkänt och snabbframkallat vaccin för att (eventuellt) kunna skydda mig själv max i några månader från en sjukdom som inte riskerar att döda mig eller ens göra mig allvarligt sjuk?

I den här liknelsen så är du alltså ute och kör bil varje gång du går utanför dörren och träffar folk.

Om du inte träffar folk så behöver du alltså inget "bilbälte" annars bör du ha det
Citera
2021-09-06, 16:55
Medlem
JedanProblems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1488hh
Men vaccinet var ju så vältestat, ändå hade man hoppat över ett steg i djurförsöken.

Många läkare har sett tecken på ADE.

Vad är jag sent ute med?
Nu får du dra fram en länk som styrker det du påstår. Som sagt, för drygt ett år sedan så var det många som diskuterade möjlig ADEproblematik och vad det skulle ge för konsekvenser.

Men när vi sedan fick in data från kliniska tester så är det ju inget som tyder på att detta skulle bli ett problem med sars-cov-2.

Så fixa fram en trovärdig länk nu, och gör inga anakronistiska fel nu genom att länka till artiklar från förra sommaren, ok?
Citera
2021-09-06, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry
Varför? Se dig omkring, hur stort problem ser Covid ut att vara i din direkta omgivning, och inte vad du läser i lögnmedia som lever på clickbaits? Jag har levt mitt liv precis som vanligt. Jag har rest, jag går till affären och trängs, jag shoppar, jag äter på restaurang. Likaså resten av min familj. Alla mina grannar lever, alla föräldrar till våra skolbarn lever och är friska. Ja, det finns svaga i samhället som inte klarar nya virus, men det är främst deras problem. Det är inget övriga 90% av samhället ska behöva få sina liv förstörda för. Barn som går miste om sin ungdom osv. Det är absurt.

Hade du bott inne på en IVA mottagning hade din syn nog varit annorlunda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in