Citat:
Ursprungligen postat av
nbsp
Typ så uppfattade jag Benny, avatar-showen med massiv ljus och ljud uppsättning och en 300 stor orkester skulle bli för dyrt att köra på turné, så en fast uppsättning i London vore ett alternativ. Mamma Mia har spelats i London sen 1999 och på Broadway sen 2001. Dessa ställen är globala hubbar med stor genomströmming av folk från hela världen.
Om någon vill sätta upp showen någon annan stans än i London är det nog förhandlingsbart och de själva står den ekonomiska risken.
På Broadway har den dock inte gått sedan 2015.
Citat:
Ursprungligen postat av
uncommon-name
Jaha, du lyckades få det att funka med förköp! Läst att många inte fått det. Om man ska tro kommentarerna på Instagram, såklart. Har du lagt på minnet vad biljetterna kostade? Ryktades om ca £70 men vet inte om det gällde sott- eller ståplats?
Bara jag får tag i en biljett och om covid inte sätter sina jävla käppar i hjulet gällande både inresa och att det inte skjuts upp/ställs in, så ska jag absolut se showen!
För mig är det otänkbart att INTE se den då jag tycker väldigt mycket om ABBA och har gjort sedan jag var liten.
Hade faktiskt inga problem alls att få köpet att fungera och jag var långt fram i kön redan från början.
Gissar att trycket var högre igår samt att de var bättre förberedda för hårt tryck och att det därmed flöt på än smidigare. Läste också en del om strul, men det jag har läst om gällde igår. Har dock inte sökt något på det idag.
Däremot var jag lite irriterad över att jag hade sett ut platser jag kunde tänka mig (av det som fanns ledigt sedan albumförköpet) och så fick man inte välja platser över huvud taget.
2 Seated Priority Presale Ticket
£109.00 x2 £218.00
£8.00 (Service Charge Seated Priority Presale Ticket) x2 £16.00
Handling Fee (£2.50) £2.50
Total £236.50
Inte den högsta priskategorin, men en av de högre. Som synes är det sittplatser.
Det är även lördag kväll. Tror att priserna var högre då. Fick för mig att de där var ganska klart billigare på den efterföljande måndagen, som jag hade som reservdatum.