Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Allt pekar ändå på att sjukdomen är värre än vaccinet för unga friska människor. De som reagerar starkast på vaccinet är i allmänhet de som hade reagerat starkast på sjukdomen.
Varför utgår du från att det hemska obeprövade (jag hävdar att det numera är ganska beprövat) vaccinet skulle vara värre än sjukdomen när allting pekar på att det är precis tvärtom?
Jag undrar för övrigt varifrån du får att vaccinet bara skulle ge 60-80% skydd mot allvarlig sjukdom när konsensus i övrigt ligger på mellan 95-100% skydd mot ALLVARLIG infektion.
Vad vaccinerna har för effekt på människors hälsa, vet vi naturligtvis inte. Det är flera nödgodkända, snabbframkallade och obeprövade vaccin. Det enda vi vet hittills, är att de kan ge blodproppar. Jag säger inte alls att vaccinet är farligt - jag säger att vi inte vet om det är det och jag säger att vaccination är helt onödigt för de som inte är äldre och/eller sjuka.
Som jag minns det har t.ex Astras vaccin ett skydd på runt 60% och de andra ligger väl något högre, efter flera doser. Men inget av vaccinen skyddar mot att få covid eller att smitta andra. Vaccinet skyddar möjligen bara mot att bli
allvarligt sjuk av covid, vilket majoriteten av befolkningen, unga och friska, absolut inte blir och definitivt inte dör av.