2021-09-06, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
ABBA var skräp på sjuttiotalet och det har inte förändrats. Ruskigt dåligt engelskt uttal i sången också. Man hör att det är två svenska tanter som sjunger.

Nej, låt ABBA-eran glömmas bort med fyrtiotalisterna.

Exakt. Abba var sjuttiotalets Ace of Base, folk som gillade derm var mobboffer tills priderörelsen tog fart med nya brukare.
Citera
2021-09-06, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Fast nu kanske du tar i lite. Eller har du hört all musik som görs idag? Va? Det har jag svårt att tänka mig eftersom enbart Spotify lägger ut ca 40.000 låtar om dagen. Du inser snabbt hur lätt det är att avslöja dig som lögnare här hoppas jag. Dygnets alla timmar räcker helt enkelt inte till för att det du säger ska stämma. Enkel matematik. Du ljuger. Jag tycker det är lite tråkigt att det ska behöva ljugas på sådana här forum. Ärlighet varar längst, som jag brukar säga. Jag hoppas att du i fortsättningen kanske förstår olämpligheten i att sprida sådana här lögner och oriktigheter. Skulle detta oskick trots allt inte upphöra ser jag mig nödbedd att kontakta registrator.

Tror stora skillnaden är att ca 90% av "hitlåtarna" de senaste 10 åren är hiphop,R&B , Rap / Ganstamusik.

Är inget superfan av ABBA men fördelen för var ju att hitlåtar slog i många olika genrer för den breda massan.

Topplistor på Spotify är ju till stor del ett fåtal genrer, gillar man inte dessa så tycker man dagens musik är skit.

Jag jobbar med mestadels ungt folk på kontor och deras musiksmak består bara av samma skit, tror ett fåtal av artisterna ens bemästrar ETT instrument.

Tycker låtarna låter lika ABBA men som sagt inget superfan så kan inte recensera om låtarna är hitlåtar eller bara pga nostalgi.
Citera
2021-09-06, 09:50
Medlem
Normalsaltatsockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mullenö
Tiden har hunnit i kapp Abba, låtarna är i mitt tycke mediokra.
Exakt, gav låtarna en genomlyssning, och det är bara avsett att ge sentimentaltårar vid nån nostalgifylla..

Huvudet på spiken där. Mediokert
Citera
2021-09-06, 09:54
Medlem
I Still Have Faith In You blir ABBAs tjugonde top tio hit i England då den går rakt in på plats nummer nio på senaste topp 100 listan.Det är ABBAs första topp tio hit sedan One Of Us från 1981.

Don´t Shut Me Down placerar sig som nummer elva.De är de två bäst placerade nya singlarna på listan.
Mycket talar för att Don´t Shut Me Down kommer att bli ABBAs topp tio hit nummer tjugoett i England.

ABBA har haft nio nummer ETT singlar i England.Waterloo,Mamma Mia,Fernando,Dancing Queen,Knowing Me Knowing You,Name Of The Game,Take A Chance On Me,The Winner Takes It All,Super Trouper.

Min personliga ABBA favorit är The Name Of The Game.
Citera
2021-09-06, 10:04
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FifaUltimateTeam
Tror stora skillnaden är att ca 90% av "hitlåtarna" de senaste 10 åren är hiphop,R&B , Rap / Ganstamusik.

Är inget superfan av ABBA men fördelen för var ju att hitlåtar slog i många olika genrer för den breda massan.

Topplistor på Spotify är ju till stor del ett fåtal genrer, gillar man inte dessa så tycker man dagens musik är skit.

Jag jobbar med mestadels ungt folk på kontor och deras musiksmak består bara av samma skit, tror ett fåtal av artisterna ens bemästrar ETT instrument.

Tycker låtarna låter lika ABBA men som sagt inget superfan så kan inte recensera om låtarna är hitlåtar eller bara pga nostalgi.

Jag vet. Jag tyckte bara att jag var lite rolig. Jag håller fullständigt med om att listmusik och reklamradiomusik är under all kritik idag. På mitt jobb kör vi spellistor från Swedbeat eller va fan de heter, säkert 20 listor att välja på men allt är skit i olika former. Den enda listan som går att lyssna på är "80-tal", och då anser jag ändå att 80-talet var ett förlorat årtionde rent musikaliskt. Men jämfört med listan "Modern City Vibes" så framstår 80-talet som en guldgruva med fantastisk musik.
Men.
Det ges även ut en hel del bra musik vid sidan om mainstream om man bara ger sig lite tid att leta.
Citera
2021-09-06, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straiter
Spelperioden kommer med högsta sannolikhet att hela tiden att bli förlängd så länge det finns tillräckligt stort intresse. Gissningsvis kommer de att släppa nya datum 2-4 gånger per år.

Kan tänka mig att det även har att göra med tekniken. De kör en slags "prövoperiod" för att testflyga projektet och hur de kan göra hållbara justeringar som inte påverkar kvalitén och upplevelsen. Om ett större och oväntat tekniskt problem uppstår när föreställningarna drar igång på riktigt, så vill man nog inte stå med biljetter sålda ett år framöver? Även om jag inte tror att BB lämnar något åt slumpen, så är det trots allt teknik det handlar om och oväntade saker kan hända. Antar att deras första publik under dessa första månader blir något av "testpiloter". Rullar tekniken på som den ska och publiken är nöjda så förlängs det nog längre men fortfarande inte obegränsat?
Citera
2021-09-06, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Jag vet. Jag tyckte bara att jag var lite rolig. Jag håller fullständigt med om att listmusik och reklamradiomusik är under all kritik idag. På mitt jobb kör vi spellistor från Swedbeat eller va fan de heter, säkert 20 listor att välja på men allt är skit i olika former. Den enda listan som går att lyssna på är "80-tal", och då anser jag ändå att 80-talet var ett förlorat årtionde rent musikaliskt. Men jämfört med listan "Modern City Vibes" så framstår 80-talet som en guldgruva med fantastisk musik.
Men.
Det ges även ut en hel del bra musik vid sidan om mainstream om man bara ger sig lite tid att leta.

Håller helt med och uppskattar er som lägger mycket tid att hitta ny musik och tipsar om det.

Mitt största problem med dagens musik är att folk lyssnar bara på det.
Inte ens punkare när jag växte var så allergisk mot bra musik inom andre genrer.

Hade inte i min vildaste fantasi kunnat tro att svensk förortsrap och dylikt skulle ta över top 100 totalt, med ett fåtal pop "Hits" som utfyllnad.
Citera
2021-09-06, 10:44
Medlem
Hursomhelstings avatar
Björn o Bennys ABBA rakt av och än idag att ingen annan klarar det men att det har plockats friskt av ABBA då dom låg 20år före sin tid i soundet.
Kul med ett svenskt band som gör brittisk Pom-Pom bättre än britterna själva.
Eller att det var kul..nu idag så mja att det låter som en soppa kokad på deras gamla hits och så Avatarer, Fridas röst låter inte bra trots all teknik, lite så att jag tror att dom behöver pengar.

Självklart att dom kommer att håva in storkovan, frugan är given, hon kommer att köpa skivan på ren nostalgi och det att mediokert nonsens är hennes och någon miljon medsystrars melodi.
Citera
2021-09-06, 10:46
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rutand
Exakt. Abba var sjuttiotalets Ace of Base, folk som gillade derm var mobboffer tills priderörelsen tog fart med nya brukare.
Väldigt MÅNGA mobboffer isåfall då de var ett av världens mest populära grupper när det begav sig.
Citera
2021-09-06, 11:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rutand
Precis. Bögdagispop för kvinnor och andra drönare.
Citera
2021-09-06, 11:49
Medlem
Jag tycker definitivt att det låter som en fortsättning på allt de gjort tidigare + lite mognare och seriösare. En absolut värdig uppföljare och rösterna har de fortfarande om de inte kört med massa filter som princip alla verkar göra idag. Tror också det där med deras avatar kommer bli ett lyckat koncept och kanske även något för andra fossiler att ta efter.
Citera
2021-09-06, 11:50
Medlem
detta kan inte vara inspelat i polar studios, det låter inte bra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här