[/b]
Nu ljuger du!
Att allt detta är "rena fakta från polisen själv" är inte sant.
Är flera av dina punkter som är rena trådsanningar.
Den viktigaste är, som jag har påtalat flertalet gånger, att mannen på bron inte är identifierad.
Det kan alltså vara någon helt annan än mannen som var på förfesten, åkte med i taxin och var med in på stadt.
Att han ska ha hjälpt Helena att ringa hem till Ulrika vid 01:30 är inte bekräftat, han har hjälpt Helena att ringa ett samtal. Kan likaväl vara det hon ringer till Pernilla för att höra om hennes plånbok är kvar i Töreboda.
Samtalet han ringer till sin nattarbetande sambo sker från en av telefonkioskerna på torget strax efter han kommit ut från stadt.
Det är sant att han sagt "om jag hade gjort Helena illa hade jag kommit ihåg det."
Men det är ett svar på frågan "Kan han då ha varit inblandad i försvinnandet även om han inte minns det?"
Är lite ryckt ur sitt sammanhang när man bara lägger fram "om jag hade gjort Helena illa hade jag kommit ihåg det."
Blir en helt annan innebörd om det framställs med den föregående frågan, eller hur?
Din "krona på verket" kan också vara lite missvisande, "centrala Mariestad" har enligt uppgifter i tråden visat sig vara ända uppe vid Snickargatan, är knappast "centrala Mariestad", eller vad säger Mariestadsborna i tråden?
Att han ändrat sin historia i polisförhören tycker jag inte är så konstigt när det är 6 år mellan första och andra förhöret och 3 år mellan andra och tredje förhöret.
Då det har pratats en del om händelsen i vänkretsen och han har blivit påverkad av vad andra har sett och hört, vilka minnen och upplevelser andra har haft från kvällen.
Att han ska ha ändrat sin historia "särskilt när polisen har konfronterat honom med ny, besvärande information." är inget som kommer från officiellt håll, vad jag vet.
Jag lyssnade nyligen på delar av radiodokumentären, och insåg att alla plötsligt har glömt bort att "brovittnet" ser att Helena och mannen på bron svänger ner höger direkt efter bron in på stigen mellan Tidan och fängelset.
Kanske inte ska glömmas bort, när ni nagelfar övriga vittnen