2021-09-05, 02:11
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luger99
Det som har blitt lekket fra politiet, og kommet fram i den senere tid, gir et bilde av TH som står bak og at han har planlagt drapet i årevis.
likevel om TEH eller noen andre som står TH nær skulle stå bak, så ville det gi svar på en god del spørsmål.

F.eks. hvorfor dukker det opp en bli kl 7:56, når TH normalt kjører til jobb, for så å dukke opp en time senere. Det ser ikke ut til å ha vært koordinert med TH (selv om det her kan være alternative forklaringer på bilen/bilene)

Hvorfor har ikke TH sørget for et vanntett alibi om han har planlagt drapet i lang tid.

om TH dekker for TEH eller noen andre så skulle det forklare hvorfor han er tverr og ikke samarbeider med politiet.

Ytterligere kan det forklare hvorfor TH tar risikoen med å la seg intervjue på nrk. Det ville være risikabelt som skyldig og kreve gode skuespillerevner. Uansett jeg mener TH ikke overbeviser, og avslører at han på en eller annen måte er innblandet og / eller vet hva som har skjedd.

en annen ting som ikke rimer med TH som GM er (som mange ganger nevnt tidligere) en mann som skyr oppmerksomhet setter igang noe som gjør han til rikskjendis med negavitvt fortegn.

kort sagt mange brikker ville falle på plass om TEH eller andre stod bak og TH dekker over.
det er imidlertid vanskelig å finne hvilke motiv andre enn TH skulle ha hatt.

leste for øvrig nettop gjennom Jahrs bok om Birgitte Tengs saken, og den gjør meg enda mer skeptisk til politilekkasjer. Man må ha i tankene at dette ofte kan være partsinnlegg og tatt ut av sammenheng.

Mitt fetande.

TH's möjliga älskarinna skulle ha ett bra motiv.
Citera
2021-09-05, 02:19
Avslutad
Citat:
en forklaring på det kan være:
TH har vært involvert i noe kriminelt tidligere, eller har benyttet seg av kriminelle til å få gjort noe som ikke taler dagens lys.
En eller annen gang har AEH fått kjennskap til eller oppdaget dette.
AEH har vært økonomisk avhengig av TH etter ~1993, men TH ser nå at hun planlegger å skille seg og flytte ut når hun blir pensjonist.
TH frykter at hun vil gå ut med det kriminelle i hans fortid, kanskje hun også har truet med dette / fortelle det til politi eller andre.
TH tar kontakt med de andre involverte fra den gang og legger fram problemstillingen. De diskuterer dette, vurderer risiko og skade om dette blir kjent og kommer omsider fram til at det beste er om AEH tas av dage og forsvinner.

Den andre involverte tar seg av planlegging, mens TH skaffer kunnskap om krypto fra RU.

Det er forsåvidt ingenting meg bekjent som tyder på at TH har gjort noe kriminelt eller vært i kontakt med kriminelle miljøer utover at han visstnok har truet en person med at han kjente noen som kunne få de til å forsvinne, derfor tviler jeg noe på det selv, men det kan være en mulig forklaring.
Jeg synes ikke at det er realistisk at AEH ville true med å avsløre informasjon av en slik art - i et slik scenario har hun all grunn til å være sikker på at det ville sette hennes liv i fare. Det måtte isåfall bety at hun var svært lite intelligent, for å si det pent. Dessuten, hvis saken var slik, så hadde TH (og evt andre) ingen garanti for at AEH allerede hadde snakket med andre om "dette", og da ville det være svært lite intelligent å drepe AEH.
Vi har allerede vitner som forteller at AEH har snakket med andre i fortrolighet - TH har på ingen måte hatt stålkontroll på AEH.

Slik jeg ser saken, så kreves det mye idioti, om TH er GM.
Citera
2021-09-05, 11:56
Medlem
Citat:
Hvem er det som bekrefter at han kom på jobb ? evt hvilken kilde har du på dette ?
Jeg synes det har vært merkelig at THs alibi på jobb har vært så uklart, og vagt beskrevet av politiet (f.eks uttalte de at mobiltelefondata knyttet han til arbeidsplassen).
Øystein Milli nevnte det i en av Krimpodene, og Tommy Brøske bekrefter at TH ankom jobben i tidspunktet for video-opptaket av THs bil:
"Tom Hagen skal ha et alibi som trumfet spor på åstedet i Sloraveien 4. Dette var en medvirkende årsak til at den drapssiktede milliardæren ble løslatt.
Etter det VG får opplyst plasserer videoopptaket Tom Hagens bil utenfor Futurum mellom klokken 09.10 og 09.15 på forsvinningsdagen. Etterforskningsleder Tommy Brøske har tidligere bekreftet overfor VG at det var da Tom Hagen kom på jobb."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/EWeXnl/opplysninger-til-vg-slik-er-tom-hagens-video-alibi

Og logikken sier i hvert fall meg at det hadde vært veldig rart hvis alibiet, som trumfet spor på åstedet og dermed var en grunn til at TH ble løslatt, kun skulle vært et halvdårlig bilde/film av bilen hans som kjører inn på parkeringsplassen på Futurum.
Citera
2021-09-05, 12:14
Medlem
Mosbulles avatar
Hur har det gått?
Har hon hittats? Är mannen hennes häktad fortfarande?
Citera
2021-09-05, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Øystein Milli nevnte det i en av Krimpodene, og Tommy Brøske bekrefter at TH ankom jobben i tidspunktet for video-opptaket av THs bil:
"Tom Hagen skal ha et alibi som trumfet spor på åstedet i Sloraveien 4. Dette var en medvirkende årsak til at den drapssiktede milliardæren ble løslatt.
Etter det VG får opplyst plasserer videoopptaket Tom Hagens bil utenfor Futurum mellom klokken 09.10 og 09.15 på forsvinningsdagen. Etterforskningsleder Tommy Brøske har tidligere bekreftet overfor VG at det var da Tom Hagen kom på jobb."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/EWeXnl/opplysninger-til-vg-slik-er-tom-hagens-video-alibi

Og logikken sier i hvert fall meg at det hadde vært veldig rart hvis alibiet, som trumfet spor på åstedet og dermed var en grunn til at TH ble løslatt, kun skulle vært et halvdårlig bilde/film av bilen hans som kjører inn på parkeringsplassen på Futurum.
I boken står det at de eneste som var på jobb når TH ankom Futurum, var MB og VE. Det er deres vitneutsagn som gir TH alibi.
Citera
2021-09-05, 12:18
Medlem
Noen som er på Tinder? RD sin profil skal visstnok ha blitt observert der. Han har også en LinkedIn profil i Hannover som selvstendig hotellrådgiver, nylig opprettet. Kona er registrert på annen adresse i Lillehammer. Har han sluttet i jobben på Kvitfjell hotell? Flyttet fra Norge?
Citera
2021-09-05, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
I boken står det at de eneste som var på jobb når TH ankom Futurum, var MB og VE. Det er deres vitneutsagn som gir TH alibi.
Ok, uansett hvem som var på jobb og så ham ankomme arbeidsstedet, er disse vitnene tydeligvis så troverdige at dette er med på å gi ham alibi for gjerningsøyeblikket.
Citera
2021-09-05, 12:42
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Noen som er på Tinder? RD sin profil skal visstnok ha blitt observert der. Han har også en LinkedIn profil i Hannover som selvstendig hotellrådgiver, nylig opprettet. Kona er registrert på annen adresse i Lillehammer. Har han sluttet i jobben på Kvitfjell hotell? Flyttet fra Norge?

Hvor fant du dette?

Finner kun samme linkedin-profil som før, og han er såvidt jeg kan se fremdeles
hotelldirektør på Kv*tfjell.

Adressen hans er også den samme, litt diffuse "Mellomstasjon Kv*tfjell".
Som jeg har antydet før, ser det ut som om han ikke ønsker folk på døra hjemme.
Regner nesten med han bor med kona på hennes adresse.
Citera
2021-09-05, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Mener det var en som jobbet som en slags "høyre hånd" for TH fra 1993 og frem til 2018, som
også var i huset i et" styremøte" kun to dager før ugjerningen.

Ja. Han ser ut som en liten bamsefar.

«Tom Hagens kollega gjennom 25 år til VG: − Fryktet at dette kunne skje»

– Hva tenker du om det som har skjedd nå?

– Innerst inne har jeg gått og fryktet at dette kunne skje, at han kunne bli pågrepet.

– Hvorfor?

– Saken har drøyd ut i tid, og uten de store fremskritt, slik vi har fått det fremstilt i offentligheten. Det kan ha medført økt fokus på Tom Hagen, sier Glenn Hartmann-Hansen.

Han legger likevel til at det er altfor tidlig å konkludere i denne saken, da det er stor avstand mellom påstandene.

– Det kan virke som politiet har gått høyt ut i forbindelse med pågripelse og siktelse. Også forsvarsadvokaten har gått høyt ut på den andre siden, og sagt at saken er syltynn, så det skal bli interessant å se hvor dette ende.»

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/MRGnRJ/tom-hagens-kollega-gjennom-25-aar-til-vg-fryktet-at-dette-kunne-skje

Han sier ikke at politiet er fullstendig på bærtur.

Hvis GHH er i søkelyset blir jeg overrasket, men her er tydeligvis alt mulig. Han ser ut som godheten selv.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/8waPME/hagens-naere-kollega-moette-anne-elisabeth-to-dager-foer-forsvinningen

Edit: jeg tenkte det ev kunne vært en annen storinvestor fra den tiden.
Senast redigerad av Ittno 2021-09-05 kl. 13:05.
Citera
2021-09-05, 13:09
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosbulle
Hur har det gått?
Har hon hittats? Är mannen hennes häktad fortfarande?

Inte hittats. Mannen er fortfarande siktet, mistenkt for mord, men sitter ikke i arresten.
Citera
2021-09-05, 13:27
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Han sier ikke at politiet er fullstendig på bærtur.

Hvis GHH er i søkelyset blir jeg overrasket, men her er tydeligvis alt mulig. Han ser ut som godheten selv.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/8waPME/hagens-naere-kollega-moette-anne-elisabeth-to-dager-foer-forsvinningen

Han var ansatt hos TH i 25 år, og kjenner ham nok ganske godt. Vi skal ikke
se bort fra at han kjente til ekteskapskonflikten. Han visste kanskje for mye
til at TH kunne ha ham i nærheten når planen skulle iverksettes.

Hvem vet, kan han ha hatt mistanker om dette på et tidlig tidspunkt?
Sa i VG 10. januar 2019 at "det var god stemning" hos TH og AEH to dager før forsvinningen.
Det måtte han liksom påpeke, uten at det offisielt forelå noe som skulle tilsi det motsatte.

Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Edit: jeg tenkte det ev kunne vært en annen storinvestor fra den tiden.

Tenker du på en bestemt person? Kollega av TH? Som medvirker?
Senast redigerad av Svartediket 2021-09-05 kl. 13:35.
Citera
2021-09-05, 14:10
Medlem
Citat:
Kanskje ikke så viktig, men må bare spørre: Vet du at det er kun MBs og VEs vitneutsagn som gir TH alibi? Måtte lese meg litt opp på hva som egentlig står om dette i boka og der står det ikke noe om at de to var de eneste som var på jobb når TH ankom. Sitat fra boka: "Kollegaen (altså VE) beskriver forsvinningsdagen som en vanlig onsdag. Da han kom på kontoret klokken 07.50, var det kun regnskapsføreren (MB) som var der. Hagen kom først ved nitiden." Om det kom andre i tidspunktet mellom VE og TH står det ikke noe om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in