2021-09-03, 22:26
Medlem
Zitilitess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Låter som du satsat på fel alla dagar i veckan. Har haft IPTV i asien i 2 år med alltid funkat klockrent.
Om kanalerna 1 dag inte funkar så messar man säljaren så får du en ny kod. Är det så du arbetar på betalkanaler och mår dåligt för folk skaffar IPTV?
Jag betalar ca 130 svenska för 12000 kanaler 6 månader. Vem betalar massa för cmore etc. Då blir man fett ruinerad,

Jobbar inte inom tv, ser inte ens på tv. Kanske det som är mitt fel och därför jag inte förstår. Jag har haft netflix i ett år och inte ens hunnit se något

Vad kollar du på när du använder iptv? filmer? serier?
Citera
2021-09-03, 22:28
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zitilites
Jobbar inte inom tv, ser inte ens på tv. Kanske det som är mitt fel och därför jag inte förstår. Jag har haft netflix i ett år och inte ens hunnit se något

Vad kollar du på när du använder iptv? filmer? serier?
Inte på alla kanaler men i regel sport fotboll EM OS. Dokumentärer discovery investigation TLC.
Sedan blir det en del filmer med såklart. Ganska slappt att arbeta i asien parkera röven och softa
med IPTV när man har 112 svenska kanaler.
Citera
2021-09-03, 22:31
Medlem
Zitilitess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Inte på alla kanaler men i regel sport fotboll EM OS. Dokumentärer discovery investigation TLC.
Sedan blir det en del filmer med såklart. Ganska slappt att arbeta i asien parkera röven och softa
med IPTV när man har 112 svenska kanaler.

Men du måste ju ändå hålla med om att om alla skaffade iptv skulle ju ID och TLC och speciellt svenska program gå i graven
Citera
2021-09-04, 10:02
Medlem
Skaffade en Formuler z8 pro igår och ett abonnemang hos en leverantör som ett par bekanta har utan problem.
För mig försvinner ljudet ca var 10 sek i ca 1 sek. Vekar lika på alla kanaler och filmer. Radio verkar dock fungera (Vilket jag aldrig kommer att använda.)
Har kört Audio optimizer flera gånger utan förbättring.
Bilden fungerar felfritt.
Någon som haft samma problem?
Citera
2021-09-04, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OntIRöven
Skaffade en Formuler z8 pro igår och ett abonnemang hos en leverantör som ett par bekanta har utan problem.
För mig försvinner ljudet ca var 10 sek i ca 1 sek. Vekar lika på alla kanaler och filmer. Radio verkar dock fungera (Vilket jag aldrig kommer att använda.)
Har kört Audio optimizer flera gånger utan förbättring.
Bilden fungerar felfritt.
Någon som haft samma problem?
Testat byta hdmi-kabeln?
Testat annan hdmi-ingång på tvn?
Gjort en fabriksåterställning?
Citera
2021-09-04, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Testat byta hdmi-kabeln?
Testat annan hdmi-ingång på tvn?
Gjort en fabriksåterställning?
Nej har inte tänkt på det. Ska prova det. Fast boxen är helt ny och uppdaterad så en fabriksåterställning får bli sista alternativet.
Provade att flytta kabeln. Blev lite bättre. Bytte till en gammal kabel så verkar det bli bra.
Tackar för hjälp.
Nu ska jag bara få igång det så jag kan kolla på datorn via VLC. Gick inte alls igår...
Senast redigerad av OntIRöven 2021-09-04 kl. 12:34.
Citera
2021-09-04, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OntIRöven
Nej har inte tänkt på det. Ska prova det. Fast boxen är helt ny och uppdaterad så en fabriksåterställning får bli sista alternativet.
Provade att flytta kabeln. Blev lite bättre. Bytte till en gammal kabel så verkar det bli bra.
Tackar för hjälp.
Nu ska jag bara få igång det så jag kan kolla på datorn via VLC. Gick inte alls igår...
Finns en app som heter MyIPTV player som är enklare än VLC :

https://www.microsoft.com/sv-se/p/myiptv-player/9pjj2nmbf0tr
Citera
2021-09-04, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av it2flash
Jag har haft en sen i juni o den är riktigt bra men tyvärr så saknar de Cmores CL kanaler. Ser att dyra svenska leverantörer har de så jag tänker att det borde finnas någon på Ali som har de oxå. Testat 15 stycken idag men inget napp. Har dock någon som säger att han ska kolla med sina tekniker. Kan ju vara så att kanalerna dyker upp efter hand men att de inte är med i test paketet som man kan köra i 24 timmar.
Om du menar cMore ppv så finns det leverantörer från ali som också har det, bara att hitta rätt.
Citera
2021-09-04, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krejxan
Om du menar cMore ppv så finns det leverantörer från ali som också har det, bara att hitta rätt.
Ok, jag har gått igenom typ 20 olika nu o ingen har ppv kanalerna.. Tänker att den leverantören är kanske lite mer osynlig då eller betydligt dyrare.
Citera
2021-09-05, 09:41
Medlem
Citat:
Ok, jag har gått igenom typ 20 olika nu o ingen har ppv kanalerna.. Tänker att den leverantören är kanske lite mer osynlig då eller betydligt dyrare.
Hmm … 95 dollars är ju lite skillnad 😅
Citera
2021-09-05, 10:05
Medlem
Citat:
Hmm … 95 dollars är ju lite skillnad 😅
För ett års abonnemang är det givet
Citera
2021-09-05, 15:41
Medlem
Haloumis avatar