2021-09-03, 23:08
Medlem
32åringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissBlanche
Citat:
Ursprungligen postat av 32åringen

I övrigt är jag inte på din linje.
*Spekulerar

"I övrigt är jag INNE på din linje" skulle det stått. 😊
Senast redigerad av 32åringen 2021-09-03 kl. 23:14.
Citera
2021-09-04, 08:32
Medlem
Citat:
Tre scenarier.

1. M har jagats av knarkpacket och de har gjort sig av med honom.

2. En till synes städad medborgare har dödat honom, i tron att M är en tjuv, som ett resultat av den hets det blir i facebookgrupper av det här slaget. Man har sedan gjort sig av med kroppen.

3. Hedersrelaterat. Pappa, eller storebror, vill skydda sin dotter från fel kille. Man skadar M och får hjälp att göra sig av med honom.

Alternativen "en random person som råkat träffa på M" eller "M har varit påverkad och sprungit till skogs" tror jag inte alls på.

Oavsett vilket av ovanstående scenarier så är det flera som vet vad som hänt. Det är inte en person som sitter inne med sanningen. Om inte ngn börjar läcka snart så hittar man nog aldrig killen.

Tyvärr tror jag nu mer och mer att detta aldrig kommer lösas! Folk verkar vara helt utan skrupler och tänker enbart på sig själva och det är bara deras familj och dem själva som är viktiga! Typ spring inte på ”min” gräsmatta är viktigare att hålla fokus på än att hjälpa någon som behöver det! Lite attityden ”skit i andra och tar hand om dig själv”! Ingen verkar ju vara intresserad av att sanningen ska komma fram och att familjen ska få ro!? Inte ens kompisarna verkar forska eller göra något detektivarbete heller verkar det som?!
Bryr de sig inte eller orkar de inte? Tragiskt är det i alla fall och lite skrämmande om det är någon som gjort något och bara enkelt kan komma undan med det, det oroar mig mest !! Är det folket i Lj*ngb* det är fel på eller är folk så okänsliga generellt kan man ju undra?! Obs spekulation!
Citera
2021-09-04, 09:52
Medlem
f30malmos avatar
Citat:

2. En till synes städad medborgare har dödat honom, i tron att M är en tjuv, som ett resultat av den hets det blir i facebookgrupper av det här slaget. Man har sedan gjort sig av med kroppen.

Detta tror jag på. Det finns ju alltid en möjlighet att kroppen dyker upp, men i så fall ligger den ju eventuellt i anknytning till någon som anses som mycket pålitlig och normal, så det lär dröja.

Har även funderat på om någon kan ha nekat M att komma in och senare hittat honom ihjälfrusen i anslutning till sitt eget hem, och därmed känt sig delaktig och gömt kroppen.

Tror dock att din citerade teori är troligare.
Citera
2021-09-04, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 32åringen
Personen som blev utesluten ur boxningsklubben för att han var med och spelade in filmen när bröderna slogs hette väl något på D?

Ngn nämnde att denna D och Shadman är samma person. Vem minns jag inte...
Citera
2021-09-04, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymousFucker
Var det enbart hans DNA på strumpan? Eller kan en hund ha dragit av den? Om det nu var en hund som var med de han träffade. Han kanske var påverkad och ramlade och hunden drog av den "på skoj". Om de han träffade ville jävlas med honom.
Tänker återigen på uteslutningsmetoden, som polis aldrig använt i detta ärende, om man vet VILKA som var ute med sina hundar vid den tiden så kanske man kan utesluta vilken hund som skällde exakt då o där.

Då hade DNA visat även ett DNA från ett djur och det är inget som har framkommit . Teori omsatt en hund ha skällt ? Ja hundar finns överallt bland hundägare på promenader och i hundgårdar så hundskällandet denna natt är fullt naturligt och har garanterat inget med detta att göra
Citera
2021-09-04, 22:31
Avstängd
Jag har hört på ryktesväg att M har sagt att han ska testa på alla droger som finns. Jag tspekulerar att de testat droger på festen och M har råkat ta en överdos och dör. Kompisarna har med tagit droger och vågar inte ringa 112 för de själva vill inte att föräldrar osv ska veta att de tagit droger, de vill inte hamna i knipa. så de gömmer kroppen och bestämmer att de ska säga likadant till polisen och lägger då ut spår av M (strumpan) för att få de trovärdigt att han gått ut. Därför är skor/jacka och mobil kvar för de missade att göra sig av med detta ...
Drogtestades alla på festen dagen efter? droger hinner gå ur kroppen på exempel 2 dagar om de dröjde tills förhören drog igång...?
Citera
2021-09-05, 08:17
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlickanNr1
Jag har hört på ryktesväg att M har sagt att han ska testa på alla droger som finns. Jag tspekulerar att de testat droger på festen och M har råkat ta en överdos och dör. Kompisarna har med tagit droger och vågar inte ringa 112 för de själva vill inte att föräldrar osv ska veta att de tagit droger, de vill inte hamna i knipa. så de gömmer kroppen och bestämmer att de ska säga likadant till polisen och lägger då ut spår av M (strumpan) för att få de trovärdigt att han gått ut. Därför är skor/jacka och mobil kvar för de missade att göra sig av med detta ...
Drogtestades alla på festen dagen efter? droger hinner gå ur kroppen på exempel 2 dagar om de dröjde tills förhören drog igång...?

Men han har ju filmats när han springer runt ensam och utan skor?

Jag tror också att han var stenhög på någon drog. Förmodligen någon som gjorde honom både törstig, varm och förvirrad. Och jag tror också att de andra ljuger.

Men tror att han förvirrade sig och drunknade. Han skrek ju på hjälp. Skumt att de inte hittat kroppen bara…
Citera
2021-09-05, 10:14
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlickanNr1

Tror knappast de drogtestats. Polisen kan inte bara utföra tvångsåtgärder på personer under 18 utan brottsmisstanke. Och de misstänkte ju bara brott en kort period (människorov), inte i direkt anslutning till försvinnandet.
Citera
2021-09-05, 14:56
Medlem
Nu är detta bara något jag har hört på omvägar.
Men en bekant berättade för mig att det visst hade varit en del strul i familjen och att socialen bla varit inblandad en hel del.

Visst även om det nu är sant så är det ju tråkigt. Ingen vill väl att sitt barn ska försvinna eller dö.
Men det verkar ju helmysko allting.
Det är något som inte stämmer och helhetsbilden över kvällen känns "fel". Att ingen från festerna pratar eller har sagt något är ju väldigt lustigt. Detta är nog för att man just vill skydda sig själva från att bla använt droger eller stora mängder alkohol etc. Det var ju bara veckan? före som det ryktades att det vart nya starka droger i omlopp i staden.
Det ryktades ju även bara dagarna efter att det förkommit både det ena och andra på festen.

Så ur ett perspektiv så talar det ju rätt starkt för att man just har träffat någon och något har gått snett. Pengar eller andra motiv är väl en sak. Men är man drogpåverkad av starka droger och det slår slint så tror jag att man kan förstå händelse förloppet att han springer runt och knackar på dörrar och verkar förvirrad osv. Om han nu har dragit till skogs eller om någon har jagat efter vet vi ju inte. Men det känns ju rätt troligt ändå.

Att han på egen vilja hade velat hålla sig undan känner relativt fel.
Då borde man tex har plockat ut pengar och tagit med sig vissa ägodelar eller iaf klätt sig efter vädret. Att hålla sig gömd idag är relativt svårt i långa loppet. Så det spåret tror jag inte alls på.
Citera
2021-09-07, 05:52
Medlem
Så sorgligt att han ännu inte är hittad.. tror dock att hans vänner från festen ligger bakom det för allt annat låter inte trovärdigt
Citera
2021-09-07, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makeyzalz
Så sorgligt att han ännu inte är hittad.. tror dock att hans vänner från festen ligger bakom det för allt annat låter inte trovärdigt
Inte i ån. Då hade dom hittat honom. Ryktas att en flicka på dagis sagt att (pappa slagit Mattias) när hon såg en bild på Mattias. Dom bor i villaområdet där han sprang.
Citera
2021-09-07, 11:08
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Visserligen 16 mil från Ljungby, men det har hittats kvarlevor från en människa i Hultsfred.

https://www.expressen.se/kvallsposte...d-mord-utreds/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in