Citat:
nå vet i alle fall oppdragstaker hvem oppdragsgiver er og en hevn vil neppe rette seg mot th selv. Noe å tenke på for th om han hyret en. Har dog lite tro på at det er en slik ukjent kriminell han har hyret
Min tanke går ut på at drapet kan ha blitt bestilt på en slik måte at TH selv
skjulte sin rolle som oppdragsgiver. At en leiemorder tok seg til Norge i den
tro at h*n utførte et drap bestilt av ukjente, kanskje forkledd som et vendetta-oppdrag.
I et slikt tilfelle ville det være vanskelig for en leiemorder å starte utpressing
av en person h*n ikke visste hvem var. Det ville også sette vedkommendes
sikkerhet i fare å stikke frem hodet for å bedrive utpressing, siden denne
personen da også var den som utførte selve drapet.
Et "langt skudd" fra min side, det er jeg klar over.
Alternativet, å bruke folk i nær krets, er heller ikke uten risiko slik jeg ser det.
Mest fordi en lokal medvirker sannsynligvis ikke deler THs motiv, og derfor står
i fare for å avsløre seg selv. Denne personen måtte være en TH har 100% kontroll over.
Har han egentlig den makten over sine omgivelser?
Da ender vi igjen opp med TH selv som sannsynlig GM, og denne gordiske knuten av et alibi
han har klart å lage seg.
Nei, dette er en serie "tilfeldigheter" det blir umulig å overse. Et spørsmål er jo om
det var noen i huset da TH ringte disse to første "bekymringsanropene". To anrop
tett på hverandre. Signaler til en medvirker som var i huset, eller to anrop for å
forsikre seg om at telefonens eier var satt ut av spill? Hvis TH er hettemannen, har
han ikke somlet med å komme seg avgårde.
skjulte sin rolle som oppdragsgiver. At en leiemorder tok seg til Norge i den
tro at h*n utførte et drap bestilt av ukjente, kanskje forkledd som et vendetta-oppdrag.
I et slikt tilfelle ville det være vanskelig for en leiemorder å starte utpressing
av en person h*n ikke visste hvem var. Det ville også sette vedkommendes
sikkerhet i fare å stikke frem hodet for å bedrive utpressing, siden denne
personen da også var den som utførte selve drapet.
Et "langt skudd" fra min side, det er jeg klar over.
Alternativet, å bruke folk i nær krets, er heller ikke uten risiko slik jeg ser det.
Mest fordi en lokal medvirker sannsynligvis ikke deler THs motiv, og derfor står
i fare for å avsløre seg selv. Denne personen måtte være en TH har 100% kontroll over.
Har han egentlig den makten over sine omgivelser?
Da ender vi igjen opp med TH selv som sannsynlig GM, og denne gordiske knuten av et alibi
han har klart å lage seg.
Nei, dette er en serie "tilfeldigheter" det blir umulig å overse. Et spørsmål er jo om
det var noen i huset da TH ringte disse to første "bekymringsanropene". To anrop
tett på hverandre. Signaler til en medvirker som var i huset, eller to anrop for å
forsikre seg om at telefonens eier var satt ut av spill? Hvis TH er hettemannen, har
han ikke somlet med å komme seg avgårde.