2021-09-04, 23:48
Medlem
maxatdunders avatar
Inhandlade en Stone Island jacka som har en bra passform med lagom lätt fyllning så man kan röra på sig. Nu valde jag iofs ingen extraordinär variant av vinterjacka utan körde mer på en clean dunjacka för att passa alla kläder och ändamål. Tycker annars SI känns som ett trendigt varumärke som ofta passar yngre män som ger en casual/avslappnad look men ändå tillräcklig propert för att inte ses som obrydd kille.

Vad för jacka använder ni i år? Lång/kort? Tunn/tjock? Billig/dyr?
Senast redigerad av maxatdunder 2021-09-04 kl. 23:56.
Citera
2021-09-04, 23:51
Medlem
Gronladans avatar
Köpte nån på H&M för 6 år sedan. 300kr tror jag den kostade.
Citera
2021-09-04, 23:52
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gronladan
Köpte nån på H&M för 6 år sedan. 300kr tror jag den kostade.

Det funkar det med om man inte bryr sig nämnvärt mycket om kläder och mode! Min jacka kostade 800EURO vilket definitivt är överprisat
Citera
2021-09-04, 23:52
Medlem
GeleZachas avatar
En North Face. Inte för att visa upp den på något sätt utan för att den är varm och skön
Citera
2021-09-04, 23:54
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeleZacha
En North Face. Inte för att visa upp den på något sätt utan för att den är varm och skön

De har fina och snygga varianter av puffy jackan utan luva, den gillar jag. Var väldigt populär dock förra året, främst bland ungdomar.
Citera
2021-09-04, 23:56
Medlem
Anti-WOGs avatar
Jag kör vidare på min gamla Everest dunjacka från Stadium som jag köpte för 20 år sedan.
Citera
2021-09-05, 00:07
Medlem
Andersdamaans avatar
Min gamla hederliga täckjacka från Didriksons. Jag har haft den i tolv år nu och den ser fortfarande ut som ny. Utan tvekan den bästa jacka någonsin haft! Varm och vädertålig!
Citera
2021-09-05, 00:38
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Inhandlade en Stone Island jacka som har en bra passform med lagom lätt fyllning så man kan röra på sig. Nu valde jag iofs ingen extraordinär variant av vinterjacka utan körde mer på en clean dunjacka för att passa alla kläder och ändamål. Tycker annars SI känns som ett trendigt varumärke som ofta passar yngre män som ger en casual/avslappnad look men ändå tillräcklig propert för att inte ses som obrydd kille.

Vad för jacka använder ni i år? Lång/kort? Tunn/tjock? Billig/dyr?

Jag kör samma rock jag haft i flera år. Det är en klassisk variant i en mörk/mellangrå färg med dubbelknäppning. Fungerar för de flesta tillfällen, har haft den i kanske 8 år nu. Jag gillar att satsa på saker som inte går ur tiden. Ogillar starkt mode och att följa andras, och branschens, nycker.
Citera
2021-09-05, 01:41
Medlem
Mandingos avatar
Dunderdons parkas, köpte för nån hunka på tradera, min förra höll i 6 år, tills jag vurpade på fyllan och en söm gick i armhålan... den tar jag dock bara fram om det blir några minusgrader, annars duger vindjacka och en stickad kofta finfint... (har faktiskt en SI-kofta från 2005, köpte den då för att den var snygg, sen såg alla green street hooligans och ville veta om jag var "grabb" när jag bara ville ta en bärs, så då åkte den längst in i garderoben... kanske ska ta fram den nu när det blivit ett vanligt märke...)
Citera
2021-09-05, 02:17
Medlem
4-4-2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Tycker annars SI känns som ett trendigt varumärke som ofta passar yngre män som ger en casual/avslappnad look men ändå tillräcklig propert för att inte ses som obrydd kille.

Problemet med SI 2021 är att förortsfolk köper fula SI-tryck-mjukiskläder på Wish och springer runt och smutsar ner märket.
Citera
2021-09-05, 02:21
Medlem
elgecys avatar
Svart north face-dunjacka.
Citera
2021-09-05, 02:27
Medlem
auruns avatar
Givetvis rockar. En mörkgrå och en mörkblå. Parkas och dunjackor är för tonåringar och bråkstakar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in