Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2019-04-21, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Popesize
Enligt baksidan av boken, så är det John Byrnes första nio äventyr med FF, mellan 1981-1982.
Och på insidan, så kan vi se omslagen till Fantastic Four #232-#240. Vilket gör att jag tror att det är de numrena...

Tackar!
Citera
2020-04-03, 16:57
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Marvel har spårat ur totalt och kommer nog gå under rätt snart. Man kan inte släppa nya hjältar som "Snowflake" och "Safespace" och tro att de ska sälja tidningar. Och ja, de hjältarnas förmågor är precis vad man kan gissa.
Citera
2020-04-03, 18:38
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ubbe Cykelkedja
Marvel har spårat ur totalt och kommer nog gå under rätt snart. Man kan inte släppa nya hjältar som "Snowflake" och "Safespace" och tro att de ska sälja tidningar. Och ja, de hjältarnas förmågor är precis vad man kan gissa.
Safespace, Snowflake, Screentime, Trailblazer och B-Negative. Näe, New Warriors är inte populära
Klippet har över 191K dislikes -i jämförelse mot de smått 4K likes'en (ca 837K visningar).

Vad det talas tystare om, dock, är Vita Ayalas Children of the atom. Den nya X-men-titeln
Men den är nog, enligt mig något pinsammare. 24K tummen ned mot 1667 tummen upp på 160K visningar.

Karaktärer vars djupa bakgrundshistorier inkluderar TikTok, Instagram och Reddit

https://youtu.be/oLVebLhsG7w

Kommentarsfälten i bägge videoklippen brukar dock vara ganska roliga.
Ingen, förutom Marvel själva, verkar tycka att detta är en bra idé!

De enda som kommer köpa (om de fortfarande går att köpa serier när coronapandemin är över*) dessa ovanstående serier är serierecensenter som kommer att såga dem strax under fotvalven och en och annan woke influencer som ska posera med den på Instagram

Jag får väl passa på att rekommendera Just Some Guy's nedbrytning av denna serie
https://youtu.be/YSZRkPtOUlY

*
Citera
2020-07-03, 17:26
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Kalla mig vid ditt namn:

Nya Marvel-skurken, synes ha ett tilltalsnamn som för svenskar förpliktigar.

Kommer vuxna svenskar klara av, att på engelska uttala namnet 'Null', lr blir det ett hårt, hörbart "K", i början av namnet?

Sveriges Television, SVT skriver, se länk.

Länk: https://www.svt.se/kultur/starka-reaktioner-pa-nya-marvelskurken

Ingen nyhet alls för hardcore acicionados då denna figur såg dagens ljus första gången redan år 2018.

Språket, spraket: Vi har alltid sagt null och nulla. Till total oförståelse i Sverige.
Citera
2021-09-04, 11:40
Medlem
Geronimos avatar
Ställde en liknande fråga i MCU tråden men tror att kanske någon här kan svara på det bättre. Vad kan Disney ta för "storylines" från serietidningarna för att upprätthålla intresset för filmerna? Hur toppar man en filmserie där man först räddar universum och sedan med all sannolikhet multiversum?
Citera
2021-09-04, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geronimo
Ställde en liknande fråga i MCU tråden men tror att kanske någon här kan svara på det bättre. Vad kan Disney ta för "storylines" från serietidningarna för att upprätthålla intresset för filmerna? Hur toppar man en filmserie där man först räddar universum och sedan med all sannolikhet multiversum?

Secret Wars, dvs. den från 2015, och göra en reboot till en värld där mutanter (X-Men) finns.
Citera
2021-09-04, 13:02
Medlem
Man-At-Armss avatar
Citat:
Galactus är ganska mäktig. Slukar planeter och kan bli skitstor:
Citat:
Thanos may seem powerful with the infinity gauntlet, but he pales in comparison to Marvel's most powerful, fearsome villain: Galactus

https://www.cbr.com/galactus-powers-ranked/

Men, visst, det kommer nog bli lite kaka på kaka
Citera
2021-09-04, 16:31
Medlem
Geronimos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straiter
Secret Wars, dvs. den från 2015, och göra en reboot till en värld där mutanter (X-Men) finns.
Secret Wars känns absolut som ett sätt att fortsätta MCU:s "storyline". Att föra in X-Men i MCU tror jag sker redan om några år innan konfrontation med nästa stora skurk.
Citera
2021-09-04, 16:34
Medlem
Geronimos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man-At-Arms
Galactus är ganska mäktig. Slukar planeter och kan bli skitstor:

https://www.cbr.com/galactus-powers-ranked/

Men, visst, det kommer nog bli lite kaka på kaka
Det är exakt det jag vill komma till! Blir det inte bara skurk efter skurk dem ska besegra. Finns det inget annat intressant från serietidningarna dem kan göra som inte är en Kang eller Galactus som dem ska slåss mot?
Citera
2021-09-04, 17:11
Medlem
Citat:
Secret Wars känns absolut som ett sätt att fortsätta MCU:s "storyline". Att föra in X-Men i MCU tror jag sker redan om några år innan konfrontation med nästa stora skurk.

Ja, men de behöver göra det på ett rimligt sätt.
Tidsresande är så klart en möjlighet, dvs. som en bieffekt i strid mot Kang.
House of M är en annan möjlighet.

Även om jag verkligen gillar vad som hänt med mutanterna nu (bortsett från X of Swords) hoppas jag innerligt att de inte försöker sig på det i MCU för det kommer bara att bli en rejäl flopp.
Citera
2021-09-04, 17:32
Medlem
Man-At-Armss avatar
Citat:
Det är exakt det jag vill komma till! Blir det inte bara skurk efter skurk dem ska besegra. Finns det inget annat intressant från serietidningarna dem kan göra som inte är en Kang eller Galactus som dem ska slåss mot?

Jag håller med dig.
Det kan bli ungefär som i Star Wars:
Första trilogin har ondingarna en dödsstjärna och en laserstråle som kan spränga en planet och i senaste har ondingarna en supermäktig bas som får dödsstjärnan att blekna i jämförelse och kan spränga flera planeter på en gång med en delad laserstråle. Mer blir inte nödvändigtvis bättre. Men upprepningar blir ofta skit.

Om inte delar av Planet Hulk redan filmatiserat kunde det blivit en grym film och uppföljaren World War Hulk kunde säkert bli minst två underhållande filmer. Där blir antagonisten Hulk, som oftast är hjälten. Serieböcker där Korg och Miek har större djup än i filmerna. Även om jag uppskattar Korg i filmerna , är han mer intressant i serierna.
Citera
2021-09-04, 18:29
Medlem
Geronimos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man-At-Arms
Om inte delar av Planet Hulk redan filmatiserat kunde det blivit en grym film och uppföljaren World War Hulk kunde säkert bli minst två underhållande filmer. Där blir antagonisten Hulk, som oftast är hjälten. Serieböcker där Korg och Miek har större djup än i filmerna. Även om jag uppskattar Korg i filmerna , är han mer intressant i serierna.
Absolut! Nu tror jag att det skeppet har seglat iom Thor: Ragnarök.
Någon annan "storyline" som du tror kan bli intressant att göra film av?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in