Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-04-15, 23:00
Medlem
Flaxzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hippo
Vet inte om det är rätt tråd att posta i men denna tråd va den som låg min frågeställning närmast.
Jag har precis börjat prenumerera på Deadpool (Började på nr 49) och håller på nu och köper dom tidigare numren jag missat. Jag har hittat en hel del Deadpool tidningar att köpa men det är en massa obegripliga förkortningar bakom titlarna som jag hoppas ni kan hjälpa mig med. T.ex. "Deadpool TP" Vad står TP för? och "Deadpool team-up HC" Vad står HC för?

Det är oerhört frustrerande att det aldrig går att hitta någon förklaring till vad dessa förkortningar betyder. Säljarna tar för givet att detta ska man tydligen bara kunna.

Helt rätt tråd för den frågan. Om det inte är något speciellt för Deadpool så är jag rätt säker på att HC står för "Hard Cover", likt att det står TPB/TP efter vissa som betyder "Trade PaperBack/Trade Paper"

Dessa HC och TPB/TP är alltså omslaget på tidningen, hard cover är ett vanligt hårt bokomslag medan trade paperback är albumomslag, dvs hårdare än en tidning men tunnare och mjukare än ett bokomslag.

http://en.wikipedia.org/wiki/Paperback#Trade_paperback
http://en.wikipedia.org/wiki/Hardcover
Senast redigerad av Flaxz 2012-04-15 kl. 23:02.
Citera
2012-04-16, 08:03
Medlem
Hippos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaxz
Helt rätt tråd för den frågan. Om det inte är något speciellt för Deadpool så är jag rätt säker på att HC står för "Hard Cover", likt att det står TPB/TP efter vissa som betyder "Trade PaperBack/Trade Paper"

Dessa HC och TPB/TP är alltså omslaget på tidningen, hard cover är ett vanligt hårt bokomslag medan trade paperback är albumomslag, dvs hårdare än en tidning men tunnare och mjukare än ett bokomslag.

http://en.wikipedia.org/wiki/Paperback#Trade_paperback
http://en.wikipedia.org/wiki/Hardcover

Tackar så mycket. Kunde inte bett om en bättre förklaring.
Citera
2012-04-19, 20:51
Medlem
Hippos avatar
Jag har (som nämnts ovan) läst en del Deadpool nu och har börjat uppmärksamma en snubbe vid namn Hydra Bob. Någon som har någon info om denna kille? Är han bara Deadpools sidekick eller är han även med i andra serier? Vad har han för krafter? Har bara sett honom teleportera sig ut ur ett rum en gång, inget mer.
Citera
2012-04-19, 21:17
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hippo
Jag har (som nämnts ovan) läst en del Deadpool nu och har börjat uppmärksamma en snubbe vid namn Hydra Bob. Någon som har någon info om denna kille? Är han bara Deadpools sidekick eller är han även med i andra serier? Vad har han för krafter? Har bara sett honom teleportera sig ut ur ett rum en gång, inget mer.
Baserat på vad jag kan se, så är han endast en side-kick till Deadpool
http://www.comicvine.com/bob-agent-of-hydra/29-45559/

Citat:
"He's like Deadpool's biggest and only fan. He thinks Wade is a guy who's got it together, which speaks volumes about how monumentally dysfunctional Bob is. He's kind of a supplicating sycophant, but I want to explore more of who Bob is and see if there's more to him than just that."
- Daniel Way (writer)
Citera
2012-04-19, 21:28
Medlem
Hippos avatar
Tack för länken... mycket rolig läsning
Citat:
Bob is a normal guy in absolutely every way. He is thirty-three, and possesses average (or below average) strength, agility, durability, and intelligence. Bob continues to wear his Hydra uniform despite his "liberation".

Bob "excels" in Stealth, thanks to the classes taught at HYDRA. The classes taught at HYDRA were Tactics of Retreat 101, Advanced Tactics of Surrender, and Hiding Places 301. Due to these classes, Bob is able to avoid danger most of the time.

hahaha.. så va det med hans "krafter".
Citera
2012-04-20, 17:04
Medlem
Lorthans avatar
Någon som vet när Amazing spider-man: Spider-island kommer i Trade Paperback? hittar olika datum när jag söker.
Citera
2012-04-25, 22:14
Medlem
Phazarans avatar
Någon som läst de nya season one-böckerna och kan berätta hur de är?
Citera
2012-06-18, 23:59
Medlem
Spiderman-ninjas avatar
Någon som vet om det är något bra ställe att börja läsa Amazing Spider-Man? har kollat lite gran i månader men då har det typ var händer värsta grejen så man blir okej....jag har nog missat för mycket för att börja läsa här..

därför tyckte jag ultimate spider-man var skitnas ganska ny och man kunde börja bara läsa. men har fan lust att läsa Amazing Spider-Man också.
Citera
2012-06-19, 00:07
Medlem
Finns många ställen där man kan börja läsa "The Amazing Spider-Man" den senaste "början" är nummer 679.1 sen är det bara att fortsätta framåt.
Citera
2012-06-19, 17:05
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tepso
Finns många ställen där man kan börja läsa "The Amazing Spider-Man" den senaste "början" är nummer 679.1 sen är det bara att fortsätta framåt.
Den amerikanska utgivningen då eller? Den svenska tidningen tar ju ifrån den men de hoppar ju lite hur de vill så det funkar egentligen inte speciellt bra.
Citera
2012-06-19, 18:26
Medlem
g182s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo
Den amerikanska utgivningen då eller? Den svenska tidningen tar ju ifrån den men de hoppar ju lite hur de vill så det funkar egentligen inte speciellt bra.

Ja, precis den amerikanska.
Citera
2012-06-28, 10:12
Medlem
Hazizas avatar
Vilka böcker ska jag läsa för att få en bra inblick i Avengers story? Finns hur många som helst.
Och vart köper man dessa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in