Citat:
Ursprungligen postat av
Pudelfrillan
Vadå för korsning? Ibland förvånas man över hur dåligt vissa i den här tråden hänger med.
Du vet ju inte ens hur frågeställningen var från början.
Jag menade att det inte är någon lång extra sträcka det handlar om från stigen vid kohagen till föräldrahemmet. Om någon nu hade gett HA skjuts kunde dom lika gärna kört hem henne och inte släppt av henne vid stigen.
Men Judaland påtalade att det minsann var en jäkla lång extra färd som tar 7 min.
Fighter83 fattade vad jag syftade på och upplyste om att extra sträckan från stigen vid kohagen till Hällristningsvägen hade gått att köra på 2 min. Enkel resa då givetvis (även detta förstod Fighter83).
Korsningen i fråga anges här och utgår från där de båda färdvägarna - direkt till badplatsen eller hem till Helena - skiljer sig åt:
Citat:
Ursprungligen postat av
Judaland
Vilka kriterier uppfylldes för att någon annans uppskattning skulle vara mer korrekt än min? Dessutom skrev jag att jag inte var säker. Ska dock klocka tiden vid tillfälle.
Jag pratar alltså om tiden det tar att åka från viss punkt som avviker från rutten vi pratar om (Ekuddenvägen i riktning mot badplats), köra till Helenas hem inkl. avlämning och därefter tillbaka till ursprungspunkten. Lämplig mätplats är korsningen Ekuddenvägen-Marieforsleden. Klarar man av detta på 2 minuter så ska jag äta upp min hatt.
Om det gäller sträckan från där stigen kommer ut på Ekuddenvägen blir det ju ännu längre. Man får väl ändå tänka sig att den (fiktive) förare som skulle skjutsa hem Helena och sedan åka och bada kör sträckan i båda riktningarna. Eller så kan man tänka sig att bilen kör vidare från Hällristningsvägen in på cykelvägen och tar den ut på Ekuddenvägen. Nu verkar det ju inte ha gjorts, eftersom de då hade blivit sedda av de båda ynglingar som satt i en bil och pratade och spelade musik.
En annan sak apropå det: Iakttagelsen av att bilen som passerade på cykelvägen hade positionsljus på framskärmen framstår som intressant. Det är just en sådan sak som kan fastna i minnet men som man knappast skulle fabricera eller erinra sig i efterhand om det inte vore så. (Jag tänker på de vittnen till Palmemordet som har sagt att mördaren hade lågskor, eftersom man såg hans anklar mellan byxorna och skorna. Det är också något som "bär autenticitetens prägel", som det brukar heta.)