2021-09-04, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ok, det kan knappast ta 7 min.
Max 2 min
Citera
2021-09-04, 14:16
Medlem
Citat:
Lite ny info i den här artikeln: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/helena-andersson-fallet-20-30-nya-tips-efter-att-den-misstankte-greps
Intressant att CL har försökt ta kontakt med tjejer och kvinnor eventuellt flera månader/år både före och efter att HA försvann. Många nya tips har inkommit till polis, förhoppningsvis är de på rätt spår denna gång
Citera
2021-09-04, 14:24
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Intressant att CL har försökt ta kontakt med tjejer och kvinnor eventuellt flera månader/år både före och efter att HA försvann. Många nya tips har inkommit till polis, förhoppningsvis är de på rätt spår denna gång

Ja verkligen, ingen nybörjare alltså. CL fick givetvis aldrig napp heller så frustrationen byggdes upp under lång tid. Natten den 14 juni -92 hade han fått nog och bägaren rann över.

Eftersom CL hade drivits av det här udda beteendet länge kan man anta att sexuella fantasier kring ensamma tjejer som rörde sig ute nattetid å vad han ville göra med dom eskalerade och blev allt sjukare.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2021-09-04 kl. 14:50.
Citera
2021-09-04, 14:27
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fighter83
Max 2 min

Ok tack för korrekt info. Enligt Judaland tar det 7 min vilket lät fullständigt orimligt.
Citera
2021-09-04, 14:42
Medlem
Citat:
Ok tack för korrekt info. Enligt Judaland tar det 7 min vilket lät fullständigt orimligt.
Vilka kriterier uppfylldes för att någon annans uppskattning skulle vara mer korrekt än min? Dessutom skrev jag att jag inte var säker. Ska dock klocka tiden vid tillfälle.
Jag pratar alltså om tiden det tar att åka från viss punkt som avviker från rutten vi pratar om (Ekuddenvägen i riktning mot badplats), köra till Helenas hem inkl. avlämning och därefter tillbaka till ursprungspunkten. Lämplig mätplats är korsningen Ekuddenvägen-Marieforsleden. Klarar man av detta på 2 minuter så ska jag äta upp min hatt.
Citera
2021-09-04, 14:48
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Vilka kriterier uppfylldes för att någon annans uppskattning skulle vara mer korrekt än min? Dessutom skrev jag att jag inte var säker. Ska dock klocka tiden vid tillfälle.
Jag pratar alltså om tiden det tar att åka från viss punkt som avviker från rutten vi pratar om (Ekuddenvägen i riktning mot badplats), köra till Helenas hem inkl. avlämning och därefter tillbaka till ursprungspunkten. Lämplig mätplats är korsningen Ekuddenvägen-Marieforsleden. Klarar man av detta på 2 minuter så ska jag äta upp min hatt.

Ok, men det kvittar, den här diskussionen är ändå ointressant för fallet.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2021-09-04 kl. 15:29.
Citera
2021-09-04, 15:08
Medlem
Citat:

Citat:

Ibland förvånas man över kombinationen av fantasi och handfallenhet i den här tråden. Google maps verktyg för att mäta färdväg ger tre minuter från den angivna korsningen till vändplatsen på Hällristningsvägen. Om man räknar med att det ska köras i båda riktningarna tar det alltså sex minuter, samt kanske en minut för att vända, för Helena att gå ur bilen etc. Det blir i varje fall närmare sju minuter än två. Varsågoda för hjälp från en som aldrig har varit i Mariestad.
Citera
2021-09-04, 15:14
Medlem
Citat:
Jag skrev tydligt 2 min enkel resa från korsningen ekuddenvägen , marieforsleden till hällristningsvägen , och det behöver jag inte mäta
Citera
2021-09-04, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Ibland förvånas man över kombinationen av fantasi och handfallenhet i den här tråden. Google maps verktyg för att mäta färdväg ger tre minuter från den angivna korsningen till vändplatsen på Hällristningsvägen. Om man räknar med att det ska köras i båda riktningarna tar det alltså sex minuter, samt kanske en minut för att vända, för Helena att gå ur bilen etc. Det blir i varje fall närmare sju minuter än två. Varsågoda för hjälp från en som aldrig har varit i Mariestad.
Jag skrev tydligt 2 min enkel resa inget annat , och jag har varit nere på dom där vägarna många gånger och behöver inte googla för att göra ungefärlig bedömning , fattar att det är jobbigt för vissa här inne som inte har någon lokalkännedom i detta fallet , men har man levt i en liten stad i snart 60 år med ett yrke där man rör sig i alla områden då lär man sig lite . Sen mäter man kanske inte i sekunder överallt man åker , men fantisera får dom göra som inte vet el så får dom googla
Senast redigerad av Fighter83 2021-09-04 kl. 15:25.
Citera
2021-09-04, 15:34
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Jag skrev tydligt 2 min enkel resa från korsningen ekuddenvägen , marieforsleden till hällristningsvägen , och det behöver jag inte mäta

Exakt, det var extra sträckan att köra HA hela vägen hem istället för att släppa av henne vid stigen som frågan ursprungligen handlade om. Inte bilens resa tillbaka till samma ställe igen.
Citera
2021-09-04, 15:40
Medlem
Citat:
Nej det är helt ok med mig, jag uppfattade vad du menade (till skillnad mot andra). Viktigt ändå att vi pratar om samma saker annars blir det väldigt förvirrande för oinsatta.

Tackar även banankontrakt för fakta.
Citera
2021-09-04, 15:42
Medlem
Citat:
Ok, men det kvittar, den här diskussionen är ändå ointressant för fallet.
För fallet kanske, men inte för diskussionen i tråden där du genom din höga närvaro och ordentliga språk säkert kan ses som en auktoritet i ämnet av den oinvigde. Således saknar det inte relevans att du får mothugg när du är ute och seglar.
Vilket jag för övrigt inte orkar bemöda mig med mer, åtminstone inte idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in