2021-09-04, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Nej, namnen kommer inte från mig.

Jag fick namnen för många år sedan av en person som pratat med någon runt en av killarna. Denna någon hade inte velat att namnen skulle bli offentliga, så jag lovade att inte lämna ut dem.

I dag kommer jag inte ens ihåg namnen, vilket jag skrivit i tråden tidigare. Andra har dock nämnt namnen i tråden. Fredrik J och Anders K har jag för mig ska stämma, och eventuellt har jag skrivit de namnen i tråden någon gång. En av dem ska i alla fall ha bott på samma gata som Helena (där de satt i en bil), och en ska ha ett annat efternamn i dag. Minns inte något mer.

Dessutom har en H*lgersson (eller liknande) nämnts i tråden, så jag vet inte vad som stämmer. Andra i tråden borde veta.
Jag fick ytterligare ett namn igår , men vill inte outa honom om det dom två översta är hundra procent rätt , så jag väntar lite
Citera
2021-09-04, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ja givetvis, det är klart man ska spekulera. Men det är konstigt att intresset för CL inte är starkare. Alla minns väl 2017 när pilot var polisens nya heta spår, radioserien sändes och pilots namn droppades i tråden. Då var intresset för Helena's mördare enormt och KM (mannen med pilotglasögon) diskuterades extremt mycket i åratal. Vad är egentligen skillnaden, jag fattar helt enkelt inte? Det är väl mördare som mördare eller? Nu verkar det som att galoscherna plötsligt inte passar när Kalla Fall går ut och säger att man är övertygad om att CL är Helena's baneman.

Jag får även känslan av att vissa inte "gillar" att CL är mördaren och det är riktigt obehagligt.
Jag tror att många inklusive jag själv tycker att CL är tveksam som gärningsman. Han rotades fram ur materialet lite väl fort. Det finns så lite bra information i fallet att jag är skeptisk till det mesta.
Citera
2021-09-04, 13:25
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Ja mamman avled 2015, pappan dog 2004.
månad finns någonstans i tråden
Huset såldes 2005..

Vet du vilket år familjen flyttade från Tibro till Mariestad?
Citera
2021-09-04, 13:30
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cornerofhope
Jag tror att många inklusive jag själv tycker att CL är tveksam som gärningsman. Han rotades fram ur materialet lite väl fort. Det finns så lite bra information i fallet att jag är skeptisk till det mesta.

Lite väl fort? Två man från Kalla Fall gruppen satt ju och jobbade med fallet i nästan 1 år. Själv tycker jag att bitarna äntligen faller på plats med CL. Det har alltid känts konstigt att någon el. några som kände Helena väl skulle ligga bakom detta.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2021-09-04 kl. 13:32.
Citera
2021-09-04, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cornerofhope
Jobbade hon inte på sjukhuset det är ingen där hon träffat.
Citera
2021-09-04, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fighter83
Jag känner nog mer som du , håller på o letar efter detaljplan på västra ekudden 92. Däremot tycker jag inte att en cykelväg där skulle vara ologiskt , som satt ihop med cykelvägen som gick på vänster sida av vägen ner mot ekudden och förband den med en cykelväg till kolarstigen , jag hade familj på norra kolarstigen vid tillfället , men är väl senil .
Kolla saken med vederbörande då (om möjligt).
Citera
2021-09-04, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ok typ en halvmil extra alltså?
Förväntas jag veta det? Kan med hyfsad exakthet mäta upp längderna som en tumstock kan ge men är funktionsnedsatt vad gäller längre avstånd.
Citera
2021-09-04, 13:43
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Hoppas någon här vet var GLjobbade innan pension? Troligen då i Skövde senast?

Vad hette föräldrarna?
Citera
2021-09-04, 13:54
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Var det inte de två bilar som nämnts i media, en vit och en grå, som CL ska ha haft tillgång till? Eller tillhörde de någon annan?

Ja det bör ha varit föräldrarnas bilar han hade tillgång till, han verkar ju inte ha ägt någon bil själv.
En vit Opel Corsa och en silverfärgad Peugeot.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2021-09-04 kl. 13:57.
Citera
2021-09-04, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Förväntas jag veta det? Kan med hyfsad exakthet mäta upp längderna som en tumstock kan ge men är funktionsnedsatt vad gäller längre avstånd.
Ca 1,2 km med bil runt området kolarstigen på godkänd väg, enkel resa
Senast redigerad av Fighter83 2021-09-04 kl. 14:02.
Citera
2021-09-04, 14:04
Medlem
Pudelfrillans avatar
Lite ny info i den här artikeln: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/helena-andersson-fallet-20-30-nya-tips-efter-att-den-misstankte-greps
Citera
2021-09-04, 14:05
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fighter83
Ca 1,2 km med bil runt området kolarstigen på godkänd väg, enkel resa

Ok, det kan knappast ta 7 min.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto