2021-09-04, 12:26
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Ja men många av spelarna vi hade då var ju medelmåttor som blev till världsspelare under klopp, det finns inte många tränare som kan uträtta det han gjort, tror inte ens pep kan det.

Men givetvis, vi hade säsongen innan han tillträdde (eller var det 2 år innan klopp? Minns inte) kommit 2a i PL, så den som tar över Arsenal kommer ha mer jobb än vad Klopp hade, Arsenal under arteta är faktiskt en mittenlag, jag sa från start att arteta inte har en spelidé och kommer inte komma nånstans med laget, då kom ju folket som hejar på Arsenal och sa att arteta kommer ta dem till nya höjder och att de snart är i toppen igen, de verkar ha ändrat sig nu helt plötsligt, vilka fotbollsögon 😄🙄.
Vilka Liverpool spelare är det egentligen som Klopp har förvandlat från medelmåttor till världsspelare? Om inte jag minns helt fel, så hade vi en diskussion kring detta även för ngt år sedan. Huruvida Pep hade uppnådd samma succé med Liverpool som det Klopp har gjort, eller om Klopp hade uppnådd samma siffror med Man City som det Pep har gjort, är ju givetvis omöjligt att svara på. Klopp påminner på många vis om Wenger, medans Pep påminner om Ferguson. I vilket sätt de båda gör transfers, vidareutvecklar spelare, i vilken grad de spenderar pengar osv.

Efter att Liverpool sålde Suarez, samtidigt som en åldrande Gerrard tappade mer o mer speed. Så var de ett enda stort korplag. Tycker inte att Arsenal är i sämre skick i dagsläget, än vad Liverpool var för 6 år sedan. När det gäller Arteta/Arsenal, så startade Pep-wannabe’s ändå rätt bra som chef för The Gunners. Så är ju inte konstigt att fansen var lite hypade på Arteta i början, speciellt efter att han vann FA Cupen för oss. Fast det märks klart o tydligt att Arteta saknar den nödvändiga erfarenheten som behövs.
Citera
2021-09-04, 12:29
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazard simpson
Så länge arsenal spelar som dom gör hoppas jag arteta blir kvar många år😂
Ungefär så som 99,9% av alla icke-Man Utd fans känner för Ole At The Wheel

Själv, så hoppas jag att Ole får ett 10-års kontrakt av Man Utd.
Citera
2021-09-04, 12:32
Medlem
hazard simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson

Håller med👍
Citera
2021-09-04, 12:36
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Vilka Liverpool spelare är det egentligen som Klopp har förvandlat från medelmåttor till världsspelare? Om inte jag minns helt fel, så hade vi en diskussion kring detta även för ngt år sedan. Huruvida Pep hade uppnådd samma succé med Liverpool som det Klopp har gjort, eller om Klopp hade uppnådd samma siffror med Man City som det Pep har gjort, är ju givetvis omöjligt att svara på. Klopp påminner på många vis om Wenger, medans Pep påminner om Ferguson. I vilket sätt de båda gör transfers, vidareutvecklar spelare, i vilken grad de spenderar pengar osv.

Efter att Liverpool sålde Suarez, samtidigt som en åldrande Gerrard tappade mer o mer speed. Så var de ett enda stort korplag. Tycker inte att Arsenal är i sämre skick i dagsläget, än vad Liverpool var för 6 år sedan. När det gäller Arteta/Arsenal, så startade Pep-wannabe’s ändå rätt bra som chef för The Gunners. Så är ju inte konstigt att fansen var lite hypade på Arteta i början, speciellt efter att han vann FA Cupen för oss. Fast det märks klart o tydligt att Arteta saknar den nödvändiga erfarenheten som behövs.

För att nämna några spelare klopp förvandlat från medelmåttor till stjärnor så, hederson, wijnaldum, robertson, mane, taa, Salah.

Skillnaden mellan Arsenal nu och liverpool när klopp tog över är att Arsenal måste typ bygga om hela laget, för det finns ingen som kan göra xhaka och holding till en Hendrrson och Van dijk.
Citera
2021-09-04, 12:46
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
För att nämna några spelare klopp förvandlat från medelmåttor till stjärnor så, hederson, wijnaldum, robertson, mane, taa, Salah.

Skillnaden mellan Arsenal nu och liverpool när klopp tog över är att Arsenal måste typ bygga om hela laget, för det finns ingen som kan göra xhaka och holding till en Hendrrson och Van dijk.
I princip alla spelare som du nämner var redan högt ansedda talanger, flera år innan Klopp tog över Liverpool. Kan även lägga till Firminho på den listan. Vilken ”medelmåtta” är det egentligen som Klopp har förändrat till att bli världsklasspelare? Jag kan inte komma på en enda spelare varken från hans tid med Dortmund, eller nu i Liverpool.

Nej, Arsenal behöver inte att bygga om hela laget. Problemet är att vi inte har ngn stabilitet i laget, pga att Arteta ändrar taktik/formationer i varenda jävla match som vi spelar. Egentligen så behöver vi bara att kvitta oss med en 3-4 spelare i truppen, för att hitta stabilitet och gå framåt igen.
Citera
2021-09-04, 13:04
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
I princip alla spelare som du nämner var redan högt ansedda talanger, flera år innan Klopp tog över Liverpool. Kan även lägga till Firminho på den listan. Vilken ”medelmåtta” är det egentligen som Klopp har förändrat till att bli världsklasspelare? Jag kan inte komma på en enda spelare varken från hans tid med Dortmund, eller nu i Liverpool.

Nej, Arsenal behöver inte att bygga om hela laget. Problemet är att vi inte har ngn stabilitet i laget, pga att Arteta ändrar taktik/formationer i varenda jävla match som vi spelar. Egentligen så behöver vi bara att kvitta oss med en 3-4 spelare i truppen, för att hitta stabilitet och gå framåt igen.
Problemet för Arsenal är samma som för t.ex. ManU när Ferguson slutade. När en framgångsrik manager spenderat många år i en klubb så skapas en kultur som sitter i väggarna och alla managers som kommer närmsta åren efteråt får problem.
Citera
2021-09-04, 13:07
Medlem
Imbazs avatar
Citat:

Dom var knappast talanger, alla var runt 25+ och henderson var utdömd av alla pundits och tyckare.

Tror nog det bara är du som inte ser den utvecklingen från spelare han hämtat från sunderland, soton, hull osv.
Citera
2021-09-04, 13:32
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Problemet för Arsenal är samma som för t.ex. ManU när Ferguson slutade. När en framgångsrik manager spenderat många år i en klubb så skapas en kultur som sitter i väggarna och alla managers som kommer närmsta åren efteråt får problem.
Du har ett poäng där. Det är knappast nyttigt för en klubb att behålla en manager över så lång tid, speciellt inte när både Wenger o Ferguson hade/har en mer central roll i respektive klubb än att bara vara manager. Dock så tror inte jag att det är en svår omställning om bara klubben agerar rätt, sen så var inte heller AW särskilt framgångsrik under hans sista par år som Arsenal boss.

Men tror knappast att vi kommer att se ngn manager stanna i samma jobb i 10+ år i den moderna fotbollen, Wenger/Ferguson var nog de sista till att göra det.
Citat:
Dom var knappast talanger, alla var runt 25+ och henderson var utdömd av alla pundits och tyckare.

Tror nog det bara är du som inte ser den utvecklingen från spelare han hämtat från sunderland, soton, hull osv.
Så du påstår alltså att spelare som tex Salah, Mane, Firminho, Wijnaldum, Henderson, Robertson,Alexander-Arnold och van Dijk inte var högt rankade spelare/talanger innan de började att spela under Klopp, och att Klopp då förvandlade dessa spelare från att vara medelmåttor till att bli världsklasspelare? Lol!

Att spelare vidareutvecklas och/eller höjer nivån när de spelar under en världsklassmanager är inte ngt nytt, och Klopp är på inget vis unik där.
Citera
2021-09-04, 13:34
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Du har ett poäng där. Det är knappast nyttigt för en klubb att behålla en manager över så lång tid, speciellt inte när både Wenger o Ferguson hade/har en mer central roll i respektive klubb än att bara vara manager. Dock så tror inte jag att det är en svår omställning om bara klubben agerar rätt, sen så var inte heller AW särskilt framgångsrik under hans sista par år som Arsenal boss.

Men tror knappast att vi kommer att se ngn manager stanna i samma jobb i 10+ år i den moderna fotbollen, Wenger/Ferguson var nog de sista till att göra det.

Så du påstår alltså att spelare som tex Salah, Mane, Firminho, Wijnaldum, Henderson, Robertson,Alexander-Arnold och van Dijk inte var högt rankade spelare/talanger innan de började att spela under Klopp, och att Klopp då förvandlade dessa spelare från att vara medelmåttor till att bli världsklasspelare? Lol!

Att spelare vidareutvecklas när de spelar under en världsklassmanager är inte ngt nytt, och Klopp är på inget vis unik där.

Det har jag aldrig sagt att de inte var högt rankade spelare eller talanger, de spelar för gudskelov i Premier League.
Citera
2021-09-04, 13:47
Medlem
Citat:

Ja att du orkar diskutera med denna människa.

Du har rätt i de du skriver.
Citera
2021-09-04, 13:47
Medlem
Citat:
Conte hade inte varit mitt förstaval, om jag fick välja bland alla världens managers, men Conte är utan tvekan den bästa managern som är ledig på marknaden ATM. Och därmed det giva valet.

Ska som sagt bli extra härligt att se alla lösa brainfarts här inne på FB när Conte presenteras som Arsenal’s nästa manager, can’t wait

Blir du med på ett personligt bet oss i mellan? Jag är villig till att 10.000 SEK på att Arteta får sparken inom 3 mnd, och att Conte blir hans ersättare.

Pallar du att sätta emot?
Jag är med på de bettet.
Citera
2021-09-04, 13:58
Moderator
zanteras avatar
Citat:

Du verkar sjukligt besatt av Man Utd och Ole dock. Jag som Man Utd fan tror heller inte att vi vinner någon stor titel under Ole men det känns starkt av en Arsenal supporter just nu att se ner på ett stabilt top4 lag som lär spela CL närmsta åren när det egna laget har slutat 8a och 8a 2 säsonger i rad och är på god väg ner i Championship under Arteta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in