Citat:
Vilka Liverpool spelare är det egentligen som Klopp har förvandlat från medelmåttor till världsspelare? Om inte jag minns helt fel, så hade vi en diskussion kring detta även för ngt år sedan. Huruvida Pep hade uppnådd samma succé med Liverpool som det Klopp har gjort, eller om Klopp hade uppnådd samma siffror med Man City som det Pep har gjort, är ju givetvis omöjligt att svara på. Klopp påminner på många vis om Wenger, medans Pep påminner om Ferguson. I vilket sätt de båda gör transfers, vidareutvecklar spelare, i vilken grad de spenderar pengar osv.Ja men många av spelarna vi hade då var ju medelmåttor som blev till världsspelare under klopp, det finns inte många tränare som kan uträtta det han gjort, tror inte ens pep kan det.
Men givetvis, vi hade säsongen innan han tillträdde (eller var det 2 år innan klopp? Minns inte) kommit 2a i PL, så den som tar över Arsenal kommer ha mer jobb än vad Klopp hade, Arsenal under arteta är faktiskt en mittenlag, jag sa från start att arteta inte har en spelidé och kommer inte komma nånstans med laget, då kom ju folket som hejar på Arsenal och sa att arteta kommer ta dem till nya höjder och att de snart är i toppen igen, de verkar ha ändrat sig nu helt plötsligt, vilka fotbollsögon 😄🙄.
Men givetvis, vi hade säsongen innan han tillträdde (eller var det 2 år innan klopp? Minns inte) kommit 2a i PL, så den som tar över Arsenal kommer ha mer jobb än vad Klopp hade, Arsenal under arteta är faktiskt en mittenlag, jag sa från start att arteta inte har en spelidé och kommer inte komma nånstans med laget, då kom ju folket som hejar på Arsenal och sa att arteta kommer ta dem till nya höjder och att de snart är i toppen igen, de verkar ha ändrat sig nu helt plötsligt, vilka fotbollsögon 😄🙄.
Efter att Liverpool sålde Suarez, samtidigt som en åldrande Gerrard tappade mer o mer speed. Så var de ett enda stort korplag. Tycker inte att Arsenal är i sämre skick i dagsläget, än vad Liverpool var för 6 år sedan. När det gäller Arteta/Arsenal, så startade Pep-wannabe’s ändå rätt bra som chef för The Gunners. Så är ju inte konstigt att fansen var lite hypade på Arteta i början, speciellt efter att han vann FA Cupen för oss. Fast det märks klart o tydligt att Arteta saknar den nödvändiga erfarenheten som behövs.