Citat:
Ursprungligen postat av
BigFatCone
Har du ens sett en modern AIO-lösning?
https://m.media-amazon.com/images/I/41HNy8byiPS._AC_SY780_.jpg
Kan du sätta dit en Noctua-kylare så kan du montera en AIO. Du får en duglig lösning för typ 700.
Underhållning? Min är sex eller sju år och kyler mer eller mindre lika bra som när den var ny.
Med det sagt så drar ändå alla fläktar igång på max när jag spelar så enda gången det är tyst är när jag gör desktop-grejer. Nästa gång blir det Noctua rakt igenom.
Som du ser så gör jag samma sak med min och den är äldre än så.
AIO räknas ju dock inte som "riktig" vattenkylning i entusiastkretsar och det är ju ganska tydligt att personen du citerar pratar om custom-kylning.
Angående AIO-kylning så är det ju hugget som stucket om det är bättre än en tornkylare för samma pris som i princip är helt odödlig (bortsett från fläktarna) men fläktar behövs ju även till AIO-kylare så ur hållbarhetsperspektiv är ju en tornkylare betydligt bättre än en aio-lösning eftersom tornkylaren inte har någon slitagedel.
Till TS: Om du inte har lusten eller viljan att själv läsa på om vattenkylning och göra den efterforskning som krävs så råder jag dig att köpa antingen en AIO(färdigbyggt vattenkylare för processor) eller en vettig tornkylare. Att bygga ett eget vattenkylningssystem till en dator kräver både tid och intresse. Och för att vara ärlig så är inte vinsten av det tillräckligt stort i förhållande till tiden man behöver investera, ifall man inte har själva byggandet som intresse.