Resultat: Bör kvinnor bli av med rösträtten?
JA!
41,95%
73 röster
NEJ!
58,05%
101 röster
2021-09-03, 22:10
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
” Antingen bör båda besluta om abort eller så bör kvinnan inte kunna kräva något från mannen om han inte vill ha barnet.”
Betyder det verkligen något annat än att antingen bör båda besluta om att barnet ska mördas eller så ska pappan slippa hjälpa sitt barn med pengar till mat, kläder och husrum?

Jag anser som sagt att ingen ska få döda oskyldiga barn men om man mot min vilja har abort bör både mamman och pappan få besluta om det. Som det är nu så är det inte jämställt.
Citera
2021-09-03, 22:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Jag anser som sagt att ingen ska få döda oskyldiga barn men om man mot min vilja har abort bör både mamman och pappan få besluta om det. Som det är nu så är det inte jämställt.
Så det blir enligt dig rättvisare om BÅDE mamman och pappan får rätt att bestämma att barnet ska mördas.

Det ger ju det oskyldiga barnet som du värnar så mycket om ännu sämre odds? Så nu var visst inte det oskyldiga barnet så viktigt längre.
Citera
2021-09-03, 22:21
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Så det blir enligt dig rättvisare om BÅDE mamman och pappan får rätt att bestämma att barnet ska mördas.

Det ger ju det oskyldiga barnet som du värnar så mycket om ännu sämre odds? Så nu var visst inte det oskyldiga barnet så viktigt längre.

Ja det primära är förstås att avskaffa abort för att värna barnet, hur kan du ha svårt att förstå det?
Det nuvarande system där mamman ensidigt kan döda barnet är förstås det sämsta, lite färre aborter blir det om båda föräldrarna måste godkänna mordet.
Citera
2021-09-03, 22:31
Avslutad
Citat:
Ja det primära är förstås att avskaffa abort för att värna barnet, hur kan du ha svårt att förstå det?
Det nuvarande system där mamman ensidigt kan döda barnet är förstås det sämsta, lite färre aborter blir det om båda föräldrarna måste godkänna mordet.
Nej nu har du ändrat dig, det första du sa var att pappan också ska få döda barnet om han inte vill betala för det. Får han inte döda barnet ska han ändå slippa betala för mat, husrum och kläder.
Citera
2021-09-03, 22:34
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Nej nu har du ändrat dig, det första du sa var att pappan också ska få döda barnet om han inte vill betala för det. Får han inte döda barnet ska han ändå slippa betala för mat, husrum och kläder.

Dina vantolkningar får du stå för själv.

Om mamman däremot som idag får ta beslutet själv borde pappan kunna avsäga sig faderskapet och slippa betala.
Citera
2021-09-03, 22:42
Avslutad
Citat:
Dina vantolkningar får du stå för själv.

Om mamman däremot som idag får ta beslutet själv borde pappan kunna avsäga sig faderskapet och slippa betala.
Ja, jag visste väl att du inte värnar små oskyldiga barns rättigheter. Viktigast är att pappan får som han vill.
Citera
2021-09-03, 22:49
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ja, jag visste väl att du inte värnar små oskyldiga barns rättigheter. Viktigast är att pappan får som han vill.

Och jag visste att du medvetet ljuger och skapar halmgubbar när du saknar argument, vilket är för det mesta.
Citera
2021-09-03, 22:51
Avslutad
Citat:
Och jag visste att du medvetet ljuger och skapar halmgubbar när du saknar argument, vilket är för det mesta.
Hur värnar ditt förslag små oskyldiga barns rättigheter tänker du?
Citera
2021-09-03, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Läste inte ens ditt inlägg då du och jag har vissa saker att reda ut först ang. din oförmåga att kunna ange en källa med motiveringen ”att det är ’smidigare’ att du (dvs jag) hittar källan”.

Du har varken utbildning eller bildning. Inte ens basalt vett att diskutera heller. Du är bara konstig.

Vad får jag ut med att utbyta replik med dig?

Du frågar mig vad Amnesty anser om abortfrågan. Jag länkar Amnesty som källa där Amnesty själva klart och tydligt visar sitt ställningstagande i abortfrågan och du vägrar öppna länken. Bättre källa för vad Amnesty står för i abortfrågan finns väl ändå inte att hitta? Och du kallar mig obildad och outbildad hm...
Citera
2021-09-03, 22:55
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Hur värnar ditt förslag små oskyldiga barns rättigheter tänker du?

Det skrev jag ju, mitt förslag är att avskaffa aborträtten och det värnar barnets liv.

Om detta förslag inte går igenom är det näst bästa att abort endast ska tillåtas om både mamman och pappan begär det. Det leder till färre aborter.

Dina halmgubbar får du stå för själv.
Citera
2021-09-03, 22:58
Avslutad
Citat:
Det skrev jag ju, mitt förslag är att avskaffa aborträtten och det värnar barnets liv.

Om detta förslag inte går igenom är det näst bästa att abort endast ska tillåtas om både mamman och pappan begär det. Det leder till färre aborter.

Dina halmgubbar får du stå för själv.
Och förslaget om att om mamman inte på pappans önskan dödar barnet ska barnet inte få pengar till mat och kläder av pappan? Är det det tredje bästa förslaget för att värna oskyldiga små barn?

Och inte heller få rätt till släktskapet, släktnamnet eller att ärva?
Citera
2021-09-03, 23:02
Medlem
Citat:
Nej hur kan du tro det av vad jag skrivit?

Efter en så korkad inledning slutar jag omedelbart att läsa ditt inlägg så resten av texten var bortkastad.

Eftersom du anser att endast kvinnan ska steriliseras, men inte mannen. Då kan han ju fortsätta knulla till sig oönskade graviditeter som leder till abort. Anser du det vara ok?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in