2021-09-03, 10:04
Medlem
Jag har problem med att spolarvätskan inte hamnar på framrutan utan det sprutar ut över taket. Går det att justera spridarna på något sätt och hur gör man?

Det är en renault twingo från -07 kanske. Manualen är på grekiska vilket är ja, rena grekiskan för någon som inte förstår språket.

Jag är oerhört tacksam för svar, då jag inte kan speciellt mycket om bilar
Citera
2021-09-03, 10:07
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Du bör kunna utföra detta som visas på länken.

https://sv.vermin-club.org/how-to-adjust-windshield-washer-nozzles-4617
Citera
2021-09-03, 10:09
Medlem
welcometorealitys avatar
Som medlemmen ovan länkade till ska du göra, ta en knappnål och tryck in i munstycket och justera strålen bara i ditt fall ska du dra nedåt ett snäpp..
Citera
2021-09-03, 10:11
Medlem
Stoppa ett tunn nål in i spridaren och justera
Citera
2021-09-03, 10:34
Medlem
Tack för hjälpen, jag ska ge mig på ett försök senare idag. Det verkar inte vara allt för komplicerat.
Citera
2021-09-03, 10:37
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aharuuu
Tack för hjälpen, jag ska ge mig på ett försök senare idag. Det verkar inte vara allt för komplicerat.

Du kanske behöver spraya lite 5-56 eller motsvarande först om munstyckena kärvar.
Citera
2021-09-03, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Du kanske behöver spraya lite 5-56 eller motsvarande först om munstyckena kärvar.

Tack för tipset
Citera
2021-09-03, 12:53
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Oftast kan du gå in på tillverkarens hemsida och ladda hem din instruktionsbok på ditt språk för framtida problem.
Citera
2021-09-03, 15:01
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Oftast kan du gå in på tillverkarens hemsida och ladda hem din instruktionsbok på ditt språk för framtida problem.

Språket kanske blir rätt, men knappast att de har skrivit om hur man justerar strålen till spolarmunstycket med en nål?
Citera
2021-09-03, 15:12
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Språket kanske blir rätt, men knappast att de har skrivit om hur man justerar strålen till spolarmunstycket med en nål?

Det är helt sant men TS skriver följande:

Det är en renault twingo från -07 kanske. Manualen är på grekiska vilket är ja, rena grekiskan för någon som inte förstår språket.

Jag gissar att hade TS googlat två sekunder på hur man ställer in spolarmunstycket så hade han hittat exakt samma svar som han fått i tråden. I med nål och rikta ner.

Fem sekunder tog det för mig.
Citera
2021-09-03, 15:26
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Det är helt sant men TS skriver följande:

Jag gissar att hade TS googlat två sekunder på hur man ställer in spolarmunstycket så hade han hittat exakt samma svar som han fått i tråden. I med nål och rikta ner.

Fem sekunder tog det för mig.
Ja det är sant faktiskt, jag tror att jag gjorde detta första gången i början av 90 talet själv utan hjälp.
Citera
2021-09-04, 09:12
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
TS kör för sakta, ju högre fart desto lägre sprutar det.

Rent jävla trams! Man ska kunna spola vindrutan stillastående.

Dessutom påverkar farten inte så mycket att det sänker strålen från taket till vindrutan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in