Citat:
Ursprungligen postat av
Schmoove
Väldigt mycket text så jag citerar bara det jag svarar på. Hur i hela fridens namn tänker du när det är bättre att stå som etta med den längsta förlustfria sviten på bortaplan än Invincibles, men ändå inte ha vunnit något? Invincibles är odödliga och vann en ligatitel. Rekord är bara intressanta om man har vunnit något. Rekord i sig är helt meningslösa.
Sen är det inte särskilt imponerande med rekordet på bortaplan. Framförallt inte nu när publiken har tvingats bort från arenorna. Jag hoppas och tror att du förstår skillnaden i att spela under coronaskiten utan publik och att nu ha tillbaka publiken. Det borde sättas en * innan "rekordet", precis som Victims fc har en * framför sitt "ligaguld" under coronasäsongen.
Var någonstans påstod jag att Uniteds rekord skall jämföras med en säsong utan förlust? Jag sa det var bättre, läs fler matcher, än vad Invincibles mäktade med. Tyckte det var lika imponerande med Chelseas vad du nu var 85-ish matcher utan förlust på The Bridge.
Självklart är det skillnad med och utan publik men vet du vad, alla de andra lagen spelade även de bortamatcher utan publik. Nu hittar jag ingen relevant data när jag söker men du får gärna visa hur få matcher PSG, Real, Juve, Bayern, City, Chelsea, Arsenal, Pool hade kvar till 28 matcher utan förlust på bortaplan iom det är så lätt utan publik.