2021-09-03, 13:43
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Biken körde ju på cykelvägen så visst gick det att köra där.

Du verkar blanda ihop cykelvägen med gångstigen. Helena gick sannolikt in på gångstigen genom Kohagen som går mellan Ekuďenvägen o lekplatden/cykelvägen.
Citera
2021-09-03, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
Jo men Helena antas ha tagit stigen genom "skogen", inte cykelvägen på andra sidan "skogen", stigen går inte att köra på.

Däremot förmodar jag att de flesta Mariestadsbor vet att det går in en cykelväg där eftersom både utomhusbassänger och strandbad finns ute på Ekudden och de flesta Mariestadbor måste ta vägen förbi där cykelvägen går in och vet att den finns där
HA gick på stigen och gm körde på cykelvägen. Precis. Ser att jag skrivit cykelstig istället för cykelväg, sorry för det. Menar såklart att han genskjutit henne genom att köra på cykelvägen medan hon gick på stigen.
Citera
2021-09-03, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Du verkar blanda ihop cykelvägen med gångstigen. Helena gick sannolikt in på gångstigen genom Kohagen som går mellan Ekuďenvägen o lekplatden/cykelvägen.
Nä har inte blandat ihoo men ser att jag skrivit cykelstig istället för cykelväg. Sorry för att jag rörde till det.
Citera
2021-09-03, 13:55
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
HA gick på stigen och gm körde på cykelvägen. Precis. Ser att jag skrivit cykelstig istället för cykelväg, sorry för det. Menar såklart att han genskjutit henne genom att köra på cykelvägen medan hon gick på stigen.

Ok. Detta motsägs ju av att skorna låg 100m från lekplatsen ut mot Ekuddenvägen. Kan iofs förklaras med att GM skulle sprungit tillbaka in på stigen med skorna. Alternativt att H flydde tillbaka mot Ekuddenvägen o GM han ifatt henne i höjd med där skorna låg, känns tveksamt då hemmet bara ligger bara ca 50m frå lekplatsen, så om hon kunnat fly så borde hon sprungit mot hemmet.
Citera
2021-09-03, 13:57
Medlem
Citat:
Ok. Detta motsägs ju av att skorna låg 100m från lekplatsen ut mot Ekuddenvägen. Kan iofs förklaras med att GM skulle sprungit tillbaka in på stigen med skorna. Alternativt att H flydde tillbaka mot Ekuddenvägen o GM han ifatt henne i höjd med där skorna låg, känns tveksamt då hemmet bara ligger bara ca 50m frå lekplatsen.
Om vägen är blockerad är nog det mest naturliga att springa åt andra hållet.

Men varför låg då ringarna + lyspyl på ett ställe vid lekparken?
Citera
2021-09-03, 14:01
Medlem
Citat:
Ok. Detta motsägs ju av att skorna låg 100m från lekplatsen ut mot Ekuddenvägen. Kan iofs förklaras med att GM skulle sprungit tillbaka in på stigen med skorna. Alternativt att H flydde tillbaka mot Ekuddenvägen o GM han ifatt henne i höjd med där skorna låg, känns tveksamt då hemmet bara ligger bara ca 50m frå lekplatsen, så om hon kunnat fly så borde hon sprungit mot hemmet.
Ja det är sant. Fick för mig att skorna låg i omedelbar närhet av lekplatsen. Så då går nog den teorin bort att han skulle ha genskjutit henne. Då borde bilen stått ett tag på ekuddenvägen vilket är konstigt att inga vittnesmål inkommit om detta. Om gm våldför sig i 5 min på HA så borde någon ha passerat ekuddenvägen under tiden som bilen står där. Kanske därför som Leif gw kommit fram till att de är 2 stycken. En måste ha kört iväg med bilen annars borde någon ha sett den?
Senast redigerad av divadnil 2021-09-03 kl. 14:05.
Citera
2021-09-03, 14:06
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
Om vägen är blockerad är nog det mest naturliga att springa åt andra hållet.

Men varför låg då ringarna + lyspyl på ett ställe vid lekparken?

Teorin de flesta har är att de småprylarna åkte ur hennes ryggsäck när hon baxades in i bilen för borttransporten. Sedan kan ju möjligen någon ha flyttat på några saker, kanske nåt barn?.
Citera
2021-09-03, 14:12
Medlem
lindblomsgröns avatar
https://static-cdn.sr.se/images/97/c077723d-bca0-472a-b90c-4e88af6350cb.jpg?preset=1024x576&format=webp

kan någon säga var H gick på bilden?
Citera
2021-09-03, 14:13
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ja det är sant. Fick för mig att skorna låg i omedelbar närhet av lekplatsen. Så då går nog den teorin bort att han skulle ha genskjutit henne. Då borde bilen stått ett tag på ekuddenvägen vilket är konstigt att inga vittnesmål inkommit om detta. Om gm våldför sig i 5 min på HA så borde någon ha passerat ekuddenvägen under tiden som bilen står där. Kanske därför som Leif gw kommit fram till att de är 2 stycken. En måste ha kört iväg med bilen annars borde någon ha sett den?

Nja, teorin är ju möjlig trots allt, men det finns som sagt motargument. Jag har haft samma funderingar som du där att Ekuddenvägen var hyfsat trafikerad o att någon borde ha sett något. Men det är kanske inte omöjligt att det var ett tidsfönster på några minuter utan trafik som GM hade turen att tima, o visst med två GM kan man ju skala ner tiden som bilen står still på Ekuddenvägen.
Citera
2021-09-03, 14:22
Medlem
Citat:
Nja, teorin är ju möjlig trots allt, men det finns som sagt motargument. Jag har haft samma funderingar som du där att Ekuddenvägen var hyfsat trafikerad o att någon borde ha sett något. Men det är kanske inte omöjligt att det var ett tidsfönster på några minuter utan trafik som GM hade turen att tima, o visst med två GM kan man ju skala ner tiden som bilen står still på Ekuddenvägen.
Ja Ekuddenvägen bör ha varig någorlunda trafikerad en sommarnatt.
MEN, det är också möjligt att under detta tidsfönster var de flesta bilburna kanske mer intresserade av att cirkulera runt torget pga att Statt stängt precis och mycket folk dröjer sig kvar kring torget och då medför mindre trafik ut mot/från Ekudden under ett tag.
Citera
2021-09-03, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Ja adress Hällristningsvägen 9 samma som 1992

Har dom alibi?
Någon som vet vad hennes familj gjorde vid tidpunkten?
Citera
2021-09-03, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Precis, jag skrev själv igår att HA förmodligen tappade skorna i kampen med GM, när hon satt fast i ett strypgrepp och sparkade för att komma loss. Alt. är att hon tappade skorna när hon sprang längs med stigen i ett flyktförsök.

Man får nog anta att kriminaltekniker har gjort en brottsplatsundersökning, de är ju ändå tekniskt utbildade poliser som är tränade för att just kunna analysera vad som hänt. Deras analys är ju att sandalerna inte kan ha hamnat där under striden utan just att någon har kastat in dem.
Min tanke är att ifall man transporterar en livlös kropp kanske enklast genom att bär under armarna så att benen släpar i backen finns kanske stor risk? att skorna åker av. När kroppen väl framme på lekplatsen och burits in i bilen (faller ringar,cerat,tabletter ur väskan) GM upptäcker då att sandalerna fattas springer in i paniken igen och ser sandalerna och kastar in dem på var sin sida om stigen in i vegetationen. Typ så tror jag det har gått till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in