Citat:
Ursprungligen postat av
Fighter83
GD58 som sagt kan detta vara påhittat , jag säger bara vad jag hört inte vad jag tror . Jag tror inte på nåt brovittne, utan är med inne på kalla falls spår med CL och med en omkringkörande vit liten bil som observerats på olika ställen , kanske redan korsningen Österlånggatan/Kungsgatan mot Marieholmsbron
Jag är inne på en liknande linje som du är.
OM CL är/var gm, så tror jag inte att han har gått med Helena på bron. Då har han antingen plockat upp Helena i sin bil alternativt "tagit" henne, när hon hunnit till skogsstigen/skogsdungen. Korsningen Österlånggatan/Kungsgatan är ett alternativ. I Efterlyst (-96?) togs detta upp, och att Helena skulle ha setts stiga in i en bil där. Ett par vittnen skulle ha sett henne, men om de vittnesobservationerna gäller än i dag, det vet jag inte.
Jag tror att att brovittnena kan finnas,
MEN jag har aldrig varit säker på att det verkligen var Helena de såg. Den uppfattningen jag har fått, är att de inte pekat ut/känt igen Helena, utan att de beskrivit hennes byxor. Hade de känt/känt igen Helena och de kanske hejat på varandra, då hade det varit en annan sak. Men för mig är det fortfarande osäkert. Därmed inte sagt att det kan ha varit Helena.