2021-09-03, 12:20
Avstängd
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Sven-Göran Eriksson kanske, undrar vad han gör idag.
Vad rolig du är
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Satt tänkte lite med på honom
Men tror inte han vill se median i England om han blir tränare där över..
Svennis älskar uppmärksamhet kring sig själv, och han gör vad som helst för att stå i centrum.

I 2006 så skippade klubbar som Aston Villa, Newcastle och Tottenham att anställa Svennis, trots att han gjorde vad som helst för att göra sig själv som kandidat för dessa tre klubbar.

Svennis är väl i dag typ 75 år gammal.. och hans b.f. datum vad gäller filosofi, taktik osv gick ut för 20 år sen.
Citera
2021-09-03, 13:24
Medlem
justinsane420s avatar
Klopp fortsätter i Lfc efter 2024?

"Med tanke på Klopps oerhörda arbete i Liverpool pågår redan nu spekulationer om vad som händer 2024. Kommer han att förlänga, eller blir det starten på en nya era utan tysken vid rodret. I en intervju med tyska RTL berättar Klopp hur han ser på framtiden.

– När mitt kontrakt med Liverpool löper ut, när det nu blir, så måste jag först och främst komma till underfund med hur det är att leva ett "normalt" liv igen, säger han.

– Ett sabbatsår. Jag har aldrig haft det. Det jag gör är fantastiskt roligt, jag njuter verkligen av det. Det enda problemet med mitt jobb är att det inte finns någon sluttid på dagarna, det finns ingen chans att slappna av."

Oh va jag hoppas han fortsätter några år till hos oss
Citera
2021-09-03, 13:39
Avstängd
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justinsane420
Klopp fortsätter i Lfc efter 2024?

"Med tanke på Klopps oerhörda arbete i Liverpool pågår redan nu spekulationer om vad som händer 2024. Kommer han att förlänga, eller blir det starten på en nya era utan tysken vid rodret. I en intervju med tyska RTL berättar Klopp hur han ser på framtiden.

– När mitt kontrakt med Liverpool löper ut, när det nu blir, så måste jag först och främst komma till underfund med hur det är att leva ett "normalt" liv igen, säger han.

– Ett sabbatsår. Jag har aldrig haft det. Det jag gör är fantastiskt roligt, jag njuter verkligen av det. Det enda problemet med mitt jobb är att det inte finns någon sluttid på dagarna, det finns ingen chans att slappna av."

Oh va jag hoppas han fortsätter några år till hos oss
Jag blir förvånad om både Pep och/eller Klopp finns kvar i England om 3 år..
Citera
2021-09-03, 13:39
Medlem
Klopp är en riktig supertränare. Tog Liverpool från att vara banter till att byggas in i top 4 konstant för att slutligen vinna CL och deras första PL-buckla.

Blir intressant med Gerrard sen för antar att han står på tur?
Citera
2021-09-03, 13:49
Avstängd
Generalanderssons avatar
Man United har spenderat inte mindre än £197m sedan pandemin började.. bara Man City och Chelsea har spenderat mer under samma period.

Borde de inte då ha lite högre förväntningar med skeppet till Wally At The Wheel?
Senast redigerad av Generalandersson 2021-09-03 kl. 13:55.
Citera
2021-09-03, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Man United har spenderat inte mindre än £197m sedan pandemin började.. bara Man City och Chelsea har spenderat mer under samma period.

Borde de inte då ha lite högre förväntningar med skeppet till Wally At The Wheel?

Arsenal har spenderat mest i sommar på mjäkiga nyförvärv och kommer sluta 8-10a igen, hur ser du på det?
Citera
2021-09-03, 14:07
Avstängd
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaMarcus
Arsenal har spenderat mest i sommar på mjäkiga nyförvärv och kommer sluta 8-10a igen, hur ser du på det?
Är rätt nöjd med vårat transferfönster, om vi bortser från värvningen av Ramsdale. Dock så hade jag helst sett att vi värvade Maddison istället för Ödegaard.. och att vi sålde antingen Auba eller Laca och tog in Daka från Salzburg. Men allt i allt, så är jag ganska nöjd med övergångarna som vi har gjort vid det här fönstret. Tror du att Arsenal kommer att sluta 8-10:a med Conte som boss f.o.m. oktober mnd?

BTW, Varför så är ni Liverpoolfans så upphängda i att få in Gerrard som nästa manager efter att tiden med Klopp är över? Alltså, jag förstår att Gerrard är en legend i Liverpool. Men menar du verkligen att Gerrard vore den bästa tränaren för Liverpool efter Klopp?
Senast redigerad av Generalandersson 2021-09-03 kl. 14:09.
Citera
2021-09-03, 14:18
Medlem
Citat:

Och arsenal har spenderat lika mkt och ligger sist med 0 gjorda mål.

Fjant.

Med dessa miljarder ni har spenderat så kan ni inte äns få conte som tränare?
Citera
2021-09-03, 15:10
Medlem
Citat:

Om vi tittar lite krasst på det så har ju Ole faktiskt förbättrat resultaten. Vi har precis skrivit historia med den längsta förlustfria sviten på bortaplan (bättre än Invincebles), vi har slutat 3-2 i PL, varit i EL-final, han har åtminstone till viss del återställt känslan av ett Man United i helhet.

Ser man dessutom till vilka spelare som fanns till förfogandet när han tog över så har han skapat ett lag med avsevärt mycket mer möjligheter med de värvningar han gjort (är väl Dan James som är stora frågetecknet i varför och till viss del DvdB som man undrar varför han inte kan få någon som helst speltid). Men AWB, Maguire, Bruno, Varane, Sancho är stora värvningar som förbättrar och förbättrat laget jämfört med LvG och JM.
Telles, Cavani och i viss mån Ronaldo nu är kortsiktighet där vi har ett uppenbart issue men där jag tror och tänker att man har en långsiktig plan vid sidan om, typ hur Greenwood kommer fortsätta utvecklas (han är faktiskt bara 19år), om Håland kan vara aktuell.

Lägg till Diallo och Pellestri som jokrar de kommande åren.

De två punkter Ole dock får stort minus på är
1: vansinnet att INTE förbättra det centrala mittfältet där det är så uppenbara problem att det är smärtsamt. Jag köper iden att man har Scott/Fred/Matic som go to guys på bortaplan mot de största lagen för att krympa ytor osv men det är en handfull matcher. Resterande skall spelas med betydligt skickligare centralt.
2: Det egna spelet med boll. Nu tycker ju dock jag att denna punkten hänger väldigt väldigt mycket ihop med punkt 1. Visst, vissa matcher har det sett bra ut med Pogba som en spelfördelande men han eller de andra tre klarar inte diktera tempot så som Scholes/Keane, Scholes/Carrick gjorde eller för den delen KdB/Gundogan gör just nu. Detta gör ju samtidigt att det totala spelet blir sämre och man blir mer utsatta för individuella prestationer. Dock, där är ju ingen som inte ändå ser att United är tunga och svåra att möta, det behövs inte mycket (se Brunos offsidemål mot Wolves) för att det skall smälla till. Hade det vart extremt mycket trevligare som supporter om vi löst mittfältet och haft ett betydligt mer fungerande grundspel med det individuella som trevlig glasyr på toppen - absolut.

Men du får ändå ha i åtanke att vi fått stå ut med Moyes sätt, LvG vi-passar-bollen-i-backlinjen-konstant och JM parkera-bussen-och-kontra under ett flertal år så jämfört med det anser iaf jag att ett per rejäla kliv i rätt riktning har tagits. Nu handlar det om att fortsätta utvecklas i rätt riktning mot dit man vill.
Citera
2021-09-03, 15:18
Moderator
zanteras avatar
Förväntningarna på Ole som jag upplever det denna säsongen är ändå att vinna en titel eller så är det fiasko. Sen är det klart att man kan spendera hur mycket pengar man vill men ett lag är ändå inte starkare än sin svagaste lagdel och Fred/Matic hade kanske varit bra nog i Everton eller Aston Villa men det är ju tyvärr inte bra nog om man vill vinna PL eller CL. Lite som att starta ett race med handbromsen i. Sen är det ingen ursäkt ändå, hur positivt jag ändå ser på Sancho och Varane som värvningar så var det klart att en riktigt bra DM borde varit en prioritet men istället tar man in Ronaldo.
Citera
2021-09-03, 15:37
Medlem
Schmooves avatar
Citat:
Om vi tittar lite krasst på det så har ju Ole faktiskt förbättrat resultaten. Vi har precis skrivit historia med den längsta förlustfria sviten på bortaplan (bättre än Invincebles)

Väldigt mycket text så jag citerar bara det jag svarar på. Hur i hela fridens namn tänker du när det är bättre att stå som etta med den längsta förlustfria sviten på bortaplan än Invincibles, men ändå inte ha vunnit något? Invincibles är odödliga och vann en ligatitel. Rekord är bara intressanta om man har vunnit något. Rekord i sig är helt meningslösa.

Sen är det inte särskilt imponerande med rekordet på bortaplan. Framförallt inte nu när publiken har tvingats bort från arenorna. Jag hoppas och tror att du förstår skillnaden i att spela under coronaskiten utan publik och att nu ha tillbaka publiken. Det borde sättas en * innan "rekordet", precis som Victims fc har en * framför sitt "ligaguld" under coronasäsongen.
Citera
2021-09-03, 15:41
Avstängd
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Om vi tittar lite krasst på det så har ju Ole faktiskt förbättrat resultaten. Vi har precis skrivit historia med den längsta förlustfria sviten på bortaplan (bättre än Invincebles), vi har slutat 3-2 i PL, varit i EL-final, han har åtminstone till viss del återställt känslan av ett Man United i helhet.

Ser man dessutom till vilka spelare som fanns till förfogandet när han tog över så har han skapat ett lag med avsevärt mycket mer möjligheter med de värvningar han gjort (är väl Dan James som är stora frågetecknet i varför och till viss del DvdB som man undrar varför han inte kan få någon som helst speltid). Men AWB, Maguire, Bruno, Varane, Sancho är stora värvningar som förbättrar och förbättrat laget jämfört med LvG och JM.
Telles, Cavani och i viss mån Ronaldo nu är kortsiktighet där vi har ett uppenbart issue men där jag tror och tänker att man har en långsiktig plan vid sidan om, typ hur Greenwood kommer fortsätta utvecklas (han är faktiskt bara 19år), om Håland kan vara aktuell.

Lägg till Diallo och Pellestri som jokrar de kommande åren.

De två punkter Ole dock får stort minus på är
1: vansinnet att INTE förbättra det centrala mittfältet där det är så uppenbara problem att det är smärtsamt. Jag köper iden att man har Scott/Fred/Matic som go to guys på bortaplan mot de största lagen för att krympa ytor osv men det är en handfull matcher. Resterande skall spelas med betydligt skickligare centralt.
2: Det egna spelet med boll. Nu tycker ju dock jag att denna punkten hänger väldigt väldigt mycket ihop med punkt 1. Visst, vissa matcher har det sett bra ut med Pogba som en spelfördelande men han eller de andra tre klarar inte diktera tempot så som Scholes/Keane, Scholes/Carrick gjorde eller för den delen KdB/Gundogan gör just nu. Detta gör ju samtidigt att det totala spelet blir sämre och man blir mer utsatta för individuella prestationer. Dock, där är ju ingen som inte ändå ser att United är tunga och svåra att möta, det behövs inte mycket (se Brunos offsidemål mot Wolves) för att det skall smälla till. Hade det vart extremt mycket trevligare som supporter om vi löst mittfältet och haft ett betydligt mer fungerande grundspel med det individuella som trevlig glasyr på toppen - absolut.

Men du får ändå ha i åtanke att vi fått stå ut med Moyes sätt, LvG vi-passar-bollen-i-backlinjen-konstant och JM parkera-bussen-och-kontra under ett flertal år så jämfört med det anser iaf jag att ett per rejäla kliv i rätt riktning har tagits. Nu handlar det om att fortsätta utvecklas i rätt riktning mot dit man vill.
Håller med om att Solksjaer har förbättrat resultaten lite för Man Utd, jämfört med den sista tiden med Mourinho. Men vad är det egentligen som Solksjaer har uträttat som är så himlades bra? På mig så verkar det som att Solskjaer kommer undan mkt kritik. Kan även hålla med om att Solskjaer har förbättrat vissa av Man Utds spelare, men det berodde väl till största del på att dessa spelare hatade Mourinho. Ja, Man Utd har en oslipat diamant i Greenwood.

Hursomhelst, så tror jag att vilken annan tränare som helst, eller iaf en som inte hade ngn koppling till Man Utd innan, hade utstå för mkt mer kritik än vad Solskjaer har fått under tiden i Man Utd - om den eller den managern hade samma resultat, förstås.

Mittfältet är ju uppenbarligen Man Utds största svacka. Därför så kan man undra sig över varför de väljer att förstärka anfallet framför mittfältet, särskilt mtp att de redan har plenty med alternativ där framme. Kan påminnas lite av det vi har sett i Arsenal under de sista 10 åren eller så.. förstärka och förstärka anfallet, men skita i mittfältet och den defensiva biten. Att Man Utd nådde final i EL förra säsongen var inte så konstigt, mtp att de hade i särklass den starkaste truppen i hela turneringen. Att Man Utd inte vann EL förra säsongen borde ses som ett extremt stort misslyckande för Man Utd och deras fans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in