Resultat: Bör kvinnor bli av med rösträtten?
JA!
41,95%
73 röster
NEJ!
58,05%
101 röster
2021-09-03, 12:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Som vanligt gjorde du en vantolkning som ligger långt ifrån verkligheten ipsi, dessutom gäller det jag skre:

"I vilket fall som helst är detta inget problem eftersom det är extremt ovanligt att svenska män håller sig undan och att dessutom staten går in om det skulle hända."
Ja, jag kan tänka mig att du ställer dig bakom det han skriver. Ni båda vill ju kontrollera kvinnor snarare än rädda några barn.

Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Mitt råd till alla pojkar och män är att vara 'buffel' från dag ett. Förklara vänligt men bestämt att du inte tolererar svek och lurendrejeri. Svara direkt på hennes "..jag skulle aldrig" med "det spelar ingen roll vad du säger nu, jag pratar om framtiden". Förklara att om du inte vill ha barn och hon vill så kommer du gå därifrån. Har ni använt preventivmedel (givetvis om du inte vill ha barn) och det har fallerat så är det abort som gäller. Om HON beslutar att helt plötsligt vända på klacken och vill ha barnet är det hennes beslut. Men då är det enbart hennes ansvar med. Du kommer se till att inte betala ett öre trots lag och diverse beslut.
Citera
2021-09-03, 13:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Så här skrev han, och sen att när kronofogden kom kunde man gömma sina pengar för att slippa betala.

Så klart att du ska tjafsa emot om någon ifrågasätter detta.
Förbluffande. Du lever i din bubbla av offerskap så gravt att du inte ens ser att du talar för min sak när du citerar mig där.. Tunnelseende much?

..
Citera
2021-09-03, 13:17
Avslutad
Citat:
Förbluffande. Du lever i din bubbla av offerskap så gravt att du inte ens ser att du talar för min sak när du citerar mig där.. Tunnelseende much?

..
Och min fråga om vem som du tyckte skulle betala?
Citera
2021-09-03, 13:19
Avslutad
Citat:
Och min fråga om vem som du tyckte skulle betala?

Jag har inga obetalda barn.
Citera
2021-09-03, 13:21
Avslutad
Citat:
Jag har inga obetalda barn.
Nej men vem ska betala för aborten om nu kvinnan hörsammar hans krav?

(OCH för barnets mat och kläder för den delen när han vägrar, men börja du med vem som ska betala anleten).
Citera
2021-09-03, 13:22
Avslutad
Citat:
Nej men vem ska betala för aborten om nu kvinnan hörsammar hans krav?

(OCH för barnets mat och kläder för den delen när han vägrar, men börja du med vem som ska betala anleten).

Jag har aldrig medverkat till beslut om abort faktiskt. Kanske otroligt med tanke på alla mina 'erövringar' på resande fot.. Alltid haft kondom på. ..det river bra ändå.
Citera
2021-09-03, 13:32
Avslutad
Citat:
Jag har aldrig medverkat till beslut om abort faktiskt. Kanske otroligt med tanke på alla mina 'erövringar' på resande fot.. Alltid haft kondom på. ..det river bra ändå.
Nej men när du rekommenderar alla pojkar och män att kräva att hon gör abort, ska denna ske på samhällets bekostnad då? Eller kvinnans?
Citera
2021-09-03, 13:40
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ja, jag kan tänka mig att du ställer dig bakom det han skriver. Ni båda vill ju kontrollera kvinnor snarare än rädda några barn.

Det är så du håller på, du fantiserar ihop vad andra tycker, dvs. skapar halmgubbar.
Citera
2021-09-03, 13:51
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravana
Men jämnför hur det såg ut för ett par år sedan. 95 när Rigmor Robert och Marianne Arnhe gjorde 2 filmer om biologiska skillnader mellan könen, "Gott om pojkar, ont om män" och "Flickor, kvinnor, och en o annan drake" så blev de iprincip socialtavrättade av feministhorden. Lika dant med Belinda Olsson för hennes förra grej hon gjorde trotts hennes feministpoäng sen fittstim. Nu har dom två kärringar som knappt säger nått. Idiotin har fått ta ett par rejäla kliv tillbaka, de kanske äntligen har fått tillräckligt mycket kuk?
Jag har nog missat dem och det låter som en klassisk mo av våra msm att begrava dem för alltid.
Vet du om de finns att se nånstans?
95 var feministerna inte alls lika utmanade som idag, och de värsta vittnade ungefär då om ritualmord på småbarn, som patriarkatet skulle ha hållit på med.

Av en professor i genusvetenskap.
Citera
2021-09-03, 14:03
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Yvonne Hirdman. Faktaförnekare alternativt faktaundanhållare. Vill inte inse eller återge den absoluta sanningen att kön och könsroller beror på både arv och miljö. Dessutom, det genetiska arvet är så pass betydande att det aldrig eller sällan kan utelämnas i en diskussion om kön eller könsroller.
Tänk om SVT hade gjort ett program om förintelsen och där svt-journslisten sitter och myspratar och dricker vin med en förintelseförnekare. Lite så borde man se på personer som Yvonne Hirdman. Hon är en extrem, ideologiskt driven person, nästan helt ointresserad av sanningen, och såna personer ska inte få tv-tid, i alla fall inte på det sätt som hon tidigare fått och fick nu.
Yvonne Hirdmans påverkan på arbetet i Riksdagen är fortfarande inte utmanade av något parti där.
Hennes SOU om Könsmaktsordningen https://lagen.nu/sou/1990:44 står oemotsagd än idag.
Citera
2021-09-03, 14:06
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Well, om man tror det, så då har man inte begripit mycket av vad feminism står för.

Särartsfeminism BYGGER PÅ biologiska skillnader. Det är deras fokus.
Likhetsfeminism BYGGER på att de biologiska skillnader som finns inte betyder att man behöver dela upp könen i de roller man gjort, utan att hela det "bygget" är socialt konstruerat, ofta med hjälp av fullständiga lögner kring "biologiska skillnader". ohhh de stackars små kvinnorna är så svaga, de kan inte tänka, rösta, arbeta, studera, sporta etc etc för då förtvinar deras äggstockar. Känns det kanske igen?

För att förenkla ner det hela till så långt det går.

Att kvinnor anses ska diska och män byta däck, anser alltså likhetsfeminism är en social konstruktion som inte har ett skit med nån biologi att göra.

Likhetsfeminism erkänner visst biologiska skillnader, men de anser INTE att de skillnaderna på nått sätt förhindrar kvinnor att byta däck, sporta, rösta, arbeta, plugga eller tänka.
Och män att ta hand om barn, diska, laga mat eller ta hand om gamla mormor.
Och feminism utgår ifrån en förutbestämd könsmaktsordning där kvinnor är underställda män och där man med alla medel, vare sig det är sant eller inte, ska flytta över makt och medel till kvinnorna som en evig arvsskuld.

Du är välkommen att bevisa att jag har fel.
Citera
2021-09-03, 14:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Det är så du håller på, du fantiserar ihop vad andra tycker, dvs. skapar halmgubbar.
Ställer du dig bakom stor-men-snabbs råd till alla pojkar och män eller inte?
Citat:
Mitt råd till alla pojkar och män är att vara 'buffel' från dag ett. Förklara vänligt men bestämt att du inte tolererar svek och lurendrejeri. Svara direkt på hennes "..jag skulle aldrig" med "det spelar ingen roll vad du säger nu, jag pratar om framtiden". Förklara att om du inte vill ha barn och hon vill så kommer du gå därifrån. Har ni använt preventivmedel (givetvis om du inte vill ha barn) och det har fallerat så är det abort som gäller. Om HON beslutar att helt plötsligt vända på klacken och vill ha barnet är det hennes beslut. Men då är det enbart hennes ansvar med. Du kommer se till att inte betala ett öre trots lag och diverse beslut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in