Citat:
Ursprungligen postat av
Sockerhals
Har funderat mycket, kan inte släppa Tibro, som dyker upp då och då. Måste korrigera. Har dåligt minne numer, ska undvika att skriva eftersom jag ej minns. Vill delge detta om någon vill forska. Jag har som sagt inte tillgång till gamla adressregister, födelsedatum etc, tyvärr.
Den gubbe Kva-rnevång jag menar, hette inte Kvar.nevång...Han var sambo och herre i huset hos Marita. Barnen har de tillsammans, de heter ju också kv-vång. Jag utgick från att de var gifta. Det är ju Mari-tas namn Den killen jag menar som var kompis med Claes på comvux hette alltså nåt annat efternamn. Det blev fel som tusan. Jag har tänkt på vad min kompis sa för namn. Jag TROR...Sethsson, eller liknande. Bengt i förnamn. Han är död tror jag. Kan vara fel men känns ganska bra i munnen. Han var involverad med speedway.
Blir krångligt nu, med Maritas föräldrar är väldigt underliga, eller var. De hade en liten vit bil på den tiden. Åkte runt på stan och stirrade på tjejer. De var lika äckliga bägge två. Jag var livrädd för dem. Tänker om de körde svarttaxi. Tjejer vågade kanske gå in i bilen när kärringen satt bredvid. De var JÄMT på stan och åkte runt. Minns när vi besökte tivoli på cirkusplatsen så stod det där äckliga paret och glodde helt ogenerat. Man undrar idag va fan de sysslade med. Jag hade totalt glömt bort dom. De åkte runt i många år. Gubben hade stort svart skägg, ofta rutig skjorta. Kärringen var stor o flosig, fick knappt plats i bilen. Kärringen var full med psoriasis i hela ansiktet. Bägge såg jävligt ovårdade ut. Som hämtade ur en skräckfilm... Fy jag ryser. Claes kanske hade "tillgång" till deras lilla vita bil. Han hade tillgång till två stycken läste jag.
Bra reflektioner och det där med "gubben" får sin förklaring. Du har helt rätt, så när som på att gubben har ett dubbelnamn, men han behöver ju inte ha använt det: Be*ngt-Åk*e S*ethsson. Född 1940 i Borås. 19 år äldre... gubbe...
Kan du beskriva den vita bilen mer ingående?
Sen undrar jag om du gör samma fel med M*aritas föräldrar som med M*arita, att du antar att mannen i fråga heter Kv*arnevång, när han inte gör det. St*g bodde som sagt i Tibro 1990. Jag har inget belägg för att han flyttat till Mariestad utan bollade mer den frågan till dig, utifall att du höll reda på vem det var. St*g är dessutom inte sammanboende med någon kvinna 1990. OK Det finns en kvinna på samma adress som är född 1914, men jag tror inte en man född 1932 åker runt med en kvinna född 1914 det året Helena försvann. Det är ofta svårt att från registret 1990 avgöra om två är sammanboende eller inte, för alla skrivs på samma gatuadress och St*ig bor med tre andra som kan ha olika lägenheter.
Om vi antar att istället gör samma misstag som med Marita: antar att maken också heter Kv*arnevång så blir rätt man istället Br*r No*rder Noa*ksson född 1931. Dvs paret skulle 1992 vara 61 respektive 52 år gamla. Båda är idag döda om de inte flyttat från landet.
Du skriver "Tänker om de körde svarttaxi. Tjejer vågade kanske gå in i bilen när kärringen satt bredvid. De var JÄMT på stan och åkte runt." Jag antar att eftersom du skriver så så menar du att det finns en möjlighet att Helena skulle ha kunnat åkt med dem??? En intressant fråga är ju då om Mar*tas mamma hade lite mörkare röst och skulle kunna ha tagits för en man av Hanna...
Men nu säger du inte när de skall ha åkt runt... menar du att de åkte runt i den vita bilen typ 1990-1991 eller runt år 2000?