2021-09-03, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
BÖG-MAFFIAN runtom i världen vrålar ut sin glädje och är i fullkomlig extas idag!!!

Nu ska det Dancing Queenas och Mamma Mias hela natten.

(Skämt åsido så var nya låtarna hyfsat okej)

Låt inte homo-lobbyn ta över ABBA. ABBA var två äkta par heterosexuella män och kvinnor som gjorde sånger om livet, kärlek, sorg, glädje, humor, flört, fest osv och inget annat.

Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Tänker du på den här videon? Ja, inga damer där. Det är ju mest Benny Andersson, hemma hos Björn Ulvaeus, om jag inte misstar mig.

Det här med animerade artister är väl lösningen får att få ner åldern?

https://www.youtube.com/watch?v=lRT2ZTRR1ps

Är inte det för att de ska slippa turnera. Ingen av dem är väl sugen på det längre och de är mellan 71 och 76 år gamla. Det var jobbigt nog när de var 20-30, men att 75 åringar ska dra runt och prestera på deras nivå när de inte gör det för pengar. Någon nämnde att de erbjöds två miljarder för att uppträda men jag har för mig att det handlade om en miljard dollar, dvs över 2 miljarder var. De hade garanterat kunnat pressa ner antalet uppträdanden till ett minimum men då var det inte läge för dem. Nu passade det och nu gör de det. Jag är så tacksam över att de ger oss en skiva till. Återigen, hoppas att den inte är PK utan att det är rent ABBA-material. I annat fall övergår tacksamheten till besvikelse.

Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Underbart med nya ABBA-låtar!

Någon som vet när albumet släpps? Tyckte jag hörde något om november i livestreamen från London, måste man verkligen vänta så länge?

5 november. Finns nerskrivet i min kalender.
Citera
2021-09-03, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Här diskuterar vi det kommande albumet med Abba - "Voyage".

Än så länge kan man endast lyssna på två låtar - "I still have faith in you" och "Don't shut me down".

Albumet finns att köpa på CD, kassett och vinyl. Det finns en även en limited edition.

Ser ni fram emot albumet? Eller kanske oroar ni er?

Jag är sjukt nyfiken, men undrar vad grunden till det hela är. Agneta hatar ju rampljuset, Benny kör sin grej, Anni-Frid och Björn har jag inte koll på men efter alla år, dokumentärer, tala-ut-artiklar, med mera så har jag svårt att se att de fyra verkligen ville ses och hänga och göra musik igen.

Men som sagt, vill veta mer och grymt bra trådstart!
Citera
2021-09-03, 02:22
Medlem
Jag långt från bög eller homo men jag älskar ABBA. Det jag inte fattar är varför just voulez-vouz och YMCA blev såna hits bland HBTQ folket?!
Citera
2021-09-03, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GylleneUttern2
Mmm. Lättsmält muzak för lätt efterblivna kan man säga. I EN RIKTIGT MUGGIG MEDLEYMIX DESSUTOM FÖR DE EXTRA DEBILA!

Du begriper nog inte hur komplex ABBAs musik är. Det finns åtskilliga som sagt att det där är schlager-pop och att det är enkelt. Många har försökt hämta dem, men ingen har lyckats. Det är intressant att lyssna på andra artister som försöker sjunga ABBA - allt låter platt och falskt.
Citera
2021-09-03, 02:23
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
LOL lyssna på den här länken: https://www.youtube.com/watch?v=OkEAtxWsVa0

Återkom sedan

Grym!

Som en av YT kommentarerna sa/skrev: Att välja mellan den bästa Abba låten är som att välja mellan sina egna barn! Finns inte, alla är typ lika bra!
Citera
2021-09-03, 02:28
Medlem
pyro860s avatar
Hur många ex pressas dom limiterade utgåvorna i? Kan inte tänka mig att det är några 500 ex då dom finns på massa ställen fortfarande

Lyssnade lite snabbt på dom två nya låtarna och det var väl helt okej. Men varför gör man ens ett album efter 40 års tystnad? ABBA blir aldrig detsamma igen. Men ABBA är ju ABBA. Tror aldrig jag hört något dåligt med dom
Citera
2021-09-03, 02:36
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigHail
Det är bara för att inte förstår dig på musik, dom var genier inom musik det är fakta.
Man får inte glömma bort Micke B Tretow som skapade ABBA soundet. Utan honom så hade de varit ett band som kunde lira på Finlandsbåtarna.
Citera
2021-09-03, 02:49
Medlem
KnockeSmockes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Benny är med i feministisk initiativ om jag minns rätt. Vad vill en miljonär visa med det? Hycklare är gubben, hur många ensamkommande huserar han i sitt palats?
Benny har vid ett flertal tilfällen pumpat in stora summor till FI (mer eller mindre öppet). Jag tror bidragen minskade när Gudrun tog ett steg tillbaka. Lite lustigt att FI ofta utmålade den "vita, heterosexuella, medelåldersmannen" som någon typ av huvudfiende, när det var just en sådan som betalade för kalaset.
Senast redigerad av KnockeSmocke 2021-09-03 kl. 02:56.
Citera
2021-09-03, 02:54
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnockeSmocke
Benny har vid ett flertal tilfällen pumpat in stora summor till FI (mer eller mindre öppet). Jag tror bidragen minskade när Gudrun tog ett steg tillbaka. Lite lustigt att FI ofta utmålade den "vita, heterosexuella, medålders mannen" som någon typ av huvudfiende, när det var just ensådan som betalade för kalaset.

Som jag skrev tidigare mycket mycket tråkigt om så är/var fallet men svårt att inte erkänna deras tidlösa musik! I denna tråd hyllar jag Abba och deras musik, inte politiska budskap!
Citera
2021-09-03, 02:54
Medlem
Kul med Abba-nostalgi, men det var ju inga superlåtar direkt.

Jobbigt att folk ska säga att de gråter för att det är så vackert osv. Nä.
Citat:
Ursprungligen postat av Mistyarrow
Nä, jag tycker riktiga killar är mera som Rocky och Rambo, Bruce Lee m.m
Små?
Citera
2021-09-03, 02:57
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
Som jag skrev tidigare mycket mycket tråkigt om så är/var fallet men svårt att inte erkänna deras tidlösa musik! I denna tråd hyllar jag Abba och deras musik, inte politiska budskap!
Deras vänsterbudskap kanske klingar lite illa.....

Men ändå: https://music.youtube.com/watch?v=5hZoFf1EyJg&feature=share
Citera
2021-09-03, 03:09
Medlem
Klart de ska mjölka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in