Citat:
Ursprungligen postat av
ThordOlavsson
Det förvånar mig att du som lever ett ordnat liv skall tycka att JeLu är en bra källa. Jag vet att många tycker han var trevlig och sympatisk. Men från min ända av den sociala skalan skulle jag bara dissa honom som en pundare. Varför bodde hans barn hos andra? Hade socialen tagit dem?
Om källan för ett extra brovittne är ditt ex så är det givetvis något mer intressant, men du måste också tänka på under vilka omständigheter ditt ex var på rätt plats för att få uppgifter. Det hela passar ju inte in på ClLe som misstänkt... Polisen kan i det sammanhanget ha fiskat upp ett riktigt svagt vittnesmål som plötsligt passade för dem att tro på...
Det vi vet om ClLe är att han under natten kört runt med bil och sökt kontakt med kvinnor. Alla fantasier om att han gått med Helena över bron och sedan hämtat bilen är bara obegåvade fantasier.
Pudelfrillans scenario är betydligt mer realistiskt.
Det är bra att du har koll på mig och vet att jag lever ett ordnat liv...
Jag vet inte vilken sida av den "sociala skalan" du befinner dig på, men från min "sida" av "skalan" försöker jag att inte dissa pundare som källor, om det är så att de verkar ärliga, konsekventa över tid, pålitliga och har information, som jag kan kolla upp och undersöka vidare.
Jag har ingen aning om någonting med JeLu:s barn, men vad de och deras situation med Helenas försvinnande att göra? Och vad har JeLu och JöLa med detta att göra? Jag redovisade uppgifter som jag fått, och de uppgifterna (eller uppgiftslämnaren) har inte med dessa två män att göra.
Nej, något ex har inte lämnat information om det "extra" brovittnet. Vad har du fått det ifrån? Och vem har sagt att uppgiftslämnarens info skulle ha med ClLe att göra?
Och vem har påstått att ClLe skulle ha gått med Helena över bron? Är han inblandad, så har han, kan jag tänka mig, lockat/tvingat in henne i sin bil eller följt efter henne till skogsstigen för att attackera henne där, eller liknande.
"Pudelfrillans scenario är betydligt mer realistiskt", än vad? Mitt scenario? Men då har du missat att jag inte har något scenario klart för mig. Än, i alla fall. Varken ett scenario eller en misstänkt gärningsman.
Jag måste erkänna att jag inte har den minsta hum om vad du håller på med. Du verkar lite förvirrad.
Och, du... För att veta att jag lever ett ordnat liv, måste du veta vem jag är. Eller hur?