2021-09-02, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990
Du syftar då på Khozadisarna?

Ja

Citat:
Ursprungligen postat av SkaerlockHolm
3 nya anhållna + SV tidigare. Då saknas 1 av de 5 som sågs springa från platsen. Kan det fortfarande vara B*hnan? Kände han dessa tre nya misstänkta?
Eller är det ett helt annat gäng inblandat och vi var fel ute med Ninows gäng och motivet? Nytt motiv - ny konkurrent i Luleå?

Rycktet går att det är den yngre av Kozadisarna som blivit lite mera vild och försökt liera sig med folk söderut, vilka grupperingar vet jag inte.
Citera
2021-09-02, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkaerlockHolm
3 nya anhållna + SV tidigare. Då saknas 1 av de 5 som sågs springa från platsen. Kan det fortfarande vara B*hnan? Kände han dessa tre nya misstänkta?
Eller är det ett helt annat gäng inblandat och vi var fel ute med Ninows gäng och motivet? Nytt motiv - ny konkurrent i Luleå?

Jag tror inte vi ska hänga upp oss allt för mycket på vittnesmål angående antalet personer som sågs springa från platsen. Jag minns ett fall där flera av varandra oberoende vittnen hade sett ett "tiotal" personer lämna en brottsplats, men material från övervakningskameror visade att det handlade om fyra personer. I bästa fall är samtliga gripna nu och Bahnan kan definitivt vara en av dem.

Citat:
Ursprungligen postat av LillBeardo
Rycktet går att det är den yngre av Kozadisarna som blivit lite mera vild och försökt liera sig med folk söderut, vilka grupperingar vet jag inte.

Efter att ha tittat på deras domar tror jag också definitivt mer på Ziad Kohzad, om någon av dem är inblandade. Han lider av en del mentala problem.
Citera
2021-09-02, 13:46
Moderator
blomvattnares avatar
Observera regel 1.02, som handlar om upphovsrätten. Man får bara citera "enligt god sed", alltså bara lite grann. Då citerar man förstås det mest relevanta.

Dessutom ska källa alltid anges, helst med länk. Det duger absolut inte att bara skriva "från lokaltidningen".

Skärmdumpar på hel artikeltext är även det brott mot 1.02.

/Mod
Citera
2021-09-02, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Jag tror inte vi ska hänga upp oss allt för mycket på vittnesmål angående antalet personer som sågs springa från platsen. Jag minns ett fall där flera av varandra oberoende vittnen hade sett ett "tiotal" personer lämna en brottsplats, men material från övervakningskameror visade att det handlade om fyra personer. I bästa fall är samtliga gripna nu och Bahnan kan definitivt vara en av dem.

Efter att ha tittat på deras domar tror jag också definitivt mer på Ziad Kohzad, om någon av dem är inblandade. Han lider av en del mentala problem.

Du kan inte lägga upp dommarna så andra kan läsa dom också?
Citera
2021-09-02, 14:35
Medlem
Det verkar ju uppenbarligen som så att SV tagit bladet från munnen. Alternativt att
det 20-åriga skyddade vittnet gjort det. Det hela verkar ju vara en lokal uppgörelse
av nåt slag. Det kanske t.o.m. är 2 gäng inblandade på brottsplatsen, och sen har FL
hamnat i skottlinjen?
Citera
2021-09-02, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yax
Det verkar ju uppenbarligen som så att SV tagit bladet från munnen. Alternativt att
det 20-åriga skyddade vittnet gjort det. Det hela verkar ju vara en lokal uppgörelse
av nåt slag. Det kanske t.o.m. är 2 gäng inblandade på brottsplatsen, och sen har FL
hamnat i skottlinjen?
Anat att han skulle prata hela tiden. Några har idiotförklarat mig för det. Haha. Sing like a bird and feel freedom
Citera
2021-09-02, 15:15
Medlem
https://omni.se/ytterligare-tre-anhallna-efter-mord-pa-ung-kvinna/a/BjGerG

Citat:
Två personer har anhållits på sannolika skäl misstänka för mord, och en tredje på sannolika skäl för medhjälp till mord.

Verkar som om dom kanske fått tag på rätt personer.
Citera
2021-09-02, 15:23
Medlem
Utredningen leds av åklagare Kristin Andersson, som har till och med fredag 3 september klockan 12 att begära personerna häktade.

Sedan tidigare sitter en person häktad i ärendet och källor har tidigare berättat för SVT att polisjakten har fortsatt efter minst en person till.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/ytterligare-rre-anhallna-for-inblandning-i-mordet-pa-en-25-arig-kvinna-i-notviken
Citera
2021-09-02, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acton
Anat att han skulle prata hela tiden. Några har idiotförklarat mig för det. Haha. Sing like a bird and feel freedom

Att sitta häktad med restriktioner en längre tid är ingen walk in the park. Vet det av egen erfarenhet.
Det är bara psykopater/sociopater som fixar det, och SV har antagligen ett drogberoende att
slåss mot dessutom.
Citera
2021-09-02, 15:44
Medlem
Ja, nu ska vi se om somalierna var ett snyggt villospår som polisen ”läckte”.
Citera
2021-09-02, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Ja, nu ska vi se om somalierna var ett snyggt villospår som polisen ”läckte”.

De här båda bröderna K*hzad, var kommer de ifrån? Låter inte somaliskt.
Citera
2021-09-02, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillBeardo
Du kan inte lägga upp dommarna så andra kan läsa dom också?

Den mest intressanta domen är följande där Behzad Bromand Wali Kohzad (som han hette då, han har likt lillebror bytt namn) dömdes för ett stort antal mindre brott.

Som framgår där var han sedan tidigare dömd flera gånger:

Citat:
Tingsrätten konstaterar vidare att Behzad Kohzad är tidigare dömd för relativt allvarlig brottslighet. Den senaste domen är från den 6 juli 2015, då han dömdes för människorov, mindre grovt brott, rån, och försök till rån begångna under en dag i mars 2015. Han var 17 år gammal när han begick brotten och nu är han 20 år gammal. Det sker mycket i en persons liv mellan åldrarna 17 och 20. Normalt sett mognar en person betydligt mellan dessa åldrar. Med hänsyn till hans ålder då och nu får brotten anses ligga förhållandevis långt tillbaka i tiden. Därför anser rätten att det inte framstår som rimligt att lägga de tidigare brotten till grund för ett fängelsestraff.

Därefter handlar det dock bara om småbrott samt att han vräkts från sin lägenhet, så han tycks har skärpt till sig mer än vad lillebrodern gjort. Kan vara fel, men så ser det ut.

Lustigt(?) nog hittade jag i mina efterforskningar även bland annat en dom för misshandel som deras pappa begick för över 10 år sedan.

Domen mot Behzad Kohzad:
https://docdro.id/67nPjY1
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in