Citat:
Ursprungligen postat av
Bertil.Enstoring
Jag kan inte längre överhuvdtaget förstå hur man kan vägra vaccinera sig.
ALLA jävla siffror visar ju precis på hur bra vaccinet funkar mot att bli allvarligt sjuk (och även mot att bli smittad)
Vi snackar typ att 90% av alla som läggs in är ovaxxade. Hur fan kan man tolka det som att det är en god idé att låta bli att ta sprutan. Man måste ju vara helt jävla efterbliven.
Dock lär det komma många artiklar med folk som hamnat med slangar i halsen som ångrar sig bittert.
Problemet är väl att plattjordarna kommer påstå att det är ”skådespelare” anställda av Bill Gates och Big pharma som är med..
Har du tänkt att alla inte kan vaccinera sig på grund av olika anledningar?
På grund av en tidigare allvarlig allergisk reaktion som kostade mig nästan livet ger inte läkare på allergikliniken grönt ljus för min vaccination.
Det känns faktiskt mindre roligt när det dagligen basuneras ut i media att ALLA MÅSTE VACCINERA SIG. Nu kommer det väl bli snart också så att ovaccinerade inte får tillgång till samhället på samma sätt som vaccinerade. Det känns lite sådär i alla fall om man till exempel inte får gå och handla i affärer.
Vi som inte kan vaccineras får vänta och se vart detta brakar.
Och ja, jag vet att det finns folk som inte VILL vaccinera sig av andra anledningar men det är ändå onödigt att som igår kväll i Aktuellt står en läkare och pekar finger och säger nästan rakt ut att ovaccinerade borde inte få vård och ta upp IVA platser. Då kan man ju lika gärna börja ifrågasätta om gängkriminella som också har själv valt den "farliga" livsstilen ska ha rätt till vård eller inte.