Citat:
Ursprungligen postat av
GonerStoner
Jag har lite problem med offentliga toaletter.
Frågar bara för jag är intresserad och ingen antivaxxer, har det blivit så illa att man inte ens kan ifrågasätta vaccinet?
Kunde inte motstå din bajshumor. Var givetvis inget illa ment.
Visst kan man vara fundersam om vaccinen som många trodde skulle vara 100% skydd även om man gick ut med att så var det inte.
Då är det nu väldigt positivt att det skyddar bra mot allvarlig sjukdom vilket åtminstone har varit något som legat som en skugga över oss sedan pandemin startade. Alltså ovissheten om hur sjuk man skulle bli om man blev smittad. För vem vill hamna i en säng på IVA med slangar och kablar kopplade till kroppen och det trauma som uppstår även om man överlever.
Därför var jag väldigt glad då jag erbjöds vaccin och även att nu hela familjen har fått sin andra dos.
Hade någon kunnat garantera att man maximalt fått feber och värk några dagar hade det väl inte varit så farligt men det kan klippa precis vem som helst. Dock större risk om man är sjuk och tillhör riskgrupper.
Har du ännu inte tagit vaccinet så är det ett vänligt och gott råd att göra det du också. Men du väljer själv.