2021-09-01, 00:04
Medlem
Skurkssons avatar
Det är ju lagligt att ha sex med barn mellan 15-17 år. Vad tycker ni om det?
Citera
2021-09-01, 00:07
Medlem
tancodgers avatar
Låter bra. Skulle vara för att sänka åldern till 13 med.
Citera
2021-09-01, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skurksson

Beror helt på. Jag hade mitt första samlag då jag var 14 och han fyllt precis 15. Vi båda ville det. Men nu i efterhand skulle jag säga nej. Skulle det min lillasyster som har sex innan hon är 15 skullle jag bli rasande. Det är för att skydda den andra. Även om bägge parterna är med på det.

Sex kan man ha hela livet om man så vill. Men är man så ung vet man inte alltid vad man vill, det är ännu lättare att lura någon. Helt sjukt att du ens funderar på det. Hur gammal är du? Får du ens vara inne och ha ett konto på fb?
Citera
2021-09-01, 00:20
Moderator
Ancistruss avatar
Det lagen vill åt är att stoppa vuxna från att utnyttja barn, vilket ju är vettigt. En 16-åring och en 17-åring som har sex med varandra är ju inte ett sådant fall. Problemet med lagen är att det därmed blir lagligt för en 50-åring att ha sex med en 15-åring, vilket inte känns OK för mig. Så kanske man borde ändra lagen så att det för de under 18 år gäller säg max två års åldersskillnad eller t.ex. max 10%-åldersskillnad.
Senast redigerad av Ancistrus 2021-09-01 kl. 00:40.
Citera
2021-09-01, 00:24
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:

Dessa är inte barn. Räknas som ungdom. Skulle bli knepigt att förbjuda sexuell aktivitet under åren människor är mest sexuellt aktiva? Ska man sätta ungdomarna i kloster eller?

Införa kyskhetsbälte?
Citera
2021-09-01, 00:47
Avslutad
Moraliskt acceptabelt i alla lägen: Sin egen ålder delat med två + sju år brukar rekommenderas.

34 / 2 = 17
17 + 7 = 24

Jag tycker att man ska höja byxmyndighetsåldern till 21. Här ska inte knullas. Istället ska man fat-shamea kvinnor så att de går ner i vikt.
Det är övervikten som är boven i dramat. Män har inget behov av lägre ålder än 21 givet att det finns vuxna kvinnor som inte ser gravida ut.

Nästa attack från kvinnomaffian är att ge sig på de som har en s.k. skrev kvinnosyn. Har en kvinna högre BMI än 22 så är hon fet och ofräsch. 25 = ett paket fläskfärs.
Senast redigerad av TOMOFSCANIA 2021-09-01 kl. 01:02.
Citera
2021-09-01, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Opps! Tack för påpekandet! Jag har redigerat inlägget nu så det blev rätt.

Tack så mycket!

Bra. Återigen håller jag med andra. Är det folk som är jämngammal ska väl det vara lagligt om alla parter är med på det. Men att ha samlag med en mycket yngre tjej eller kille kan innebära destruktiva saker. Men ja det är väl upp till var och en bara de kan förstå om den andra ber en sluta. Det kanske inte var svaret på din fråga. Men min åsikt.
Citera
2021-09-01, 00:50
Medlem
IcyHearts avatar
Citat:
Det lagen vill åt är att stoppa vuxna från att utnyttja barn, vilket ju är vettigt. En 16-åring och en 17-åring som har sex med varandra är ju inte ett sådant fall. Problemet med lagen är att det därmed blir lagligt för en 50-åring att ha sex med en 15-åring, vilket inte känns OK för mig. Så kanske man borde ändra lagen så att det för de under 18 år gäller säg max två års åldersskillnad eller t.ex. max 10%-åldersskillnad.

Som vanligt kommer du med The voice of reason..

Tycker verkligen också att det borde vara någon slags åtskillnad på "nästan" jämnåriga runt 15 osv och säg 30 år äldre personer, för att förhindra utnyttjande, när en person är under 18. (Tids nog när man är 18 får man ju ändå göra tonvis av misstag, osv, men då är man myndig).
Citera
2021-09-01, 01:23
Medlem
Citat:

Varför ska man bli straffmyndig innan man blir byxmyndig? Låter väl skevt?
Citera
2021-09-01, 01:40
Medlem
webbutvecklarens avatar
Citat:
Barn = 0 - 14 år
Ungdom = 15 -17 år
Vuxen = 18+

Att ligga med en ungdom (15 år - 17 år) är inte olagligt.

Att ligga med ett barn (0 år - 14 år) är absolut olagligt, och ska så alltid vara.

Så, en 15-åring är inte ett barn, utan en ungdom, men räknas även som mindreåring då de är yngre än arton år.

Med andra ord, den som ligger med en 15-åring ligger inte med ett barn, utan en ungdom.
Citera
2021-09-01, 01:52
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Den nymoralistiska dagens ungdom...
Citera
2021-09-01, 01:55
Medlem
gloedhet92s avatar
Citat:

Det klocka vore att ha alla som är 14-17 år får ha sex som de vill. Och alla som är 18+ får endast ha sex med alla 18+.

(Jag skriver 14 eftersom jag har hört att 14 är den åldern då män och kvinnor kommer till puberteten. Jag kan ha fel.)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in