2021-08-31, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Det er sant. Men jeg tenkte siden flere her nå peker på TEH som mulig GM, og
det antydes at han nekter avhør, så er det greit å skille mellom at han faktisk
nekter avhør av sin egen person, og det at barna kollektivt - for å beskytte faren -
nekter avhør. I sistnevnte situasjon tenker jeg det er nær sagt på THs befaling.
En slags dobbel beskyttelse for TH, altså, hvis TH selv har avgitt forklaringer
som gjør TEHs rolle uklar eller suspekt, og TEH samtidig ikke gis anledning til
å avklare sin egen rolle. Kan TEH allerede ha sagt ting som setter TH i et
dårlig lys, og at dette er en av grunnene til at TH gikk i vranglås?
Jepp, kan være grand success for TH hvis TEH ikke avhøres. Fullt hus og 4 like.
Citera
2021-08-31, 15:44
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
TH har vel fortsatt alibi?

Tilsynelatende ja. Sterkt nok til å løslate ham fra varetekt.

Men AE trenger ikke ha blitt drept av ham selv. Det antydes medvirkere.
Giftdrap er også en mulighet. Rammeverket av indisier mot ham ga
politiet medhold i fortsatt siktelse og det videre beslaget i eiendommene.
Citera
2021-08-31, 16:04
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Jepp, kan være grand success for TH hvis TEH ikke avhøres. Fullt hus og 4 like.

Ikke bare TEH som ikke avhøres - ingen av døtrene heller. Hvis de har egne betraktninger
eller syn kan de ikke få dem frem. Alt går via bistandsadvokaten, alt fremstår "unisont".
Far er "husguden" som ikke må motsies. Fra utsiden fremstår familien nesten som en sekt.
TH har familien i ryggen. Han er offeret, han skal forsvares. Ingen bryr seg om AE, de
gadd vel aldri lete heller.

Hadde jeg mistet min kone på det viset, og jeg var overbevist om at politiet var på villspor, hadde
jeg brukt alt mitt vett og all min tid på å nøste opp i det. Jeg hadde gått til pressen, jeg hadde hyret
"private hender". Jeg hadde mobilisert familie og venner. Jeg hadde snakket om det. Høyt.
Citera
2021-08-31, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Ikke bare TEH som ikke avhøres - ingen av døtrene heller. Hvis de har egne betraktninger
eller syn kan de ikke få dem frem. Alt går via bistandsadvokaten, alt fremstår "unisont".
Far er "husguden" som ikke må motsies. Fra utsiden fremstår familien nesten som en sekt.
TH har familien i ryggen. Han er offeret, han skal forsvares. Ingen bryr seg om AE, de
gadd vel aldri lete heller.

Hadde jeg mistet min kone på det viset, og jeg var overbevist om at politiet var på villspor, hadde
jeg brukt alt mitt vett og all min tid på å nøste opp i det. Jeg hadde gått til pressen, jeg hadde hyret
"private hender". Jeg hadde mobilisert familie og venner. Jeg hadde snakket om det. Høyt.

Jeg forstår ikke hvordan du kan hevde at familien ikke bryr seg om AE. Det er stikk i strid med alt de har formidlet. Du kan lese en av pressemeldingene her.

Her er et utdrag:

"Mimmi er hjertet og navet i familien, en varmekilde for dem alle. En fantastisk kone, mor og bestemor. Mimmi har alltid stilt opp for alle. Hun er den som trøster, bærer og har omsorg for alle hun møter på sin vei.

Familien savner de daglige telefonene, de mange gode samtalene, samlingsstundene, moren og bestemoren, de store tingene, og de små tingene. De savner alt!

Hele familien har blitt hardt rammet av denne grusomme handlingen og konsekvensene er mange. Samtidig har de fortsatt et håp om at Lisbeth blir funnet, og at de får svar på hva som har skjedd med henne. Håpet om at Mimmi fortsatt lever svinner kanskje sakte hen, men de har lov til – og tillater seg – å håpe.

De opplever midt opp i denne forferdelige situasjonen at mange bryr seg om dem, og er veldig takknemlige for det. Det er mange som kjenner familien som opplever situasjonen som like uvirkelig som dem."

Citera
2021-08-31, 17:25
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Jeg forstår ikke hvordan du kan hevde at familien ikke bryr seg om AE. Det er stikk i strid med alt de har formidlet. Du kan lese en av pressemeldingene her.

Her er et utdrag:

"Mimmi er hjertet og navet i familien, en varmekilde for dem alle. En fantastisk kone, mor og bestemor. Mimmi har alltid stilt opp for alle. Hun er den som trøster, bærer og har omsorg for alle hun møter på sin vei.

Familien savner de daglige telefonene, de mange gode samtalene, samlingsstundene, moren og bestemoren, de store tingene, og de små tingene. De savner alt!

Hele familien har blitt hardt rammet av denne grusomme handlingen og konsekvensene er mange. Samtidig har de fortsatt et håp om at Lisbeth blir funnet, og at de får svar på hva som har skjedd med henne. Håpet om at Mimmi fortsatt lever svinner kanskje sakte hen, men de har lov til – og tillater seg – å håpe.

De opplever midt opp i denne forferdelige situasjonen at mange bryr seg om dem, og er veldig takknemlige for det. Det er mange som kjenner familien som opplever situasjonen som like uvirkelig som dem."

En pressemelding, og en utlovd dusør.
Samtidig motsetter de seg etterforskning av saken. Nei, det overbeviser ikke meg i det hele tatt.
Hvis de regner ubehaget med å bli etterforsket som større enn å faktisk kunne få et svar, sier
det meg at de har noe å skjule. "De", skriver jeg, skjønt dette sannsynligvis kommer fra TH.
Hvis familiens behag og anseelse er viktigere enn livet til et familiemedlem, skal du få dem billig av meg.
Citera
2021-08-31, 18:06
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:

Her er et utdrag:

Så hvorfor kalte de henne «Nullet»?
Citera
2021-08-31, 18:12
Medlem
10 poeng til den som gir meg én god grunn til å ikke hyre en hær privatetterforskere om du er uskyldig i at NAVET i familien er kidnappet. Spesielt når de som skulle hjulpet deg, politiet, istedenfor mistenker deg OG du har penger til å faktisk gjøre det.

Hvem vil ha 10 poeng?
Citera
2021-08-31, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ambador
10 poeng til den som gir meg én god grunn til å ikke hyre en hær privatetterforskere om du er uskyldig i at NAVET i familien er kidnappet. Spesielt når de som skulle hjulpet deg, politiet, istedenfor mistenker deg OG du har penger til å faktisk gjøre det.

Hvem vil ha 10 poeng?
En privat etterforsker kan jo finne ut ting.
En dusør for å løse saken kan løse saken.
Derfor dusør for å finne henne, som nok ikke kan finnes annet end i ånden.
Citera
2021-08-31, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ambador

Hvem vil ha 10 poeng?
Betyr det at du mener å vite at TH ikke har gjort det?
Citera
2021-08-31, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Foreløpig litt overfladisk og biased i retning kidnapping, synes jeg. Men andre vinklinger kommer vel senere.

Hvorfor ta med hva vitne som hadde sett de tre mennene mente om disse hadde noe med saken å gjøre? Helt uinteressant hva hun tror om dette, kun hennes faktiske observasjoner er det.

Selv om man ikke alltid setter av fingeravtrykk på papir, skulle det i minste vært å forvente å finne THs avtrykk på konvolutten. Det kreves litt håndtering for å få papirene ut av den. Altså tror jeg brevet aldri var inne i den.

Politiet kan ha sjekket BMW-en i Ås ut av saken med god grunn, de sier at de har etterforsket dette.

Ellers synes jeg badekarhistorien stadig er påfallende (og nok derfor den er med i boka og serien):

- Vi vet nå det var TEH som har forklart om den. Hvis den ikke er sann, er han presset til denne forklaringen eller han delaktig?

- Hvor sannsynlig er det at han skulle finne på å ta seg et bad når han er der for å passe hunden?

- Hvorfor var han i bar overkropp hvis han hadde glemt hele badet?

- Hvis noe glass fra lampe/lyspære faller fra lav høyde på ryggen din, hvor store skader kan man egentlig få? Nok til at det kommer blodsøl på gulvet? Pga av kidnappingshypotesen fikk vel politiet heller aldri sjekket om han faktisk hadde sår på ryggen.

- Vaskebøttens forsvinning kan vel sees i sammenheng med denne historien. Tok TEH med seg bøtta? Hvorfor?
Spørsmål vanskelig å bli klok på, synes det er rart politiets mistanke kun er rettet mot TH og ikke junior, men de kan jo sel følgelig holde det skjult, for å overvåke han.
Citera
2021-08-31, 18:46
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Betyr det at du mener å vite at TH ikke har gjort det?
Han mener nok at TH er skyldig så lenge han ikke engasjerer privatdetektiver.
Citera
2021-08-31, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Han mener nok at TH er skyldig så lenge han ikke engasjerer privatdetektiver.
Nå var det det jeg lurte på - mener dere å vite at han ikke har leid inn detektiver?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in