Citat:
Ursprungligen postat av
Obskyrdelfin
Idag såg jag ett nytt bottennapp. : i Aftonbladet chatten sammanställer någon "admin" att 7 nya dödsfall rapporterats. Och att det "totala" antalet döda av covid nu är (14 tusen bla bla nånting)
När någon i chatten sedan frågar om de 7 döda var ovaccinerade eller vaccinerade kommer svaret från admin i chatten att man inte vet om de 7 döda dog i Covid... Det tar ca 2 veckor för läkarna att släppa attest etc etc...
Jag blev mållös.. Man blandar alltså in dagens dödsfall (vilka somhelst) och felskriver med flit för att vanliga dödsfall skall tolkas som coviddödsfall?
.....
Jag har försökt leta efter uppgifter om hur många covid-döda det var totalt för år 2020, för att kunna räkna på hur många som dött sedan årsskiftet med covid, jag tycker det är ohederligt att man inte nollade siffran för covid-dödsfall i samband med årsskiftet 2020/2021, känns som att siffran inte stiger särskilt snabbt längre eller sedan årsskiftet.
Vet någon vad siffran för totala antalet döda var vid årsskiftet 2020/2021? Jag vill veta hur många som har dött i år hittills med covid, inte sedan pandemins början.