Resultat: Bör kvinnor bli av med rösträtten?
JA!
41,95%
73 röster
NEJ!
58,05%
101 röster
2021-08-31, 19:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Skilsmässa vore väl att föredra. En skilsmässa från kvinnan "som inte beter sig" vore att ta ansvar av talibanerna. Talibanens kvinna "som inte beter sig" är inte beroende av talibanens kropp för sin överlevnad. Så om hon är oönskad av talibanen kan talibanen skilja sig från sin kvinna. Bra va?

och om man inte får döda bebisen så kan ju mamman lämna bort den när det är fött, tror du är något på spåren.

Citat:
Men en kvinna kan inte "skiljas" från embryot/fostret eftersom embryot/fostret är helt beroende av hennes kropp för sin överlevnad. Eller jo, hon kan "skiljas" från embryot/fostret. Genom att göra abort. Enda sättet faktiskt, som hon kan "skiljas" från embryot/fostret om hon inte vill vara gravid i 9 månader och inte vill föda fram ett barn. Iaf. så som den medicinska teknologin ser ut idag. I framtiden kanske en kvinna som blir oönskad gravid kan transplantera graviditeten in i pappans kropp eller i en artificiell livmoder. Så slipper hon vara gravid och embryot/fostret slipper dö.

Hon är ju medveten om det när hon har sex, att konsekvensen kan bli 9månader med bebis i magen.
Det är ju samma regler för talibankvinnorna, de är ju medvetna om att sköter de sig inte så blir det piska.
Citera
2021-08-31, 19:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Under graviditeten så finns barnet i mammans mage, det känner du till va?
Pappan saknar befogenheter att ta ansvar över barnet då, han kan inte styra hur kvinnan agerar och har därför heller inget ansvar för det.

Under graviditeten är det kvinnan som avgör hur hon lever och även om hon utsätter barnet för risk så har mannen inga befogenheter att stoppa henne.
Och vilka befogenheter vill du att män ska ha för att de ska ha samma ansvar som kvinnor över sina barn? Befogenheter att bestämma över kvinnor?

Vilka befogenheter menar du att kvinnor har som gör dem ensamt ansvariga? Befogenheter att bestämma över sig själva?

Får du inte bestämma över kvinnor så har du rätt att överge dina barn?
Citera
2021-08-31, 19:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Adoption?
I just detta fallet vill de ha ett biologiskt barn.
Citera
2021-08-31, 19:28
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
I just detta fallet vill de ha ett biologiskt barn.
Surrogatmamma?
Citera
2021-08-31, 19:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av slö
och om man inte får döda bebisen så kan ju mamman lämna bort den när det är fött, tror du är något på spåren.

Hon är ju medveten om det när hon har sex, att konsekvensen kan bli 9månader med bebis i magen.
Det är ju samma regler för talibankvinnorna, de är ju medvetna om att sköter de sig inte så blir det piska.
Jag tror att alla är medvetna när de har sex att om man graviditeten avbryts så blir ju inte konsekvensen nio månader med bebis i magen.

Du hittar säkert nån koppling mellan det och talibaner som verkar vara ditt senast intresse.
Citera
2021-08-31, 19:32
Avstängd
Citat:
Jag pratar inte om ansvar för hur kvinnan hanterar graviditeten, jag pratar om hans ansvar för sitt barn. Jag pratar om BARNET, HANS barn.

Menar du i samma avsende som mamman , att han har befongenheten att döada barnet och därmed ansvar för det?

Citat:
Har han ansvar för sitt eget lilla barn eller inte? Han kan bara säga tack och hej och låta kvinnan och deras gemensamma lilla barn klara sig bäst de gitter? (Tills det möjligen kommer ett krav på underhåll nio månader senare)

Jag tycker ju inte att man ska få mörda bebisar, det är ju inte att ta ansvar, det är ju att döda föremålet för ansvaret, typ som talibanerna gör med sina besvärliga kvinnor.

det är mycket ovanligt att mannen ber mamman att gör abort, men jag tycker ändå att de 10% ska ha någon rätt att mörda sin bebis, lika lite som de 100% bland aborterande mammor som gör det, många ggr för 2,3,4,5,6,7,8,9,16 gången.

https://obgyn.onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1046/j.0001-6349.2001.00169.x
Citera
2021-08-31, 19:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Surrogatmamma?
Ja det kan ju vara enl lösning att hitta nån. I Ukraina, men om inte det går kan man lotta. Vad är problemet?
Citera
2021-08-31, 19:34
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Och vilka befogenheter vill du att män ska ha för att de ska ha samma ansvar som kvinnor över sina barn? Befogenheter att bestämma över kvinnor?

Vilka befogenheter menar du att kvinnor har som gör dem ensamt ansvariga? Befogenheter att bestämma över sig själva?

Får du inte bestämma över kvinnor så har du rätt att överge dina barn?

Du ställer korkade frågor och gör korkade antagningar, uppenbarligen har du mycket låg IQ vilket är naturligt då du är feminist.
Citera
2021-08-31, 19:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Menar du i samma avsende som mamman , att han har befongenheten att döada barnet och därmed ansvar för det?

Jag tycker ju inte att man ska få mörda bebisar, det är ju inte att ta ansvar, det är ju att döda föremålet för ansvaret, typ som talibanerna gör med sina besvärliga kvinnor.

det är mycket ovanligt att mannen ber mamman att gör abort, men jag tycker ändå att de 10% ska ha någon rätt att mörda sin bebis, lika lite som de 100% bland aborterande mammor som gör det, många ggr för 2,3,4,5,6,7,8,9,16 gången.

https://obgyn.onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1046/j.0001-6349.2001.00169.x
Ja, det kan man säga, är det befogenheten att döda det lilla nyblivna barnet som mannen ska ha, annars tar han inget ansvar för sitt eget barn?
Citera
2021-08-31, 19:36
Avstängd
Citat:
Jag tror att alla är medvetna när de har sex att om man graviditeten avbryts så blir ju inte konsekvensen nio månader med bebis i magen.

Du hittar säkert nån koppling mellan det och talibaner som verkar vara ditt senast intresse.

Jo, talibanerna slår väll helt enkelt ihjäl kvinnan ifråga efter sexet, jag tror alla är medvetna om att när man gör det så abryts graviditeten och så blir ju inte konsekvensen nio månader med bebis i magen.

jag tycker bägge delarna är hemsk, man får ju inte döda människor, oavsett om man kallar de parasiter eller bebisar eller något annat kreativt.
Citera
2021-08-31, 19:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Du ställer korkade frågor och gör korkade antagningar, uppenbarligen har du mycket låg IQ vilket är naturligt då du är feminist.
Jag tro Slö gjorde en korrekt analys, att det är befogenheten att döda barnet som du vill att män ska ha för att ta ansvar för barnet.
Citera
2021-08-31, 19:38
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ja, det kan man säga, är det befogenheten att döda det lilla nyblivna barnet som mannen ska ha, annars tar han inget ansvar för sitt eget barn?

Hur jäkla blåst är du? Man tar inte ansvar för barnet om man dödar det, jäkla stolpskott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in