2021-08-31, 13:01
Medlem
EnLitenFryss avatar
Lite Liverpool-nyheter: Henderson har kritat på till 2025 och Firmino är skadad med en hamstring. Han var inte planlagd att spela med Brasilien pga PL och karantän-regler, men nu är det uteslutet i vilket fall som helst.

Hendos kontrakt var i min åsikt ingen stress att förnya men skönt att det är löst, killen förtjänar att spela ut sin karriär i Liverpool och är fortfarande en av de viktigaste pusselbitarna i laget.
Citera
2021-08-31, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Antonio Conte uttalade sig om sin nästa utmaning för drygt 1 vecka sedan: ”I look at projects instead and i am ready to stay at home if something is not convincing me

”It has to do with vision, honesty and principles. Generally, i like challenges and i’ve accepted many of them during my career.

”Even the top clubs i have coached were never the favourites when i arrived.

”However, if there’s something which doesn’t convince me i prefer not to accept, regardless of the money.”
Och nu krita han på för en ny CL satsning på sky som jag förstod av det som kom ut igår/inatt..
Citera
2021-08-31, 13:05
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Och nu krita han på för en ny CL satsning på sky som jag förstod av det som kom ut igår/inatt..
Låter lite som det Mourinho gjorde.. fram tills han fick ett nytt tränarjobb
Citera
2021-08-31, 13:25
Medlem
Ingen aning om vem Takehiro är som Arsenal har köpt men han är ett underbarn på FM21. Upp till bevis för vår nya högerback. Dock inga bra erfarenheter av asiater i Arsenal. Spelar i Japans landslag.

Helt ok siffror. https://outsidergaming.com/wp-content/uploads/2021/01/FM-21-Asian-Wonderkids-Takehiro-Tomiyasu.jpg

At just 11-years-old, Takehiro Tomiyasu was offered a place in Barcelona’s academy, but instead, he decided to stay in Japan
https://outsidergaming.com/football-manager-2021-wonderkids-best-young-asian-players-to-sign/

ps. Man sparade 20 miljoner pund på Willian och snabbt tog man tillfället i akt och värvade en högerback. Nu tror jag inte på fler värvningar. En mittfältare hade också varit bra men hoppas desto fler spelare lämnar idag. Om inte, bryt kontraktet med dem och be dem fara åt helvete.
Senast redigerad av Halshuggning 2021-08-31 kl. 13:44.
Citera
2021-08-31, 14:13
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halshuggning
Ingen aning om vem Takehiro är som Arsenal har köpt men han är ett underbarn på FM21. Upp till bevis för vår nya högerback. Dock inga bra erfarenheter av asiater i Arsenal. Spelar i Japans landslag.

Helt ok siffror. https://outsidergaming.com/wp-content/uploads/2021/01/FM-21-Asian-Wonderkids-Takehiro-Tomiyasu.jpg

At just 11-years-old, Takehiro Tomiyasu was offered a place in Barcelona’s academy, but instead, he decided to stay in Japan
https://outsidergaming.com/football-manager-2021-wonderkids-best-young-asian-players-to-sign/

ps. Man sparade 20 miljoner pund på Willian och snabbt tog man tillfället i akt och värvade en högerback. Nu tror jag inte på fler värvningar. En mittfältare hade också varit bra men hoppas desto fler spelare lämnar idag. Om inte, bryt kontraktet med dem och be dem fara åt helvete.
Har heller inga kunskaper om den här killen.. låter dock spännande.

Det var helt naturligt att vi bröt kontraktet med Willian, speciellt mtp hans agerande efter Chelsea matchen. Tror inte heller att vi får se några fler nysigneringar i det här fönstret, men en drömvärvning (iaf efter mitt tycke) vore Aouar.
Citera
2021-08-31, 14:28
Medlem
Vet ej om hörde helt rätt,men Everton försöker nån byteshandel med Arsenal Maitland niles,tror de handlar om James Rodrigues
Citera
2021-08-31, 14:47
Medlem
E det bara jag som tror Tottenhamn kan riktigt överraska i år?
Det med får behålla Kane samt värvat bra,de kan jävla till sig en top 4?,
Citera
2021-08-31, 14:49
Medlem
Citat:
Har heller inga kunskaper om den här killen.. låter dock spännande.

Det var helt naturligt att vi bröt kontraktet med Willian, speciellt mtp hans agerande efter Chelsea matchen. Tror inte heller att vi får se några fler nysigneringar i det här fönstret, men en drömvärvning (iaf efter mitt tycke) vore Aouar.
Fint av han att bryta det i förtid. Hatten av. Klass och stil på det beteendet till skillnad från vissa andra. Host, Özil, host.
Citera
2021-08-31, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halshuggning
Fint av han att bryta det i förtid. Hatten av. Klass och stil på det beteendet till skillnad från vissa andra. Host, Özil, host.
Ja han gick väl t o m med på att inte bli utlöst på kontraktet om jag förstått allt rätt för att kunna gå till brasilianska klubben. Han hade ju lätt kunnat krävt £10M eller så som andra idioter till spelare som är ekonomiskt oberoende gör (Özil, Alexis osv osv)
Citera
2021-08-31, 16:24
Medlem
Generalanderssons avatar
Måste ernänna att jag har mixed feelings om Conte och huruvida italienaren hade passat som Arsenal manager eller ej. Conte har ju ett rykte på sig att vara kravstor och ska tydligen inte vara den lättaste att samarbeta med, dock så finns det ingen tvivel öht om att Conte är en världsklassmanager som tillhör den absoluta eliten. Conte har även en historia av att transformera lata och högst mediokra spelare om till odödliga krigare som aldrig ger upp, snubben har ju vunnit titlar med varenda storklubb som han har tränat.

Enligt flera trovärdiga källor, så har Arteta tid på sig fram tills Norwich-matchen på sig att vända skutan (vissa rapporterar han får tid på sig fram tills 1:a oktober..). Om inte Arteta har vänt på det innan dess, så får han kicken.

Är Arteta rätt man för Arsenal?
Citera
2021-08-31, 17:06
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Citat:
Vet ej om hörde helt rätt,men Everton försöker nån byteshandel med Arsenal Maitland niles,tror de handlar om James Rodrigues
Snygg karriär i såna fall.. Borde gå tillbaka till Monaco eller Porto.

Citat:
E det bara jag som tror Tottenhamn kan riktigt överraska i år?
Det med får behålla Kane samt värvat bra,de kan jävla till sig en top 4?,

Det ser bra ut nu men tror inte det kommer hålla hela säsongen ut. Kul dock att det är första gången som Tottenham ligger först och Arsenal sist.

Citat:
Är Arteta rätt man för Arsenal?

Ja, för oss andra.

// PoK
Citera
2021-08-31, 20:32
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Saul till Chelsea. Bra värvning. Jorginho, Kante, Kovaci och nu Saul som gör upp om de två platserna på mitten. Tufft. Blir till att rotera för att hålla alla nöjda för Tuchel. Vissa andra lag nöjer sig med Fred, Mcctominay och Matic på mitten. Tyckte det var en del snack kring Saul till United också men dom kanske brände alla pengar och fokus på Ronaldo istället. Såklart häftigare värvning, men behovet av en Saul på mitten är större.

I en annan del av London ska Arsenal försöka värva Japanska mittbacken Tekhiro Tomiyasu för 17 m pund. Detta efter att ha värvat Saliba för 25 för inte så länge sedan. Något som slutade med o minuters speltid oh direkt tillbaka till Saint Ettienne. Visar bara hur inkompetenta och dålig kommunikation man verkar ha där. Svårt och se Japanen vara så mycket bättre. Bortkastade pengar. Kunde lika gärna gett Salia chansen.

Och på det är Willian så desperat att lämna att han ger upp sin lön. Plus att man håller kvar missnöjda spelare som vill bort oh tränaren ändå inte verkar vila ha i Maitland niles. Finns ingen botten för eländet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in