Resultat: Bör kvinnor bli av med rösträtten?
JA!
41,95%
73 röster
NEJ!
58,05%
101 röster
2021-08-31, 12:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Det skrev jag ju, att ta hand om det liv man har skapat.

Männen har inget att säga till om när det gäller abort. Befogenheter och ansvar hänger ihop.
Vilka befogenheter vill du ge män för att de också ska vara ansvariga?
Citera
2021-08-31, 12:52
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Och hur tar man hand om det livet?

Om du inte förstår hur man tar hand om ett barn ska du inte knulla innan du har steriliserat dig.

Citat:
Vilka befogenheter vill du ge män för att de också ska vara ansvariga?

Om de får befogenheter att besluta om abort så har de ansvar för det beslutet. Jag tycker dock inte att man ska ha rätt döda sitt barn.

Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Du skrev att alla borde ta ansvar för sina födda barn, men det gör ju nu inte könet man, eller hur?

När skrev jag något om födda barn, jag har talat om abort och de ofödd barnen som dödas. Det blir inte bättre av att du i sann feministisk anda anklagar män för att inte ta ansvar över födda barn.

Citat:
Så hur motiverar du att män "inte ta ansvar för det liv man skapat"???

Om nu motiveringen är: För kvinnor kan göra abort borde i sånt fall inte kvinnors motivering för att de gör abort lyda: För att män inte tar sitt ansvar?

För faktan är ju den att rätt många kvinnor just väljer att göra abort för att de vet att de kommer stå ensamma om ungen, och att de inte klarar detta, vare sig praktiskt eller ekonomiskt.

Så frågan kvarstår, tycker du män ska ha rätt slippa "ta ansvar för allt oönskat liv de skapar"?

Jag tror du får samla dina förvirrade tankar och försöka formulera vad du har på hjärtat, är du besviken över att någon man inte har avgudat dig?
Citera
2021-08-31, 12:58
Medlem
Citat:

När skrev jag något om födda barn, jag har talat om abort och de ofödd barnen som dödas. Det blir inte bättre av att du i sann feministisk anda anklagar män för att inte ta ansvar över födda barn.

Jag tror du får samla dina förvirrade tankar och försöka formulera vad du har på hjärtat, är du besviken över att någon man inte har avgudat dig?

Du klarar uppenbart inte att tänka logiskt, och/ eller att debattera hederligt, gör detta dig stolt av dig själv?

Jag frågar igen: Ska män ha juridisk och social rätt att skita i konsekvenserna av sex?
Ja eller nej?
Senast redigerad av Merapi 2021-08-31 kl. 13:16.
Citera
2021-08-31, 13:02
Avslutad
Citat:
Om du inte förstår hur man tar hand om ett barn ska du inte knulla innan du har steriliserat dig.

Om de får befogenheter att besluta om abort så har de ansvar för det beslutet. Jag tycker dock inte att man ska ha rätt döda sitt barn.

Är du lika korkad som med sjuksköterskorna nu igen. Jo, jag vet hur man tar hand om barn, har tagit hand om några stycken.

Frågan är: vad har en kvinna som blivit gravid för ansvar?

Och vad har en man som gjort en kvinna gravid för ansvar?

Eller för att förenkla, tänk så här. Man och kvinna ligger med varandra, spermie når ägg. Vilket ansvar inträder?
Citera
2021-08-31, 13:05
Medlem
Citat:
Är du lika korkad som med sjuksköterskorna nu igen. Jo, jag vet hur man tar hand om barn, har tagit hand om några stycken.

Eller för att förenkla, tänk så här. Man och kvinna ligger med varandra, spermie når ägg. Vilket ansvar inträder?
Självklart bara kvinnans ansvar som "inträder". Mannens ansvar har aldrig ens varit närvarande.
Citera
2021-08-31, 13:08
Avslutad
Citat:
Självklart bara kvinnans ansvar som "inträder". Mannens ansvar har aldrig ens varit närvarande.
Ja så klart. Men det är ju intressant om de lyckas krumbukta sig till nåt ansvar som mannen har för sitt befruktade ägg. (Och vilket ansvar kvinnan har för det lilla befruktade ägget känns också lite oklart. )
Citera
2021-08-31, 13:11
Medlem
Citat:
Ja så klart. Men det är ju intressant om de lyckas krumbukta sig till nåt ansvar som mannen har för sitt befruktade ägg. (Och vilket ansvar kvinnan har för det lilla befruktade ägget känns också lite oklart. )
Tror bara krumbuktandes handlar om att de ska få slippa men absolut inte kvinnor.
Citera
2021-08-31, 13:13
Avslutad
Citat:
Tror bara krumbuktandes handlar om att de ska få slippa men absolut inte kvinnor.
Ja. Och att kasta skit på kvinnor i allmänhet så där.
Citera
2021-08-31, 13:17
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Jag frågar igen: Ska män ha juridisk och social rätt att skita i konsekvenserna av sex?
Ja eller nej?

Nu ljuger du igen, den frågan har du inte ställt tidigare.
Ingen ska ha rätt att skita i konsekvenserna av sex och männen har ingen sådan rätt.

Citat:

Du har ju redan fått svar, om du är så korkad att du inte förstår svaren så får du väl be någon vuxen förklara för dig.

Skapar man liv så har man ansvar för det livet. Att ta hand om det istället för att döda det.
Citera
2021-08-31, 13:21
Avslutad
Citat:
Ingen ska ha rätt att skita i konsekvenserna av sex och männen har ingen sådan rätt.

Du har ju redan fått svar, om du är så korkad att du inte förstår svaren så får du väl be någon vuxen förklara för dig.

Skapar man liv så har man ansvar för det livet. Att ta hand om det istället för att döda det.
Så ditt svar är att om spermien har nått ägget har kvinnan ansvar för att se till att ägget fäster på livmodeväggen, att cellerna delar sig tills det blir ett embryo, sen ett foster och man ska vara gravid i nio månader och sen genomgå en förlossning? Nåt sånt?

Vad har mannen för ansvar för att det befruktade ägget blir till ett barn som kvinnan ska föda nio månader senare?
Citera
2021-08-31, 13:22
Medlem
Citat:

(FB) Feministisk raseri när SVT nämner skillnader mellan män och kvinnor

Så när en man blivit oönskad farsa, så ska lagen vara sån att han åläggs delad vårdnad, den faktiska 50% kostnaden samt juridisk faderskap? Och om han vägrar, så kommer farbror polisen?
Citera
2021-08-31, 13:22
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Så ditt svar är att om spermien har nått ägget har kvinnan ansvar för att se till att ägget fäster på livmodeväggen, att cellerna delar sig tills det blir ett embryo, sen ett foster och man ska vara gravid i nio månader och sen genomgå en förlossning? Nåt sånt?

Vad har mannen för ansvar för att det befruktade ägget blir till ett barn som kvinnan ska föda nio månader senare?

Hur kan du dra dessa vansinniga slutsatser, röker du svampar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in