Citat:
Ursprungligen postat av
Ipsi
Och hur tar man hand om det livet?
Om du inte förstår hur man tar hand om ett barn ska du inte knulla innan du har steriliserat dig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ipsi
Vilka befogenheter vill du ge män för att de också ska vara ansvariga?
Om de får befogenheter att besluta om abort så har de ansvar för det beslutet. Jag tycker dock inte att man ska ha rätt döda sitt barn.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Du skrev att alla borde ta ansvar för sina födda barn, men det gör ju nu inte könet man, eller hur?
När skrev jag något om födda barn, jag har talat om abort och de ofödd barnen som dödas. Det blir inte bättre av att du i sann feministisk anda anklagar män för att inte ta ansvar över födda barn.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Så hur motiverar du att män "inte ta ansvar för det liv man skapat"???
Om nu motiveringen är: För kvinnor kan göra abort borde i sånt fall inte kvinnors motivering för att de gör abort lyda: För att män inte tar sitt ansvar?
För faktan är ju den att rätt många kvinnor just väljer att göra abort för att de vet att de kommer stå ensamma om ungen, och att de inte klarar detta, vare sig praktiskt eller ekonomiskt.
Så frågan kvarstår, tycker du män ska ha rätt slippa "ta ansvar för allt oönskat liv de skapar"?
Jag tror du får samla dina förvirrade tankar och försöka formulera vad du har på hjärtat, är du besviken över att någon man inte har avgudat dig?