2021-08-30, 23:11
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fighter83
Men om Helena kramade Bw på torget så borde hon gått vägen ner vid teatern ? El rakt fram på esplanaden och vänster nere vid åna och höger vid marieholmbron . Hade hon kramat honom på trappan till statt så kanske hon gått nygatan och svängt höger vid knallenhuset mot Kungsgatan

Exakt! Hon ska enligt uppgifter ha setts svänga ner vänster efter Knallen-huset (jag kan ha varit otydligt förut, men du borde ha förstått) - alltså ner på Österlånggatan mot teatern - alltså Kungsgatan. (För att sedan ta höger, givetvis.)
Citera
2021-08-30, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Och du är Mariestad-bo? Om man går över torget från stadshotellet blir det vänster vid Knallen-huset ner på Österlånggatan mot Kungsgatan. Självklart, va?!
precis det jag skrev när du sa att rykten är rykten
Citera
2021-08-30, 23:14
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Människor känner varandra i Mariestad ?

Jo, men det "pratas" ... Så fort jag hör någon säga här i stan att "jag hörde att ...", frågar jag direkt om de vet. Då blir det i 100 procent av fallen helt tyst.
Citera
2021-08-30, 23:15
Medlem
Citat:
Exakt! Hon ska enligt uppgifter ha setts svänga ner vänster efter Knallen-huset (jag kan ha varit otydligt förut, men du borde ha förstått) - alltså ner på Österlånggatan mot teatern - alltså Kungsgatan. (För att sedan ta höger, givetvis.)
Ok vi missuppfattade varandra , lätt hänt med alla inlägg , vi menar samma väg
Citera
2021-08-30, 23:16
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
precis det jag skrev när du sa att rykten är rykten

Nej, jag kommenterade just att rykten är rykten. Du däremot förstod inte den beskrivna vägen.

Edit: Ok, jag ser nu att vi är på samma linje. Bra så!
Citera
2021-08-30, 23:16
Medlem
Ugglan.s avatar
.
Citera
2021-08-30, 23:22
Medlem
Citat:
Jo, men det "pratas" ... Så fort jag hör någon säga här i stan att "jag hörde att ...", frågar jag direkt om de vet. Då blir det i 100 procent av fallen helt tyst.
Men faktum är att det finns inte så mycket fakta att nån med 100 % säkerhet vet vad som är sant . Och Kalla fall som är proffs på exakt sånt här har just nu bollen och verkar vara inne på ett helt annat spår än du . Polis o tidigare utredare har bevisligen efter 28 år inte lyckats få fram nåt med de ledtrådar och vittnesmål som finns , så då måste man bredda sitt synfält väsentligt annars kommer detta fall aldrig lösas . Jag har med varit inne på många olika spår som många andra , men försöker se nya möjligheter .
Citera
2021-08-30, 23:26
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Men faktum är att det finns inte så mycket fakta att nån med 100 % säkerhet vet vad som är sant . Och Kalla fall som är proffs på exakt sånt här har just nu bollen och verkar vara inne på ett helt annat spår än du . Polis o tidigare utredare har bevisligen efter 28 år inte lyckats få fram nåt med de ledtrådar och vittnesmål som finns , så då måste man bredda sitt synfält väsentligt annars kommer detta fall aldrig lösas . Jag har med varit inne på många olika spår som många andra , men försöker se nya möjligheter .

Så är det, och det är därför som jag räknar mycket på sannolikheter. Och för det finns det en hel material.

Fast jag har inget spår egentligen - inte mer än att PU:s beteende är lika intressant som det alltid har varit. Att jag tror att KM gick med Helena mot hennes hem är en sak, men jag tror inte att han är gärningsmannen. Ingen skulle bli gladare än jag om CL-spåret på något sätt skulle bära frukt, men jag är mycket återhållsamt positiv i dagsläget.
Senast redigerad av Ugglan. 2021-08-30 kl. 23:29.
Citera
2021-08-30, 23:35
Medlem
Citat:
Så är det, och det är därför som jag räknar mycket på sannolikheter. Och för det finns det en hel material.

Fast jag har inget spår egentligen - inte mer än att PU:s beteende är lika intressant som det alltid har varit. Att jag tror att KM gick med Helena mot hennes hem är en sak, men jag tror inte att han är gärningsmannen. Ingen skulle bli gladare än jag om CL-spåret på något sätt skulle bära frukt, men jag är mycket återhållsamt positiv i dagsläget.
samma här vem är säker
Citera
2021-08-30, 23:41
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
samma här vem är säker

Det enda som säkert är att Gudrun och Arne Andersson är gamla och måste få ett svar. Tiden tickar. En bekant gick förbi utanför deras hus för ett tag sedan, och framför allt Arne ser allt annat än pigg ut - han ska verkligen ha stapplat fram. Nog kunde väl polisen skicka med det som argument för en snabbare hantering och att NFC kunde ta hänsyn till det. Seriöst, allt måste göras för att de här två gamla föräldrarna ska få alla chanser till ett svar.
Citera
2021-08-30, 23:43
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
Om vi spekulerar i vilken typ av psykiska besvär det kan handla om, vad kan vi få fram då?
Schizofreni och/eller dissociativ personlighetsstörning (DID)...?
Nu är det väl idag ansett att dessa inte är mer våldsbenägna än andra, men om det även skulle ligga nån sorts missbruk bakom så verkar det kunna starta såväl schizofreni som att bidra till våldsbenägen sådan, och då speciellt under en psykos...
Vad innebär det? Om man dessudom slänger in lite DID, så kanske en person kan prata med sig själv med lite olika röster. Kanske även gräla med sig själv.... "så får ni inte göra..."

Ja schozofreni och paranoid schizofreni ligger ju nära till hands att misstänka men även antisocial personlighetsstörning som kännetecknas av bristande respekt för andra människor och bristande förmåga att känna skuld. Sen finns det ju bland tillstånd. DID är mer sällsynt men blir väldigt creepy i sammanhanget eftersom GM i sådant fall kan ha pratat högljutt, skrikit och grälat med sig själv med olika röster, det är ju ren skräck och för tankarna till Psycho filmerna. Dock inte helt omöjligt, diagnosen finns ju.
Enligt en studie vid Karlinska Institutet har ca. 90% av dom som dömts för mord, mordförsök, dråp eller dråpförsök en psykiatrisk diagnos.
Citera
2021-08-30, 23:50
Medlem
Citat:
Det enda som säkert är att Gudrun och Arne Andersson är gamla och måste få ett svar. Tiden tickar. En bekant gick förbi utanför deras hus för ett tag sedan, och framför allt Arne ser allt annat än pigg ut - han ska verkligen ha stapplat fram. Nog kunde väl polisen skicka med det som argument för en snabbare hantering och att NFC kunde ta hänsyn till det. Seriöst, allt måste göras för att de här två gamla föräldrarna ska få alla chanser till ett svar.
Det kan jag verkligen hålla med om
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in