2021-08-30, 14:02
Medlem
Om TEH. Skal ha forlatt S4 før AE og TH kom hjem fra teateret. Var det telefonkontakt mellom TEH og AE i den forbindelse. Samtale eller sms. Har døren smekklås. Eller låste TEH da han dro, og la nøkkelen i støvelen i garasjen, som AE deretter skal ha hentet for å låse opp da de kom hjem. Eller har TEH egen nøkkel til S4.

Om valpen. Kjøpte/hentet AE valpen mens TH var i Kina. Var valpen inkludert i planene, eller forkludret valpen opprinnelig planer. Valpen måtte leve for å gi inntrykk av at AE var i live da TH dro på jobb. Valpen kunne ikke drepes fordi det ville gi politiet tydelige indikasjoner på tidspunkt da valpen ble drept. Sannsynligvis samme tidspunkt som AE ble drept. Politiet skulle finne færrest mulig sikre spor, etter hva som hadde skjedd, når det hadde skjedd, og hvem som sto bak.

Alarmselgeren kunne ikke ha snakket med AE ca kl 20:00 på tirsdagskvelden. AE var i teateret da. GHH var i et møte med TH hjemme i S4 på mandagskvelden. Må anta at TH tok initiativ til møte i sitt eget hjem, og inviterte. Kom alarmselgeren på døren mens GHH var i huset? Eller, når hadde egentlig alarmselgeren snakket med AE.

Middag og teateraften med vennepar. Er det 100% sikkert at teaterbesøket kom helt overraskende og uventet. Er det ikke TH selv som har trukket i trådene, og bedt vennen om å arrangere et slikt vennetreff akkurat denne kvelden?

Det er ikke offentliggjort noen overvåkningsbilder av AE fra kvelden før. Ikke fra gaten, ikke fra restauranten, ikke fra teateret. Ingen øyenvitner kan fortelle å ha sett henne. (Unntatt taxi-sjåføren.)

Hvordan var hun kledt. Hadde hun pyntet seg med pene klær og smykker. Så hun glad og lykkelig ut. Noen timer før hun forsvant opp i røyk.

Lite igjen etter henne. Et par bukser med THs DNA i knehasene, og en truse, under et vått eller skittent håndkle på gjestetoalettet i S4. Noe omtalt som slepespor, enten på badet eller i gangen, eller begge deler.

To ringer og en klokke på en rød stol i gangen. Mobilen hennes på et bord i kjøkkenstuen. Lagt på "feil side" av bordet, iflg TH. En kaffekopp på peishyllen. Håndvesken henne og et teaterprogram.

Som om hun var gått opp i røyk.
Senast redigerad av kornblomst 2021-08-30 kl. 14:31.
Citera
2021-08-30, 14:04
Medlem
Det er fem ting jeg er sikker på at har med saken å gjøre, på ett eller annet vis. Slev om det ikke passer med div tidslinjer.

1. BMW i Ås sentrum (troverdige vitner, tilgriset reg.nr, to stk har sett det samme.)
2. Denne overfylling av badekar / taklampe historien (faller på sin egen urimelighet)
3. Leiebilhistorien ang møte på Kvitfjell som TH sin kompanjong har løyet om.
4. TH brøyt sine faste rutiner, kom senere på jobb. Hadde behov for 9-10 timer søvn akkurat denne natta
5. Offerets tlf samtale med sønn denne morgenen. Ikke troverdig. Kl 09 på morgenen måtte de merkelig nok snakke om lønn, helloween og hyttetur. Til alt overmål varer samtalen bare i 90 sek. Hvis de absolutt måtte snakke sammen kl 09.14 denne morgenen, så hadde det vært mere nærliggende å snakke om det oversvømte badet, kuttene på ryggen som hadde blødd så kraftig, og at sønnen hadde forlatt S4 før ekteparet kom hjem, og uten å være ferdig med å ordne badet etter oversvømmelsen.
Citera
2021-08-30, 14:22
Medlem
Syntes ting tyder mer og mer på at livsbevisene denne morgenen er konstruerte.. Både samtale med TEH og MB..
Citera
2021-08-30, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Det er fem ting jeg er sikker på at har med saken å gjøre, på ett eller annet vis. Slev om det ikke passer med div tidslinjer.

1. BMW i Ås sentrum (troverdige vitner, tilgriset reg.nr, to stk har sett det samme.)
2. Denne overfylling av badekar / taklampe historien (faller på sin egen urimelighet)
4. TH brøyt sine faste rutiner, kom senere på jobb. Hadde behov for 9-10 timer søvn akkurat denne natta
5. Offerets tlf samtale med sønn denne morgenen. Ikke troverdig. Kl 09 på morgenen måtte de merkelig nok snakke om lønn, helloween og hyttetur. Til alt overmål varer samtalen bare i 90 sek. Hvis de absolutt måtte snakke sammen kl 09.14 denne morgenen, så hadde det vært mere nærliggende å snakke om det oversvømte badet, kuttene på ryggen som hadde blødd så kraftig, og at sønnen hadde forlatt S4 før ekteparet kom hjem, og uten å være ferdig med å ordne badet etter oversvømmelsen.

Det får meg til å tro at forklaringen om 09:14-samtalen må ha blitt avgitt før, kanskje lenge før, det ble snakk om blodvask på badet i 2. etasje.

Det tok sikkert litt tid før politiet fikk analysert sporene og fikk fastslått at det hadde vært vasket blod der.
Citera
2021-08-30, 14:35
Medlem
Her er identisk BMW x3 av samme modell og farve som observert i Ås. (ill foto) Dette er G01 modellen som kom sent i 2016, som 2017 mod. Her de runde grillene som vitnet beskriver. Grillene leveres i blank og blank / sort. https://imgur.com/ARrSYvS

Med dette bensinlokket i tilegg, skal det være lett match å finne denne bilen. https://imgur.com/a/zUOERAw
Citera
2021-08-30, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rvp2020
Syntes ting tyder mer og mer på at livsbevisene denne morgenen er konstruerte.. Både samtale med TEH og MB..

Jeg tror også mye denne morgenen er konstruert. Ved kidnapping, selv om det er falskt og vil ende med et drap, må gjerningsmannen eller gjerningsmennene skaffe det siste livsbeviset på personen der kidnappingen skjedde.
Citera
2021-08-30, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel

Burde ikke flere ha lagt merke til bilen med den maskerte sjåføren?

Kanskje spesielt føreren av bilen som var involvert i denne nesten-kollisjonen.

Men i det hele tatt. Oppsiktsvekkende bil. Med maskert sjåfør. Og maskert person i passasjersetet foran.

Skulle tro at flere ville huske dette. Tenker jeg.
Citera
2021-08-30, 14:52
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Om TEH. Skal ha forlatt S4 før AE og TH kom hjem fra teateret. Var det telefonkontakt mellom TEH og AE i den forbindelse. Samtale eller sms. Har døren smekklås. Eller låste TEH da han dro, og la nøkkelen i støvelen i garasjen, som AE deretter skal ha hentet for å låse opp da de kom hjem. Eller har TEH egen nøkkel til S4.

Blir litt usikker på om TEH faktisk dro før de kom hjem - uten å ha vasket ferdig på 90 minutter.
Rimer bedre hvis TEH dro før de kom, uten å ha blødd eller vasket. Badekarhistorien ble senere
diktet opp for å dekke over at det er TH som har vasket - for å skjule drapet.

Citat:
Om valpen. Kjøpte/hentet AE valpen mens TH var i Kina. Var valpen inkludert i planene, eller forkludret valpen opprinnelig planer. Valpen måtte leve for å gi inntrykk av at AE var i live da TH dro på jobb. Valpen kunne ikke drepes fordi det ville gi politiet tydelige indikasjoner på tidspunkt da valpen ble drept. Sannsynligvis samme tidspunkt som AE ble drept. Politiet skulle finne færrest mulig sikre spor, etter hva som hadde skjedd, når det hadde skjedd, og hvem som sto bak.

Uavhengig av om valpen ble anskaffet mens TH var hjemme eller ikke, tror jeg
anskaffelsen kan hinte om hennes planer om å forlate sin mann og starte et
nytt og bedre liv på Gjøvik, hun og valpen. Eller "den bikkja"...

Citat:
Alarmselgeren kunne ikke ha snakket med AE ca kl 20:00 på tirsdagskvelden. AE var i teateret da. GHH var i et møte med TH hjemme i S4 på mandagskvelden. Må anta at TH tok initiativ til møte i sitt eget hjem, og inviterte. Kom alarmselgeren på døren mens GHH var i huset? Eller, når hadde egentlig alarmselgeren snakket med AE.

Hvis alarmselgeren var på døra kl. 20 tirsdagen, må jo vedkommende ha snakket med TEH.
Hvis det kan dokumenteres at det var AE som snakket med alarmselgeren, må det ha vært
en annen dag.

Citat:
Middag og teateraften med vennepar. Er det 100% sikkert at teaterbesøket kom helt overraskende og uventet. Er det ikke TH selv som har trukket i trådene, og bedt vennen om å arrangere et slikt vennetreff akkurat denne kvelden?

La oss si at middag på fin restaurant allerede var planlagt før invitasjonen til teateret kom.
Kanskje TH ville invitere venner med, for å få vitner på at alt var "såre vel", og at TH kunne
være spandabel og gentleman. Venneparet hadde kanskje allerede planlagt teaterbesøk.
TH kan ha foreslått at venneparet kan være med på middag (som TH spanderer) før de går til
forestillingen. Venneparet tenker på sin side at da kan vel de spandere billetter på TH og AE, men
sier de har billetter "til overs" for å ikke sette sine venner i forlegenhet?

Citat:
Det er ikke offentliggjort noen overvåkningsbilder av AE fra kvelden før. Ikke fra gaten, ikke fra restauranten, ikke fra teateret. Ingen øyenvitner kan fortelle å ha sett henne. (Unntatt taxi-sjåføren.)

Tror ikke Brasserie Hansken overvåker sine spisegjester, men kan godt være det fins opptak
fra utendørs kameraer. Tviler uansett på at dette er materiale som kommer ut før en evt. rettssak
dersom det har relevans.

Citat:
To ringer og en klokke på en rød stol i gangen. Mobilen hennes på et bord i kjøkkenstuen. Lagt på "feil side" av bordet, iflg TH. En kaffekopp på peishyllen. Håndvesken henne og et teaterprogram.

Den stolen, ja. Ser ut som den har fått mye juling.
Senast redigerad av Svartediket 2021-08-30 kl. 15:01.
Citera
2021-08-30, 15:01
Medlem
Etter å ha sett første episode og nå når jeg tenker på dette med denne råde BMW'en i Ås sitter jeg og tenker: høylys dag, midt i Ås sentrum, flashy bil, maskerte menn, AE i baksetet med mulighet til å kommunisere med forbigående. Kan dette ha vært iscenesatt skuespill for å styrke kidnapppingsteorien? Var det meningen at dette skulle synes og bli rapportert? Hadde GM egentlig håpet på mer oppmerksomhet rundt dette?

Ellers: i Lier er det en transportbedrift som holder til og som jeg stadig ser på avfallsstasjonen med sånne type containere som ofte ses rundt dugnadstider. Ut*ng*n *=e Transport. Er ca 150 andre med samme etternavn, men det var jo også en tilknytning ift Lier mener jeg.
Citera
2021-08-30, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Blir litt usikker på om TEH faktisk dro før de kom hjem - uten å ha vasket ferdig på 90 minutter.
Rimer bedre hvis TEH dro før de kom, uten å ha blødd eller vasket. Badekarhistorien ble senere
diktet opp for å dekke over at det er TH som har vasket - for å skjule drapet.

Jeg synes også det passer bedre. Men det er jo umulig for oss å vite hva som er sant. Oppi alle disse løgnene.

Citat:
Hvis alarmselgeren var på døra kl. 20 tirsdagen, må jo vedkommende ha snakket med TEH.
Hvis det kan dokumenteres at det var AE som snakket med alarmselgeren, må det ha vært
en annen dag.

Jeg mener alarmselgeren bekreftet å ha snakket med AE.

Igjen, hva som er sant, er umulig for oss å vite.

Citat:
Tror ikke Brasserie Hansken overvåker sine spisegjester, men kan godt være det fins opptak
fra utendørs kameraer. Tviler uansett på at dette er materiale som kommer ut før en evt. rettssak
dersom det har relevans.

Jeg vil tro at det må finnes noen overvåkningsbilder av henne. Fra teaterkvelden.

De kan ha blitt holdt tilbake for å forhindre forsøk på forfalskning av livsbeviser. For eksempel.

Men, denne mangelen av bilder og uttalelser fra øyenvitner, fra kvelden før, er et slags savn, synes jeg.

Som om hun allerede var blitt nesten helt usynlig. Kvelden før hun angivelig forsvant.
Citera
2021-08-30, 15:20
Medlem
[quote=Pixiie|77086402]Etter å ha sett første episode og nå når jeg tenker på dette med denne råde BMW'en i Ås sitter jeg og tenker: høylys dag, midt i Ås sentrum, flashy bil, maskerte menn, AE i baksetet med mulighet til å kommunisere med forbigående. Kan dette ha vært iscenesatt skuespill for å styrke kidnapppingsteorien? Var det meningen at dette skulle synes og bli rapportert? Hadde GM egentlig håpet på mer oppmerksomhet rundt dette?

Fult mulig, dette er godt planlagt. Det samme med futurum mennene. Uansett, å identifisere bilen vil være det samme som å identifisere gerningspersoner.
Citera
2021-08-30, 16:01
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg synes også det passer bedre. Men det er jo umulig for oss å vite hva som er sant. Oppi alle disse løgnene.

La oss bare si at noen har blødd, og noen har vasket. Jeg er usikker på hvor mye blod som
kreves for å spore det til en bestemt person, eller om blod alene er nok. Det kan kanskje
tenkes at dette er mer krevende hvis man skal skille mellom individer i nær familie.

Citat:
Jeg mener alarmselgeren bekreftet å ha snakket med AE.

Igjen, hva som er sant, er umulig for oss å vite.

Selgere har vel arbeidslogg? Evt. tar selgeren feil av dato. Han kan
ha vært der mandagen, mens GHH og TH hadde sitt famøse "styremøte".
Tror ikke alarmselgeren lyver ihvertfall, og det tror jeg ikke venneparet
fra teateret gjør heller.

Citat:
Jeg vil tro at det må finnes noen overvåkningsbilder av henne. Fra teaterkvelden.

De kan ha blitt holdt tilbake for å forhindre forsøk på forfalskning av livsbeviser. For eksempel.

Men, denne mangelen av bilder og uttalelser fra øyenvitner, fra kvelden før, er et slags savn, synes jeg.

Som om hun allerede var blitt nesten helt usynlig. Kvelden før hun angivelig forsvant.

Heh, tror det skulle jobbes hardt for å bruke slørete kameraopptak for å forfalske livsbevis.
Hadde vel blitt omtrent like overbevisende som videoer av "Bigfoot" eller Loch Ness-monsteret.
Men en besnærende tanke!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in