Citat:
Ursprungligen postat av
virvelbagg
Om du vill veta om hjärtstopp råder jag dig till att söka den själv. Detta är en tråd om covid och du kan ju knappast begära att medlemmar i tråden ska undersöka annan dödlighet åt dig.
Oj, det var känsligt med frågor. Jag har inte begärt nånting. Ställde en fråga. Helt OK att du inte vill besvara den. En person utanför riskgruppen för Covid mellan 18-35 år har större chans att dö av plötsligt hjärtstopp än av covid kan jag isf meddela (utifrån de siffror som finns nu, kan ju förändras lite desto längre Delta härjar).
Citat:
Ursprungligen postat av
virvelbagg
Men för att ändå dra ditt intresse av hjärtstopp hos unga och någorlunda unga mot covid. Så kan man få hjärtmuskelinflammation av covid och även från vaccinet. Man kan få hjärtmuskelinflammation också även från en influensa, men risken är större efter covid. Av hjärtmuskelinflammation som kan ta mellan 3 till 9 månader att läka ut kan man få hjärtstopp. Så man kan ju i princip dö av hjärtstopp p.g.a. att man hade covid infektion för några veckor/månader sedan. Vet inte om det är så vanligt dok.
Hjärtmuskelinflammation kan man alltid få av virus och bakterier, inget nytt där.