2021-08-29, 09:25
Medlem
Hundvisslarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Tycker mer man känner förtröstan när man ser gamle Biden i aktion. Han lutar sig säkert mot och får goda råd från sina ministrar och administrationen. Ett teamwork som ju är det effektivaste styrmedlet för att få USA på stabila fötter igen efter fyra år av tillbakagång.

Åldern tar ut sin rätt inte tu tal om saken men än har ju inga större pinsamheter inträffat så den för USA så genanta epoken är nog förbi. Tror Joe kan lämna över stafettpinnen när/om han nu känner för det och känna sig nöjd.
Och den sanna äkta patriotiska andan som Biden utstrålar med sin familj, kyrka, levnadshistoria mm och som väljarna anser är så viktig uppväger ju mycket av ev åldersrelaterade tillkortakommanden. Än går han ju hem i stugorna.
Äkthet före falskhet är ju alltid att föredra.

Ja, det är fantastiskt.
Citera
2021-08-29, 11:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av prominenten
Jag har frågat familj och vänner om vad negativt de hör om Biden på t.ex. TV eller i tidningar.
"Neeeej.....han är väl bra"

Ja han är väl bra?
Jag ser inga förtecken på demens, drogmissbruk, våldsamhet, eller att han blir utnyttjad av andra, eller ens att han skulle vara en agent för Kina.
Menar det verkligen. Jag ser inga tecken på kognitiv demens.

Men inget av detta berör mig heller. Det är att räkna med från sk konservativa.
Det här är den asymmetriska krigsföringen som republikanerna valt att föra mot biden. Alternativet är att kritisera hans politik och tala om för väljare att rösta nej mot mer pengar i fickan.

Att bemöta hans politik skulle vara katastrofalt för detta parti.
Och partiet håller som sagt på att kollapsa.

Får Biden igenom for the people act och den stora infrastructure bull han utlovat, den som skapar 10milj nya jobb och säkrar demokratiskt stöd för en helg generation framåt (man biter inte handen som föder en)
så kommer en republikansk president aldrig mer att kunna bli omvald i usa.

Därefter skulle biden kunna sammankalla vita husets presskår och sedan sätta på sin son hunter medan kamala och hunter drar linor och röker crack

Och ändå avgå med 80 procent approval rating.

Hur gynnar detta Sverige?

Svenska storföretag såsom ABB och Volvo och Scania och AfEvry och Ericsson har filialer i usa och får därför vara med och bjuda på massiva infrastruktur upphandlingar.
Senast redigerad av Zielinsky 2021-08-29 kl. 12:34.
Citera
2021-08-29, 14:21
Medlem
prominentens avatar
Trevligt inlägg, tack!

Jag ser dock tecken på vad som liknar demens och skröplighet. Finns otaliga klipp på när han svamlar osammanhängande.
Kina-kopplingen är väl oklar.
Ja, får han igenom "For the people act" I synnerhet vad gäller infrastruktur är det bra. Dock behövs strängare regler kring röstning. Helt galet att du kan rösta utan ID.

Citat:
Ursprungligen postat av Zielinsky
Ja han är väl bra?
Jag ser inga förtecken på demens, drogmissbruk, våldsamhet, eller att han blir utnyttjad av andra, eller ens att han skulle vara en agent för Kina.
Menar det verkligen. Jag ser inga tecken på kognitiv demens.

Men inget av detta berör mig heller. Det är att räkna med från sk konservativa.
Det här är den asymmetriska krigsföringen som republikanerna valt att föra mot biden. Alternativet är att kritisera hans politik och tala om för väljare att rösta nej mot mer pengar i fickan.

Att bemöta hans politik skulle vara katastrofalt för detta parti.
Och partiet håller som sagt på att kollapsa.

Får Biden igenom for the people act och den stora infrastructure bull han utlovat, den som skapar 10milj nya jobb och säkrar demokratiskt stöd för en helg generation framåt (man biter inte handen som föder en)
så kommer en republikansk president aldrig mer att kunna bli omvald i usa.

Därefter skulle biden kunna sammankalla vita husets presskår och sedan sätta på sin son hunter medan kamala och hunter drar linor och röker crack

Och ändå avgå med 80 procent approval rating.

Hur gynnar detta Sverige?

Svenska storföretag såsom ABB och Volvo och Scania och AfEvry och Ericsson har filialer i usa och får därför vara med och bjuda på massiva infrastruktur upphandlingar.
Citera
2021-08-29, 14:23
Medlem
kyrkstockens avatar
"Week-end with Biden". Jag är dock glad varenda dag Harris inte tagit över. Men man undrar ju vem som styr?
Citera
2021-08-29, 14:26
Medlem
prominentens avatar
Undrar om Zielinsky sett denna?

(jamenvisst. alla kan bli dåsiga)

Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Här ser det ut som sleepy-Joe somnar vid ett möte med Israels premiärminister.

https://twitter.com/TPostMillennial/status/1431724854047395847?s=20
Citera
2021-08-29, 15:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av prominenten
Trevligt inlägg, tack!

Ja, får han igenom "For the people act" I synnerhet vad gäller infrastruktur är det bra. Dock behövs strängare regler kring röstning. Helt galet att du kan rösta utan ID.
Tack själv. Jag uppskattar att du faktiskt argumenterar för din position.

Ja identifikation är viktigt för att garantera rättssäkerheten.

Vilka slags id handlingar anser du ska vara obligatoriska?
Jag tycker att samtliga ID kort utgivna av en delstats olika myndigheter ska vara godkända som legitimation.
Likaså high school diploma, dental records, birth certificate, och ens hyreskontrakt ihop med två anhöriga som kan styrka ens identitet

Alternativt provisioriska handlingar som sedan måste styrkas genom en ordentlig utredning.

Jag tycker ochså att man ska tillåta generösa amerikaner att betala de kostnader som uppstår när fattiga människor ska ansöka om id handlingar.
Idag är det strängt förbjudet i Florida och Texas

Vore kul att höra dina tankar om hur framtida val ska gå till
Citera
2021-08-29, 16:45
Medlem
prominentens avatar
Du ställer svåra frågor. Just vilka krav som ska ställas för röstning är fan inte lätt.

Jag vet att man i Filippinerna nu i veckan sjösatte en "national ID"-kampanj, d.v.s. att folket fick gå till huvudorten och registrera sig och ta foto, och sedan invänta ID:t på posten (tar nog månader). Tidigare hade de "Tax registration card" (med foto) som ID eller pass. Gissar att få har pass öht. Det är iaf Dutertes verk och det är bra. Ordning och reda helt enkelt.

Så, jag tycker nog som du men är inte så insatt i frågan.

Bidens kommentar om att svarta inte har möjlighet att rösta/skaffa ID känns minst sagt tunt, och kanske en smula rasistiskt. Hur skulle det kännas för afro-Joe att höra detta?

Vag kommentar men so be it

Citat:
Ursprungligen postat av Zielinsky
Tack själv. Jag uppskattar att du faktiskt argumenterar för din position.

Ja identifikation är viktigt för att garantera rättssäkerheten.

Vilka slags id handlingar anser du ska vara obligatoriska?
Jag tycker att samtliga ID kort utgivna av en delstats olika myndigheter ska vara godkända som legitimation.
Likaså high school diploma, dental records, birth certificate, och ens hyreskontrakt ihop med två anhöriga som kan styrka ens identitet

Alternativt provisioriska handlingar som sedan måste styrkas genom en ordentlig utredning.

Jag tycker ochså att man ska tillåta generösa amerikaner att betala de kostnader som uppstår när fattiga människor ska ansöka om id handlingar.
Idag är det strängt förbjudet i Florida och Texas

Vore kul att höra dina tankar om hur framtida val ska gå till
Citera
2021-08-30, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
När man inser att rysk statlig tv ger en mycket bättre bild av läget än TV4 och CNN...

Ser 100% hellre valfri rysk eller kinesisk nyhetskanal före lögnhalsarna på CNN.
Citera
2021-08-30, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hundvisslaren

Ja, det är fantastiskt.
Nja egentligen inte så konstigt faktiskt. Biden är ju en av om mest populära ledarna enligt en enkät där medborgare i ett antal länder fått säga sitt. En enkät säger ju inte allt men den säger en del. På den populära prispallen stod Merkel som tog guld, Biden tog silver och Macron brons.
Moskva-Putin och Peking-Xi-blev sist men det var ju förväntat.

Enkäten bevisar ju att popularitet och respekt måste man förtjäna genom hårt arbete.
Citera
2021-08-30, 17:23
Medlem
Citat:
Nja egentligen inte så konstigt faktiskt. Biden är ju en av om mest populära ledarna enligt en enkät där medborgare i ett antal länder fått säga sitt. En enkät säger ju inte allt men den säger en del. På den populära prispallen stod Merkel som tog guld, Biden tog silver och Macron brons.

Enkäten bevisar ju att popularitet och respekt måste man förtjäna genom hårt arbete.

Stor skillnad att fråga ledare än folket
Citera
2021-08-30, 22:06
Medlem
Citat:

Därför ingen kollar på hans tal eller dök upp på den stora ledarens möten? Alla vet att det bara var pga fusk som han installerades. Mer populär än Obama, tror du själv på detta?
Citera
2021-08-30, 22:12
Medlem
Innan presidentvalet var det främst demokrater som var oroade för Bidens sviktande kognitiva förmåga:

Citat:
Glenn Greenwald
@ggreenwald

I'd like to remind everyone that the warnings about Biden's cognitive decline didn't come from MAGA world or Bernie Bros.

It came from mainstream Dems in 2019, petrified Biden would get the nomination due to name recognition but not be able to perform:
https://twitter.com/ggreenwald/status/1432377788137357313

Citat:
Concerns about the former vice president’s cognitive decline came from his supporters, not Trump or Sanders.
https://theintercept.com/2020/03/09/it-was-democrats-and-their-media-allies-who-impugned-bidens-cognitive-fitness-yet-now-feign-outrage/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in