Citat:
Lägg ner trolleriet nu, läs på om fallet innan du hittar på fantasifoster. Snart kommer det väl upp att hon blivit bortförd av ett UFO också.Var hon inte berusad?
I så fall kan det hända att hon tog av sig skor och ringar för att bada, och sen drunknade hon och flöt ut i Vänern via ån Tidan och fastnade där.
Att simma med sommarkläder kan man göra, men att simma med skor är svårt, och det tar lång tid att torka dem sen. Och ringarna kan hon ha tagit av sig för att hon inte ska tappa dem i vattnet.
Och stämmer det att skorna var på varsin sida av en väg?
I så fall är det logiskt att hon själv har tagit av sig skorna, och kastat eller sparkat vänster sko åt vänster, och höger sko åt höger.
Jag tänker också att hon kan ha gått samtidigt som hon tar av sig ringarna, och därför kommer de av på annan plats än skorna.
Någon annan kan ha varit med och badat och skojat, därav "nej, så får du/ni inte göra".
Och sen försvinner Helena i vattnet efter en dykning, och man letar desperat efter henne ett tag, men man inser sen efter en lång tids letande att hon har drunknat och dött och får panik och sticker därifrån.
I så fall kan det hända att hon tog av sig skor och ringar för att bada, och sen drunknade hon och flöt ut i Vänern via ån Tidan och fastnade där.
Att simma med sommarkläder kan man göra, men att simma med skor är svårt, och det tar lång tid att torka dem sen. Och ringarna kan hon ha tagit av sig för att hon inte ska tappa dem i vattnet.
Och stämmer det att skorna var på varsin sida av en väg?
I så fall är det logiskt att hon själv har tagit av sig skorna, och kastat eller sparkat vänster sko åt vänster, och höger sko åt höger.
Jag tänker också att hon kan ha gått samtidigt som hon tar av sig ringarna, och därför kommer de av på annan plats än skorna.
Någon annan kan ha varit med och badat och skojat, därav "nej, så får du/ni inte göra".
Och sen försvinner Helena i vattnet efter en dykning, och man letar desperat efter henne ett tag, men man inser sen efter en lång tids letande att hon har drunknat och dött och får panik och sticker därifrån.
Det finns inte på kartan att någon skulle hoppa i och bada i ån, i alla fall inte inne i stan. Det fanns ju vissa jippon där man åkte typ forsränning och fick doppa sig ofrivilligt, men annars badar man inte i ån, och inte mitt i natten, och Helena tror jag absolut inte skulle fått för sig att göra det på vägen hem mitt i natten.
Även om hon hade gjort det så hade hon inte klarat av att sparka av sig skorna i samband med badet så de fart iväg c:a 500m och hamnat på två sidor om en stig nära hennes hem, kanske 5-10m ifrån varandra.
Och absolut inte att hon varit nästan hemma, sparkat av sig sandalerna, gått några meter för att lägga upp ringarna vid en lekpark för att sedan barfota ta sig tillbaks till ån eller närmaste vatten för att simma lite.
Och i den riktningen som vittnet Hanna hörde detta uttryck fanns inte ens vattenpölar att bada i eftersom det var ganska fint väder.