2021-08-30, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eoku
Var hon inte berusad?
I så fall kan det hända att hon tog av sig skor och ringar för att bada, och sen drunknade hon och flöt ut i Vänern via ån Tidan och fastnade där.
Att simma med sommarkläder kan man göra, men att simma med skor är svårt, och det tar lång tid att torka dem sen. Och ringarna kan hon ha tagit av sig för att hon inte ska tappa dem i vattnet.

Och stämmer det att skorna var på varsin sida av en väg?

I så fall är det logiskt att hon själv har tagit av sig skorna, och kastat eller sparkat vänster sko åt vänster, och höger sko åt höger.
Jag tänker också att hon kan ha gått samtidigt som hon tar av sig ringarna, och därför kommer de av på annan plats än skorna.

Någon annan kan ha varit med och badat och skojat, därav "nej, så får du/ni inte göra".
Och sen försvinner Helena i vattnet efter en dykning, och man letar desperat efter henne ett tag, men man inser sen efter en lång tids letande att hon har drunknat och dött och får panik och sticker därifrån.
Lägg ner trolleriet nu, läs på om fallet innan du hittar på fantasifoster. Snart kommer det väl upp att hon blivit bortförd av ett UFO också.

Det finns inte på kartan att någon skulle hoppa i och bada i ån, i alla fall inte inne i stan. Det fanns ju vissa jippon där man åkte typ forsränning och fick doppa sig ofrivilligt, men annars badar man inte i ån, och inte mitt i natten, och Helena tror jag absolut inte skulle fått för sig att göra det på vägen hem mitt i natten.

Även om hon hade gjort det så hade hon inte klarat av att sparka av sig skorna i samband med badet så de fart iväg c:a 500m och hamnat på två sidor om en stig nära hennes hem, kanske 5-10m ifrån varandra.

Och absolut inte att hon varit nästan hemma, sparkat av sig sandalerna, gått några meter för att lägga upp ringarna vid en lekpark för att sedan barfota ta sig tillbaks till ån eller närmaste vatten för att simma lite.

Och i den riktningen som vittnet Hanna hörde detta uttryck fanns inte ens vattenpölar att bada i eftersom det var ganska fint väder.
Citera
2021-08-30, 09:13
Medlem
Hur ser läget ut just nu?
Har det kommit något mer från officiellt håll av polisen sedan häktningsförhandlingen?
Citera
2021-08-30, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandpa
Ingen som funderat över CL:s Australienresa (-resor?) och Helenas intresse för resor, typ Australienresa(-resor)?
Kanske ett möte på resan?

Är ett frivilligt försvinnande helt uteslutet..?
Citera
2021-08-30, 10:55
Medlem
Jag tycker det är märkligt hur så många kan vara så insnöade på att hon blivit mördad. Jag see flera möjliga alternativ:

1. Hon försvann av egen vilja och befinner sig i ett annat land. Inte jättekonstigt att lägga villospår i så fall. Det KAN hända.
2. Hon hölls/hålls tillfångatagen någonstans, fortfarande vid liv. Varför inte? Det KAN hända.
3. Hon tog sitt liv.

Och vem tusan säger att den pyttelilla bloddroppen måste ha kommit från den aktuella kvällen? Det kan ju ha varit när som helst ifrån.
Citera
2021-08-30, 10:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Nu närmar vi oss lösningen på försvinnandet.

Den som Helena var glad att se på Stadshotellet var enligt inlägget nedan en RE:

Citat:
Ursprungligen postat av fringis
Ja, RE är den som HA var glad att se enligt inlägg tidigare i tråden.

Läs inläggen innan och efter också, så ser du att han och HA dansade sista dansen på Stadshotellet. Men hon verkar ha gått hem och han stannade på torget. Så kanske gick hon hem ensam och ledsen. Han kanske gjorde klart för henne att hon var bara en kompis för honom.
Och kanske gick hon därför mot vattnet för att hon inte orkade leva längre, och hon slängde några av sina saker på vägen medan hon gick. Kanske simmade hon så långt ut på djupt vatten som hon kunde, och sen släppte hon taget och sjönk till botten så djupt att hon inte flöt upp igen efter döden.

Det finns väl inga tydliga bevis för att hon blev mördad?
Citera
2021-08-30, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nmb
Hur ser läget ut just nu?
Har det kommit något mer från officiellt håll av polisen sedan häktningsförhandlingen?
Det finns inte mycket tråden kan tillföra i detta fall tyvärr . En person som flyttade till Mariestad i mitten på 80 talet ca 25 år gammal som inte gått i skola här . Väldigt liten bekantskapskrets då 92 och under åren fram till nu än mindre istort obefintlig. Har frågat flera i samma ålder , men inget vet nåt om honom , det går inte para ihop honom med nån annan som nämnts i tråden under alla år. finns inga motiv , ingenting . Han har undgått alla tom Polis och utredare , sen kommer kalla fall in och säger att det finns flera omständigheter som gör att misstanken riktats mot honom , och fortfarande vet tråden inget om honom mer att han lider av psykisk ohälsa , frustrerande såklart , och efter några dagars diskussioner om CL så övergick tråden till sitt eget liv igen precis som inget hänt . Som sagt av andra här inne så kan vi vara rätt säkra på att allt som diskuterats här inne har polis/utredare kalla fall koll på , men inget av det verkar vara intressant ”just” nu . Jag tror att det bara är att ha is i magen och vänta in vad Kalla fall har att komma med Ha en bra dag
Citera
2021-08-30, 11:15
Medlem
Citat:
Den som Helena var glad att se på Stadshotellet var enligt inlägget nedan en RE:

Läs inläggen innan och efter också, så ser du att han och HA dansade sista dansen på Stadshotellet. Men hon verkar ha gått hem och han stannade på torget. Så kanske gick hon hem ensam och ledsen. Han kanske gjorde klart för henne att hon var bara en kompis för honom.
Och kanske gick hon därför mot vattnet för att hon inte orkade leva längre, och hon slängde några av sina saker på vägen medan hon gick. Kanske simmade hon så långt ut på djupt vatten som hon kunde, och sen släppte hon taget och sjönk till botten så djupt att hon inte flöt upp igen efter döden.

Det finns väl inga tydliga bevis för att hon blev mördad?
Ett barn skriver mer seriöst än du!! . Har du ingen verklighetsuppfattning. Du verkar inte veta var hon bodde , var stigen var där hennes saker påträffats , det var inte påväg till något vatten , inte ens i närheten . Du snackar bara massa flummigt skit, sjunka ner och dränka sig själv ??? Bland det konstigaste jag hört faktiskt
Citera
2021-08-30, 11:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fighter83
Ett barn skriver mer seriöst än du!! . Har du ingen verklighetsuppfattning. Du verkar inte veta var hon bodde , var stigen var där hennes saker påträffats , det var inte påväg till något vatten , inte ens i närheten . Du snackar bara massa flummigt skit, sjunka ner och dränka sig själv ??? Bland det konstigaste jag hört faktiskt

Hon kanske kastade skorna först för att de var jobbiga att gå i. Längre fram vid lekplatsen kastade hon ringarna och lite annat för att hon var ledsen och arg. Och sen var det ca 600 m till sjön Vänern från lekplatsen.

Och i princip alla självmordsmetoder är väldigt konstiga.
Citera
2021-08-30, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fighter83

Om du kolla vad denna användare håller på med i andra trådar som inser du ganska snart att detta är ett troll som kastar ur sig fantasifoster lite här och där.

Som t.ex att försöka skylla på ett bussbolag som medskyldiga till ett mord.

Citat:
Men om Malin inte hade gått av där hon gick av, om bussbolaget och busschauffören istället hade levererat Malin till rätt hållplats, då hade det troligen blivit svårare för hennes gärningsman att hitta ett lämpligt offer. Och kanske hade tiden då gått så långt innan han hittade ett lämpligt offer, att han hunnit mogna och lagt ner sina planer på att våldföra sig på tjejer.
Citera
2021-08-30, 11:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
Om du kolla vad denna användare håller på med i andra trådar som inser du ganska snart att detta är ett troll som kastar ur sig fantasifoster lite här och där.

Som t.ex att försöka skylla på ett bussbolag som medskyldiga till ett mord.

Fokusera på det jag skriver i den här tråden istället!
Citera
2021-08-30, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erog
Är ett frivilligt försvinnande helt uteslutet..?

Ja, det verkar ju helt sjukt osannolikt.
Citera
2021-08-30, 12:01
Medlem
Citat:
Fokusera på det jag skriver i den här tråden istället!
Varför då? Det är ju ren nonsens som bara nån som är mytoman skulle komma fram med
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in