Citat:
Ursprungligen postat av
eeqaz
Noen fikk dårlig tid til å utføre kidnappingen, den var lenge planlagt, men ikke akkurat den dagen, men det måtte gjøres før det nye alarmsystemet. Så hvem visste om at hun skulle ha nytt alarmsystem ? Sannsynlig kun hennes nærmeste (familie, vemmer/naboer) og alarmfirma. Kanskje det var ment som kidnapping, men i hastværket døde hun dessverre..
Ja, man kan tenke seg at det nok hastet. Her er gamle nyheter, men tilfeldigheter og sammentreff blir mer og mer slående.
Her var det mye som skulle passe. Naboene måtte være bortreist, sementblokkene ved gangveien måtte være flyttet for vinteren, det nye alarmsystem ikke være installert, hun var fortvilet og hadde sagt i vitners nærvær hun hadde fått nok og at hun var blitt tvunget til å skrive under en ektepakt som gjorde at hun ville sitte igjen med ingenting; listen er endeløs.
Kan også være viktig at ikke det ble vitner til at AE for eks sa til familie og venner: «Tom har gått rundt og vært bekymret for inntrengere, men han vil ikke ha det nye alarmsystemet. Selv hadde jeg følt meg mye tryggere med det.» For eksempel.
«Forsvinningssaken: Vurderte ny alarm kvelden før hun forsvant.»
«Anne-Elisabeth Hagen (68) skal ha fått tilbud om et toppmoderne alarmsystem i hjemmet sitt i Lørenskog. Det skjedde kvelden før hun forsvant.
Alarmselgeren fra selskapet Verisure var en av de siste som så den 68 år gamle kvinnen, får VG opplyst. Det fremkommer i avhør gitt til politiet.»
«Ved 20-tiden kvelden i forveien ringte alarmselgeren på døren i Sloraveien 4. Det skal ha vært Anne-Elisabeth Hagen som åpnet. Alarmselgeren oppsøkte flere kunder i det aktuelle nabolaget i Lørenskog denne kvelden.
– Jeg kan bekrefte at vi har snakket med en selger fra et sikkerhetsselskap, og at han er avhørt i saken, sier etterforskningsleder Christian Berge i Øst politidistrikt til VG.»
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/zLoXy5/forsvinningssaken-vurderte-ny-alarm-kvelden-foer-hun-forsvant
https://www.tv2.no/a/11464739/