2021-08-29, 23:01
Medlem
Hm. Den teorien om Ås begynner å bli mer troverdig i mine øyne. Hva var tidspunktet? 12.30 tiden ser jeg.

Ganske utrolig - men skjønner ikke tidspunktet 🤔
Senast redigerad av StonesThrow81 2021-08-29 kl. 23:07.
Citera
2021-08-29, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
Noen fikk dårlig tid til å utføre kidnappingen, den var lenge planlagt, men ikke akkurat den dagen, men det måtte gjøres før det nye alarmsystemet. Så hvem visste om at hun skulle ha nytt alarmsystem ? Sannsynlig kun hennes nærmeste (familie, vemmer/naboer) og alarmfirma. Kanskje det var ment som kidnapping, men i hastværket døde hun dessverre..
Ja, man kan tenke seg at det nok hastet. Her er gamle nyheter, men tilfeldigheter og sammentreff blir mer og mer slående.
Her var det mye som skulle passe. Naboene måtte være bortreist, sementblokkene ved gangveien måtte være flyttet for vinteren, det nye alarmsystem ikke være installert, hun var fortvilet og hadde sagt i vitners nærvær hun hadde fått nok og at hun var blitt tvunget til å skrive under en ektepakt som gjorde at hun ville sitte igjen med ingenting; listen er endeløs.
Kan også være viktig at ikke det ble vitner til at AE for eks sa til familie og venner: «Tom har gått rundt og vært bekymret for inntrengere, men han vil ikke ha det nye alarmsystemet. Selv hadde jeg følt meg mye tryggere med det.» For eksempel.

«Forsvinningssaken: Vurderte ny alarm kvelden før hun forsvant.»
«Anne-Elisabeth Hagen (68) skal ha fått tilbud om et toppmoderne alarmsystem i hjemmet sitt i Lørenskog. Det skjedde kvelden før hun forsvant.
Alarmselgeren fra selskapet Verisure var en av de siste som så den 68 år gamle kvinnen, får VG opplyst. Det fremkommer i avhør gitt til politiet.»
«Ved 20-tiden kvelden i forveien ringte alarmselgeren på døren i Sloraveien 4. Det skal ha vært Anne-Elisabeth Hagen som åpnet. Alarmselgeren oppsøkte flere kunder i det aktuelle nabolaget i Lørenskog denne kvelden.

– Jeg kan bekrefte at vi har snakket med en selger fra et sikkerhetsselskap, og at han er avhørt i saken, sier etterforskningsleder Christian Berge i Øst politidistrikt til VG.»

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/zLoXy5/forsvinningssaken-vurderte-ny-alarm-kvelden-foer-hun-forsvant

https://www.tv2.no/a/11464739/
Senast redigerad av Ittno 2021-08-30 kl. 00:03.
Citera
2021-08-29, 23:54
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Hm. Den teorien om Ås begynner å bli mer troverdig i mine øyne. Hva var tidspunktet? 12.30 tiden ser jeg.

Ganske utrolig - men skjønner ikke tidspunktet 🤔

Kom det noe mer detaljer om bilen? Eller er det bare en "repetert sannhet"?
Hadde satset på å se programmet, men ble forhindret.

Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
«Ved 20-tiden kvelden i forveien ringte alarmselgeren på døren i Sloraveien 4. Det skal ha vært Anne-Elisabeth Hagen som åpnet. Alarmselgeren oppsøkte flere kunder i det aktuelle nabolaget i Lørenskog denne kvelden.

– Jeg kan bekrefte at vi har snakket med en selger fra et sikkerhetsselskap, og at han er avhørt i saken, sier etterforskningsleder Christian Berge i Øst politidistrikt til VG.»

Her er det jo full kræsj med teateret. De var jo ikke hjemme da denne alarmselgeren skal
ha ringt på døren. Kan det ha vært dagen før det igjen? Det rimer ikke.
Senast redigerad av Svartediket 2021-08-29 kl. 23:57.
Citera
2021-08-30, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Alarmselgeren fra selskapet Verisure var en av de siste som så den 68 år gamle kvinnen, får VG opplyst. Det fremkommer i avhør gitt til politiet.»

Kvelden før forsvinningen? 20:00-tiden åpnet hun døren!. Når dro de i teateret?
Citera
2021-08-30, 00:07
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Kvelden før forsvinningen? 20:00-tiden åpnet hun døren!. Når dro de i teateret?

Sitat fra VG:
KVELDEN FØR
Anne-Elisabeth og Tom Hagen er i Oslo sammen med et annet par. De skal se den populære og kritikerroste satiremusikalen «The Book of Mormon» på Det Norske Teateret.

Klokken 20.03 går sceneteppet opp til stor applaus fra en fullsatt sal. Forestillingen er ikke ferdig før klokken 22.37, så ekteparet kommer sent hjem.

Nå er det bare timer igjen til noe fryktelig skal skje i Sloraveien 4 på Fjellhamar i Lørenskog.
Citera
2021-08-30, 00:08
Medlem
.
Senast redigerad av Ittno 2021-08-30 kl. 00:41.
Citera
2021-08-30, 00:17
Medlem
“Samtale på ti minutter
Avhøret med alarmselgeren ble gjort i fjor høst, før forsvinningen ble kjent for offentligheten.
– Har alarmselgeren gitt informasjon som er viktig i etterforskningen av saken?

– Jeg kan ikke gi noe mer opplysninger på dette, sier Berge.

Alarmselgeren oppsøkte potensielt nye kunder – og eksisterende Verisure-kunder som var aktuelle med tanke på en oppgradering.
VG er kjent med at det allerede var installert et alarmsystem i hjemmet til ekteparet Anne-Elisabeth og Tom Hagen (68), men dette beskrives som «utdatert» og flere år gammelt.

Alarmsystemet beskrives som en helt ordinær innbruddsalarm, med infrarøde sensorer som plukker opp eventuelle bevegelser inne i huset.»
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/zLoXy5/forsvinningssaken-vurderte-ny-alarm-kvelden-foer-hun-forsvant
Senast redigerad av Ittno 2021-08-30 kl. 00:42.
Citera
2021-08-30, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Kom det noe mer detaljer om bilen? Eller er det bare en "repetert sannhet"?
Hadde satset på å se programmet, men ble forhindret.
Tror ikke det kom frem noe nytt, jeg bare tok damene mer på alvor nå. Måten de fortalte historien på og hvordan min tillit til politiet som har avfeiet dem har minket...

Jeg synes det var en bra dokumentar, men disse "madrass-gutta" som kan ha spanet på huset var litt tull.

Litt rart hvordan de avfeide historien om TEH og den halvannen time lange blodvasken som et uhell uten kritisk blikk, men det var også litt elegant. TV2 kan ikke peke på sønnen uten nok bevis.
Citera
2021-08-30, 05:44
Medlem
Citat:
Politiet må vel først sjekke observasjonen inn i saken dersom de finner den
relevant for etterforskningen, før den sjekkes ut. Det er vanskelig å bedømme
relevansen til disse observasjonene når de er gjort på uspesifiserte tidspunkt.
Men for all del, et tips som blir liggende kan vel tas frem senere i etterforskningen
dersom nytt bevismateriale peker i en sammenfallende retning.

Når det gjelder BMW'en, ble det tidligere i tråden nøstet opp eierskap til
en tilsvarende rød BMW hos et ektepar på Nesodden, ikke i Drøbak.

Jeg vet ikke hvordan man søker på biler, men hvorfor må det være nettopp denne bilen? jeg søkte på navnet bjrn arils solheim men fant ikke noen bilder av han. Og jeg gjetter på denne røde bmw-en ikke hører til i norge for det er veldig spesielt å bruke en såpass iøynefallende bil til et slikt oppdrag, det beste hadde vært en svart stasjonsvogn som er annenhver bil jeg ser på gata.
Citera
2021-08-30, 05:51
Medlem
Citat:
Politiet må vel først sjekke observasjonen inn i saken dersom de finner den
relevant for etterforskningen, før den sjekkes ut. Det er vanskelig å bedømme
relevansen til disse observasjonene når de er gjort på uspesifiserte tidspunkt.
Men for all del, et tips som blir liggende kan vel tas frem senere i etterforskningen
dersom nytt bevismateriale peker i en sammenfallende retning.

Når det gjelder BMW'en, ble det tidligere i tråden nøstet opp eierskap til
en tilsvarende rød BMW hos et ektepar på Nesodden, ikke i Drøbak.

Ifølge en post litt lenger ned på siden kan det ikke være den samme bilen ettersom denne modellen først ble produsert i 2016 eller -17, så da er det antagelig en annen eier. Veldig avslørende at disse ikke skal bli avslørt når de griser ned bilskiltet, og det er veldig smart for da kan de fjerne tilgrisingen når de kommer inn i eget hjemland. Hvis disse er involvert, burde de i det minste leid en bil. Det snakkes om at VE hadde leiebil og noen mener han er involvert også.
Citera
2021-08-30, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Tror ikke det kom frem noe nytt, jeg bare tok damene mer på alvor nå. Måten de fortalte historien på og hvordan min tillit til politiet som har avfeiet dem har minket...

Jeg synes det var en bra dokumentar, men disse "madrass-gutta" som kan ha spanet på huset var litt tull.

Litt rart hvordan de avfeide historien om TEH og den halvannen time lange blodvasken som et uhell uten kritisk blikk, men det var også litt elegant. TV2 kan ikke peke på sønnen uten nok bevis.

Det ble sagt at hendelsen med badekaret hadde skapt utfordringer for etterforskningen. Kanskje de kommer mer inn på det i senere episoder.

Jeg stusset litt over at de ikke nevnte at han kom til Sloraveien samme dag som forsvinningen.
Citera
2021-08-30, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Ifølge en post litt lenger ned på siden kan det ikke være den samme bilen ettersom denne modellen først ble produsert i 2016 eller -17, så da er det antagelig en annen eier. Veldig avslørende at disse ikke skal bli avslørt når de griser ned bilskiltet, og det er veldig smart for da kan de fjerne tilgrisingen når de kommer inn i eget hjemland. Hvis disse er involvert, burde de i det minste leid en bil. Det snakkes om at VE hadde leiebil og noen mener han er involvert også.

Riktig Den x3 på Nesodden er ett eldre chasisiss (2013). Og den har heller ikke dette hvite / grå x-drive tanklokket som nevnt av vitnet. Helt åpenbart: feil bil. Det er helt uomtvistet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in