[quote=kungenslillapiga|77079854]
Citat:
Ursprungligen postat av
kungenslillapiga
Om det inte kommit till allmän kännedom är det troligt att hon plattat till farbror Esbjörn en gång för alla. Det hade förmodligen räckt att vifta med stämningsansökan för att tvinga farbrorn dit hon ville.
Jag är samma uppfattning. Hade inte Binninge gått till media, hade det slutat med en katastrof för Esbjörn, och hans nära och kära.
Som jag tidigare påpekat, är att de människor som är mest tilltufsade, är alltid de som hjälper de som är ännu mer tilltufsade. Det var inte bara en god gärning. Det fanns kunskap om hur det kan gå, vad som behöver styrkas och mod att framföra Esbjörns sak.
Han lämnade sitt uppdrag. Men skaffade Esbjörn den bästa hjälp han kunde få, advokater med koll på kontraktsrätten. Det skedde med mycket möda, helt utan prestige.
Att han är förtalad av Ebba Busch säger mer om henne än om honom. Ebba Busch utomrättsliga agerande i denna affären är chockerande. Ännu mer chockerande är att hon fortfarande är partiledare för KD. Det är mycket allvarligt att förtala ett ombud. Ovärdigt beteende för en person som påstår att hon är kristen.
Jag hoppas det blir en tvist, hon kan inte segra för hon har inget att komma med. Subban betalade inte köpeskillingen. Med vilken rätt ska hon nu ha Esbjörns fastighet, när hon inte följer avtalet och betalar in den underpris, hon snålar med i skarpt läge. Nu är det ett hävt med en hävningsförklaring som inte kan ignoreras.