2021-08-29, 21:59
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utrotamuslimer
Hon tillhör inte LO det är riktigt men hon styrs fortfarande av sektledarna som bor i området hon strider för att bo i.
Säkert så, vilket man också kan utläsa av hennes "avstämt med" när det gäller hennes grova förtal. Jag tror inte att just det kom från henne utan källan är nog precis som du säger från hennes consiglieres. Börjar tycka lite synd om Ebba, men det är iaf bra att vi fått veta mer om henne nu när det stundar till val. Något ministerämne är hon då rakt inte. Hellre jagad av vargar än styrd av henne.
2021-08-29, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Mycket märkligt hur du resonerar, det är ok att du skriver hos mäklaren men EB måste skriva på banken?🙄
Med tanke på din och sektens tankegång så förstår jag att du inte förstår att det hade varit mer korrekt av Ebba Busch att inte anlita en jävig mäklare, träffa Esbjörn med +1 person vid kontraktsskrivning i ett öde hus. Tillfälligheter tycker säkert du!

Citat:
Då Esbjörn inte ville ha någon dyr mäklare så valde EB en mäklare som hon kände till. För att utföra ett skrivuppdrag så är det helt ointressant om man är bosatt i området. Mäklaren har varit behjälplig med att ta fram både kontrakt och likvidavräkning så vad gnäller du om?
Det där är Ebba Buschs egna ord, ingen annan har bekräftat det.
Esbjörn kanske inte ville ha en mäklare för att han inte ville sälja!

Citat:
Det vanliga är att säljaren bekostar en mäklare, vilket i sin tur är påstridig att få parterna att skriva på kontraktet så att han kan få sin provision.
Ja men ändå hävdar Ebba Busch att hon genomförde sin affär enligt konstens alla regler! När upplägget för affären utgör mindre än en del av en promille av alla husaffärer av den här storleken. Affärsupplägget är nästan unikt. Det är ju inte snyggt att använda sig av en jävlig mäklare.
Dessutom så skulle en mäklares närvaro vid kontraktsskrivningen inte vara någon utgift sett till den här affärens storlek.

Citat:
Om man beställer ett skrivuppdrag så är det inte lika självklart att mäklaren är med vid kontraktsskrivningen. Inte så vanligt att någon vill betala ett par tusen för att mäklaren skall titta på när parterna skriver på ett avtal.
Mäklaren behöver inte vara med över huvud taget, man väljer oftast ett skrivuppdrag för att man vill få en affär utan oklarheter dokumenterad på ett korrekt vis. Oftast en affär där köpare och säljare har god kännedom om varandra, släkt eller nära vänner utan oklarheter.
2021-08-29, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Du hittar på som vanligt.
I aktbilaga 95 skriver Swedbank att erforderliga handlingar inte var undertecknade. Swedbank skriver inte att handlingarna per se inte fanns tillgängliga.
Fanns det ett giltigt köpebrev tillgängligt?
2021-08-29, 22:01
Medlem
Med så många rättsliga göromål pågående med involverade KD företrädare sänks KD dag för dag.
2021-08-29, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Med tanke på din och sektens tankegång så förstår jag att du inte förstår att det hade varit mer korrekt av Ebba Busch att inte anlita en jävig mäklare, träffa Esbjörn med +1 person vid kontraktsskrivning i ett öde hus.
.
Jag trodde att de träffades på Esbjörns släktgård?
2021-08-29, 22:04
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Menar du att sekten har makt över Uppsala tingsrätt? Det är ju tingsrätten som ska fatta beslut om fastigheten.
med risk för att bli stämplad som IQ-amöba så undrar jag iaf om det i ett tvistemål som detta sker några speciella prövningar av domare o nämndemän med avseende deras politiska hemvist och religiösa dito?
2021-08-29, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Gräver du lite till i gropen som du står i så kommer du ju att hamna i Kina!

§11, §12

§15 medför för övrigt att Ebba Busch med bankens hjälp hade kunnat betala för fastigheten på tillträdesdagen och fullfölja sin del av avtalet.

Inget av det du vill göra gällande framgår av nämnda paragrafer.
2021-08-29, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
med risk för att bli stämplad som IQ-amöba så undrar jag iaf om det i ett tvistemål som detta sker några speciella prövningar av domare o nämndemän med avseende deras politiska hemvist och religiösa dito?
Politisk åskådning och religiös tro är tack och lov inget man behöver uppge i något som helst sammanhang i det här landet. Sådant är mer vanligt förekommande i länder som Iran och Afghanistan. Här har vi valhemlighet och religionsfrihet. Det vore tacksamt om det får förbli så även i framtiden.
2021-08-29, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utrotamuslimer
Ruben Agnarsson och advokatbyrån utreds av flera instanser just nu. Det ser inte bra ut för Ebbas del med samröre med denna sekt inför förhandlingarna.

Jaha, så började det regna lögner här också.

Bullshit från början till slut.
2021-08-29, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
Inget av det du vill göra gällande framgår av nämnda paragrafer.
Det står att säljaren ansvarar för att informationen finns.
Påståendet jag besvarade som du säger inte framgår är alltså att det ska stå i klartext i köpekontraktet att mäklaren ska vara på plats när man löser tillträdet på tillträdesdagen. Ta fram den texten då!!! Annars TYST!!!
2021-08-29, 22:18
Medlem
[quote=kungenslillapiga|77079854]
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Om det inte kommit till allmän kännedom är det troligt att hon plattat till farbror Esbjörn en gång för alla. Det hade förmodligen räckt att vifta med stämningsansökan för att tvinga farbrorn dit hon ville.

Jag är samma uppfattning. Hade inte Binninge gått till media, hade det slutat med en katastrof för Esbjörn, och hans nära och kära.

Som jag tidigare påpekat, är att de människor som är mest tilltufsade, är alltid de som hjälper de som är ännu mer tilltufsade. Det var inte bara en god gärning. Det fanns kunskap om hur det kan gå, vad som behöver styrkas och mod att framföra Esbjörns sak.

Han lämnade sitt uppdrag. Men skaffade Esbjörn den bästa hjälp han kunde få, advokater med koll på kontraktsrätten. Det skedde med mycket möda, helt utan prestige.

Att han är förtalad av Ebba Busch säger mer om henne än om honom. Ebba Busch utomrättsliga agerande i denna affären är chockerande. Ännu mer chockerande är att hon fortfarande är partiledare för KD. Det är mycket allvarligt att förtala ett ombud. Ovärdigt beteende för en person som påstår att hon är kristen.

Jag hoppas det blir en tvist, hon kan inte segra för hon har inget att komma med. Subban betalade inte köpeskillingen. Med vilken rätt ska hon nu ha Esbjörns fastighet, när hon inte följer avtalet och betalar in den underpris, hon snålar med i skarpt läge. Nu är det ett hävt med en hävningsförklaring som inte kan ignoreras.
2021-08-29, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Den där tvåan är skitrolig - tror du åldringshyenan tycker andraplatsen duger 1:a förloraren är ett annat uttryck för samma sak

Vem ansågs som bättre förresten?

Att du inte förstår att det är en högvinst för Ebba att mitt allt detta bli utsedd till Årets Kvinna nr 2, det säger allt om hur lite du förstår. Och att du inte vet vem som är nr 1, det bara bekräftar saken. Du har verkligen ingen koll på någonting.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in