2021-08-29, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Borde inte polisen ha stenkoll på det där? Jag utgår från att PU vid det här laget, 3 decennium senare är utredd och avförd.
Det borde de, de borde inte heller häkta en massa oskyldiga....
Citera
2021-08-29, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stadsgarden
Hur många oskyldiga har dom häktat ? 1 ? Dansken hamnade i rättegång pga av att hans kompis PeNi angav honom , sen drog han tillbaks sin anklagan och blev själv dömd för mened ? Rätta mig nån om jag har fel . Det har varit 2-3 högintressanta GM för polisen under 28 år , jag tror o hoppas dom är på rätt väg den här gången , men inget är säkert , kan vara fel , då är det bara att köra vidare på nästa spår
Citera
2021-08-29, 21:11
Medlem
Citat:
Vem syftar du på?
Citera
2021-08-29, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fighter83
Hur många oskyldiga har dom häktat ? 1 ? Dansken hamnade i rättegång pga av att hans kompis PeNi angav honom , sen drog han tillbaks sin anklagan och blev själv dömd för mened ? Rätta mig nån om jag har fel . Det har varit 2-3 högintressanta GM för polisen under 28 år , jag tror o hoppas dom är på rätt väg den här gången , men inget är säkert , kan vara fel , då är det bara att köra vidare på nästa spår
Fel ordval kanske. Hoppas du har rätt! Annars tror jag polisen ska utreda de som nämnts ordentligt i tråden igen. Om det inte är en "okänd" galning så är det någon i närområdet som är stark, streetsmart.
Citera
2021-08-29, 21:17
Medlem
Citat:
Det där är något som jag tycker är anmärkningsvärt konstigt.
Den ene anklagar den andra - drar tillbaka sin anmälan och blir själv dömd…
VARFÖR och VAD anklagar PeNi honom för och vilka belägg har han?

Har svårt släppa dansken, han körde till DK kort efter HA försvann..
Citera
2021-08-29, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
För er som är vakna...

Om några minuter (efter pausen) ska GW på Nyhetsmorgon (TV4) uttala sig ang detta fall (igen).

Ja men tack för tipset!
Blev reprisen här i kväll men måste säga att jag är väldigt förvånad över GWs rigidhet över att hon prompt skulle åkt hem med en GM.
Här tror jag han är helt fel ute.

Det andra ögonbrynet som höjdes var när han berätta hur vårdslöst polisen hanterade skorna. De stoppades ej ner i bevispåsar utan flera poliser tog i skorna med bara händerna. Man har hittills hittat 3 manliga DNA profiler på skorna förutom HAs.

Jag är förvånad om det inte skulle finnas hudceller från GM på skorna så hoppas NFC fick en utökad analysförfrågan av ”Kallagruppen”

Nu är det bara vänta och se om de hittar någon match.
Citera
2021-08-29, 21:21
Medlem
Citat:
Fel ordval kanske. Hoppas du har rätt! Annars tror jag polisen ska utreda de som nämnts ordentligt i tråden igen. Om det inte är en "okänd" galning så är det någon i närområdet som är stark, streetsmart.
Jag är med tveksam som alla andra . Men hoppas gör vi ända
Citera
2021-08-29, 21:22
Medlem
Fel
Senast redigerad av Lj666 2021-08-29 kl. 21:55. Anledning: Såg att det redan gjorts
Citera
2021-08-29, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Ja men tack för tipset!
Blev reprisen här i kväll men måste säga att jag är väldigt förvånad över GWs rigidhet över att hon prompt skulle åkt hem med en GM.
Här tror jag han är helt fel ute.

Det andra ögonbrynet som höjdes var när han berätta hur vårdslöst polisen hanterade skorna. De stoppades ej ner i bevispåsar utan flera poliser tog i skorna med bara händerna. Man har hittills hittat 3 manliga DNA profiler på skorna förutom HAs.

Jag är förvånad om det inte skulle finnas hudceller från GM på skorna så hoppas NFC fick en utökad analysförfrågan av ”Kallagruppen”

Nu är det bara vänta och se om de hittar någon match.
Kan vara så, om de får träff på CL så blir jag extremt förvånad.
Citera
2021-08-29, 21:32
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:

Det har väl varit fyra anhållna, varav en häktad och en begärd häktad, där begäran inte gick igenom.

* ErAn - anhållen och häktad, 1992

* PaRu - anhållen, 1996

* MMPG (sannolikt KM) - anhållen, 2017

* ClLe - anhållen (begäran om häktning avslogs), 2021

Finns det flera som anhållits, men som inte kommunicerats offentligt av polis?

Har de prickat rätt denna gång, trots att häktningsframställan avslogs, eller kommer fler att anhållas i framtiden?
Citera
2021-08-29, 21:35
Medlem
Kincops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eoku
Var spelkvittona från Axevalla travbana i Skara?
Och kommer du ihåg var detta nämns?

Jag dubbelkollade nu.
Travkvittot samt ett affärskvitto var från Karlstad. På samma plats hittades även ett tomt cigarettpaket som verkade vara av ovanligt märke.
Dessa lämnades till en polis.
Citera
2021-08-29, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Det har väl varit fyra anhållna, varav en häktad och en begärd häktad, där begäran inte gick igenom.

* ErAn - anhållen och häktad, 1992

* PaRu - anhållen, 1996

* MMPG (sannolikt KM) - anhållen, 2017

* ClLe - anhållen (begäran om häktning avslogs), 2021

Finns det flera som anhållits, men som inte kommunicerats offentligt av polis?

Har de prickat rätt denna gång, trots att häktningsframställan avslogs, eller kommer fler att anhållas i framtiden?
Precis 1 person än så länge häktad på felaktig grund och 3 anhållna på 28 år
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in